Annons:
Etikettshamanism
Läst 247 ggr
Storm.
2018-07-26 14:00

Söker ljudspår med trummor

Hej allihopa.

Söker ett ljudspår (spotify, hemsida eller vartsom) som  innehåller trummor för meditation. 
Jag vill inte ha ljudspår med en massa flöjter och sång osv. Vill ha trummor.

hoppas ni har några tips

Annons:
[Shamandrums]
2018-07-26 18:17
#1

Hej Storm.

Varför vill du ha just trummors ljud och har du gått igenom hur mycket trummor kan påverka dig ?

Kanske är du en van resenär som vet vad du gör men om du inte är så ta steget tillbaka lite innan du beger dig in i en trumresa.

Spotfy har jag aldrig haft eller ens vet vad det är och aldrig  någonsin kommer att ha jag föredrar det naturliga trummandet inte ett trummande genom en dator.

Det absolut ultimata är att skaffa dig en egen trumma och på den vägen lära dig shamanens olika vägar och rytmer inte genom internet eller spotyfy  utan genom egen praktik och än mer praktik då först kan du komma fram till din egen andes vägval om du saka gå den shamanska vägen.

Mandra
2018-07-28 15:23
#2

Håller med föregående talare i att trumman kan påverka djupt.

Men det verkar inte som det är något shamanskt "arbete du söker ljudspår till. Eller hur?
För mig är det helt fel att tala om meditation i samband med shamanska resor. Så vad ska du ha ljudet till?

[Sacred Pipe]
2018-07-29 17:14
#3

#0 Jag vill inte ha ljudspår med en massa flöjter och sång osv. Vill ha trummor.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med ljudspår eftersom det är så oerhört fattigt med riktigt bra trummor via internet eller näst intill omöjligt med tanke på ljud så är det skrutt och  det finns inte men det  absolut bästa en äkta trumma för inget ljud kan göra den rättvisa genom teknik. Sen finns det spår som kan förvilla mer än det gör nytta och då kommer vi in på djupare plan där internet kan göra stor skada så var försiktig med vad du lyssnar på och tar in.

Varför vill du inte ha med sång, flöjt med mera ? det är en del av ceremonier som nyttjas av världens ursprungsfolk och har en hög grad av medvetande insikt i andens liv.

Som #2 frågar För mig är det helt fel att tala om meditation i samband med shamanska resor. Så vad ska du ha ljudet till?

Det undrar jag också för trumman är inte en meditation den är en resa genom olika världar och den bör guidas av nån kunnig men många kallar det för en meditation vilket är vilseledande och innan du går in i trummans värld ta reda på vad det innebär för det väcker minnen till liv som behöver bearbetas och det kan göra förbannat ont att gå igenom dom stadierna och vad du gör , gör det inte ensam om du inte är en van resenär . Låt nån kunnig guida dig från början.

Mandra
2018-07-29 17:36
#4

Ja det är ett sk*t att man kallar det för meditation numer.

Ja trumljud genom datorn låter inte bra - bättre då att köpa en trumcd kanske. Live-trummande är förstås bäst - men jag rekommenderar inte en nybörjare att trumma själv. Verkar som om det egna trummandet "låser fast" personen IRL så att hon får svårt att resa. Men det går bra när man är mer van.

Ska man köpa en trumcd är det bäst att hålla sig till de kända namnen så att man vet att det är korrekt trummande.
Michael Harners
Kenneth Meadows
Sandra Ingerman (tror jag)

Upp till toppen
Annons: