Annons:
Etikettmagi
Läst 343 ggr
gudilondon
2018-10-23 23:35

Spegelmagi

Jag hade för några år sedan kontakt med en häxa som berättade att det finns något som heter spegel-magi. Detta ska vara något man brukar då man blivit illa behandlad av en person och vill "skicka tillbaka" elakheterna till vederbörande.  

Det går till så att man ställer sig helst utomhus eller öppnar ett fönster/balkongen. Man håller en handspegel i riktning mot det väderstreck som personen i fråga bor åt, på ett ungefär.  Man höjer spegeln och säger till exempel " Lisa, jag skickar tillbaka de elakheter du sagt om mig" - detta ska upprepas tre gånger. 

Innan man utför magin ska man naturligtvis be om beskydd och efteråt tackar man och bugar.

Vad säger ni om detta?

Annons:
[NeferNefer]
2018-10-24 06:43
#1

Spegelmagi har jag hört talas om, men inte på det här sättet.

Ett annat tips för att få stopp på ont tal om sig själv, som jag läste i Häxans handbok, är att bära en kryddnejlika på sig.

Mandra
2018-10-24 07:31
#2

Straffar sig alltid att skicka "ont" även om det så bara är något som man själv fått. Bättre att skaffa ett bra skydd. :)

gudilondon
2018-10-24 21:19
#3

Idén med spegel-magin skulle vara att man skickade tillbaka det som en annan människa gjort helt medvetet,  inte att skicka iväg något ont. 

# 1 - Kryddnejlika brukar ju finnas på kryddhyllan. 

# 2 - Jag är fullt medveten om trefalt-regeln.  Jag skulle aldrig skicka något ont till någon, aldrig!

I och för sig så sköter ju karman om detta - knepig fråga.

wildfire
2018-10-25 06:39
#4

Det finns många olika former av spegelmagi och här är en tråd jag skrev för några år sedan men det är bara en väldigt liten enkel förklaring och spegelmagi kan användas på så många olika sätt.

Att sända tillbaka ont avråder jag helt från men jag förstår tanken häxan hade som berättade det här för dig. Det finns olika sätt att sända tillbaka och här gäller det verkligen att man vet vad man gör.

Man kan sända tillbaka utan att orsaka skada eller lidande för den som sänt ont i vår väg, man ger helt enkelt tillbaka ( typ nej tack jag vill inte ha) det som sänts och kan använda ord som det här vill jag inte ha du får tillbaka det du sagt eller gjort men var noga med att sända utan att det gör skada på mottagaren för det slår bara tillbaka på oss. Här blir det lite svårt för ofta om vi fått nåt ont på oss så är vi irriterade och med irritation sänder man lätt iväg det med fel energi som i sin tur riktas så pass illa att mottagaren får det på sig när det enbart ska tillbaka utan att skapa ont tillbaka.

Istället för att skicka tillbaka sänd ut skräpet i universum och låt universum lösa upp det onda samtidigt som man sänder en massa godhet och ljus till personen som riktat det onda mot oss för det är det absolut starkaste vapen vi har,ljus och godhet för den som har avsikten ont den lär komma av sig ganska så bra med sina avsikter eftersom det onda aldrig någonsin kan ha makten över det goda.Mörker hatar ljus och mörker kan aldrig släcka ljuset.

Sen som redan skrivits i tråden,skapa starkt beskydd och gör man det så kan inget ont komma nära oss. Man skapar helt enkelt ett beskydd  som stöter bort det onda så det studsar iväg från oss och inte tar fäste  och åter ut i universum som får lösa upp det så det inte längre finns kvar.

Upp till toppen
Annons: