Annons:
Etikettandligt
Läst 414 ggr
Sagaliten
2018-04-12 13:23

Att ”astralt” kontakta en annan person för att förmedla budskap

Tanke/ Fråga/Fundering Jag skulle vilja förmedla ett budskap och healing till mitt ex. Vi har ingen som helst kontakt och jag kommer inte heller att kontakta honom för detta utan det jag vill göra är att typ astralt ta kontakt och förmedla budskapet och heala de sår som vi båda bär med oss från separationen. Det handlar bara om värme, kärlek, omtanke och läkande. Jag känner att jag utifrån mina förmågor har en skyldighet att även försöka heala honom när jag gör denna ritualen. Nu är jag väldigt nyfiken på vad ni tänker kring detta. Tror ni det är möjligt och i så fall har ni tankar eller förslag om hur det skulle kunna genomföras? Tacksam för alla tankar och funderingar.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
[NeferNefer]
2018-04-12 14:02
#1

Ta kontakt med hans högre jag via ditt högre jag, är min tanke kring det här. 👍

Mandra
2018-04-13 08:10
#2

Enligt den etik jag arbetar utifrån är det totalt förbjudet att heala någon annan utan dennes tillåtelse. Och tillåtelsen måste komma ifrån personens vardagsmedvetande. Det räcker inte med det högre jaget.
Det här har att göra med människans fria vilja. Att göra något utan samtycke är att kränka den personens fria vilja - oavsett om man anser att man gör det av kärlek.
Om man vill vara riktigt krass kan man faktiskt säga att; att kränka någons fria vilja är inte kärlek alls.
Det här är en regel jag håller benhårt på - eftersom jag vet att om jag inte följer den, så förlorar jag mina krafter. Alla "goda" hjälpare jobbar med RESPEKT som grund och dom ställer inte upp om man börjar kränka andras fria vilja.

Så jag tycker att du ska fråga dig själv: Är det verkligen kärlek att göra något bakom ryggen på någon och dessutom kanske också mot dennes vilja?

Sagaliten
2018-04-14 12:20
#3

#2 Jag förstår hur du tänker och jag resonerar också så normalt sett. Detta är bara ett fall där jag vet att kontakt skulle förvärra situationen. Han lever otroligt destruktivt mkt pga skuldkänslor och oförmåga att förlåta sig själv. Det är där jag vill förmedla både att jag förlåtit och vill honom väl och att jag önskar att han förlåter sig själ. Läka såren. Jag tänker att sålänge jag går via universum och är tydlig med att detta bara ska ske om det är till hans högsta bästa och på det sätt som är bäst för honom. Jag har aldrig tidigare gått i och ”rotat” i någon annans just för att jag också anser att personen ska vara med på det. Men här vet jag inte hur jag ska göra annars. Vill hjälpa så att det destruktiva slutar för det kommer kosta honom livet annars. För bådas skull vill jag läka detta och jag vet att kontakt bara skulle förvärra hela situationen 😳

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Mandra
2018-04-14 12:36
#4

Ja det är ett problem. Förstår det. Men jag står ändå fast vid vad jag säger. Det är hans liv och han bestämmer. Det är min övertygelse att ALLA människor har redskap själva (som de fått med sig från start) att ta itu med sina problem med.
Men jag vet att det är svårt att låta bli om någon håller på att gå under. Men likväl är det det man bör göra - dvs inte hjälpa utan tillstånd.
Du vet - det är HAN som bestämmer vad som är bäst för honom - inte något högre jag eller universum.
Och det är också DU som har ansvar för vad du gör. Det går inte att smita förbi det ansvaret genom att "skylla på Universum" eller någon annan högre makt.
Tyvärr har vi ju blivit så "skolade" i tusentals år - att lämna över ansvaret till en högre makt (Gud, Universum, Ljuset mm), därför att det är ändå "dom" som bestämmer.
Men det är det inte. Du och du ensam har både makt över och ansvar för ditt liv och det du gör. ❤️

Sagaliten
2018-04-14 20:42
#5

#4. Ja, detta är det som gjort att jag ännu inte agerat trots viljan under en lååång tid. Det är bara så svårt att se någon man älskar (även om vi är pase) må så dåligt. Och kanske ännu mer eftersom det band som finns oss emellan, eller som gör att jag ser/känner det som sker hos honom och att den smärtan blir min smärta, sorgen min sorg osv Från början tänkte jag mer bara på att läka mig just för att inte rota i någon annans, äen om jag kändes mig otroligt ego som bara tänkte på mig och att kapa alla banden bara. Långt senare när jag var i en period där det inte påverkade mig så mycket så målade min guide upp ett energinätverk, under en meditation , som visade hur jag skulle kunna heala hela situationen och oss båda. Det var därefter jag började tänka på det ingen och lite mer konkret. Det gav mig känslan av att det förmedlades en lösning som var till allas bästa, framförallt eftersom det kom där det kom ifrån. Jag vill ju verkligen inte att han ska drunkna. Men det rätta är kanske att heala mig och situationen, klippa banden så att jag inte länge påverkas av hans mående. Har däremot försökt att klippa bandet innan, men det har inte fungerat, så måste försöka hitta något starkare sätt att göra det. Det är som att han håller kvar så hårt fortfarande och inte vill släppa eftersom jag var den som ”bar”honom. Och som vårdare inom psykiatrin så är det svårt att se någon lida utan att agera 😳 Men samtidigt så är det väl lite som du säger att har man väl trampat över den gränsen kanske man gör det allt lättare. Nu tror jag inte att jag skulle det i något annat avseende. Men vem vet vad för situationer som kommer i framtiden som kanske lockar en att göra det igen… Känns bara så hemskt att överge honom, så visst handlar det även om mina känslor… 😣

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
2018-04-14 23:51
#6

Lite naivt kanske men kan du inte skriva ett brev till honom och förklara hur du önskar att han skall gå vidare med sitt liv och det du önskar för honom?
Antingen tar han det till sig eller struntar i det…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Mandra
2018-04-15 04:13
#7

# 6: Låter som en bra idé tycker jag.

Mandra
2018-04-15 04:27
#8

#5: Det finns vissa situationer när man måste lite frångå regeln att inte heala andra utan tillstånd. Gäller särskilt då när man själv blir väldigt påverkad av en annan person, men inte bara för att man känner starkt för den personen och därför lider med denne. Utan där finns något utöver detta. På det du säger så kan det kanske vara fallet.
Jag ska försöka redogöra för dem.
1) Om det finns starka band mellan två personer på det fysiska planet - så brukar det också finnas en form av själsliga band (finns t ex alltid med ens släktingar och även till partners och nära vänner). De här banden är fullt synliga i Den andra världen. Man får lov att klippa av dem i självhealande syfte - men detta påverkar ju även alltid den andra personen. Men det är i detta fall ofrånkomligt och då får man lov att göra detta. Men det hjälper bara dig, inte den andre. 
Jag vet inte om det är dessa du syftar på när du säger att du försökt klippa av band. Om det är det och det inte funkar - så finns det fler "hållpunkter".
2) Ibland händer det, vid t ex dödsfall eller svårare separationer av annat slag, att ena partnern får med sig någon liten själsdel från den andra partnern. Det sker oftast undermedvetet från den partners sida som har väldigt svårt att tappa taget. Det kan upplevas lite grand som du beskriver. Om det förhåller sig så, så får man givetvis ta tillbaks sin egen själsdel.
Båda dessa saker hjälper bara dig.

Mandra
2018-04-15 04:43
#9

3) Normalt jobbar jag efter regeln att gränsen för att man måste ha tillstånd går vid medvetslöshet, dvs det är tillåtet att heala någon när den är medvetslös.  Tills den vaknar igen då - sen måste man fråga.
MEN det finns också lite liknande tillstånd som medvetslöshet - dvs tillstånd när personen saknar förmåga att svara ja eller nej. Små barn är ett sånt ex.
Men också svår utvecklingsstörning, svår psykisk sjukdom och kanske också väldigt svårt missbruk av något slag där personen är konstant påverkad.
Men man får passa sig lite här. KAN personen förstå, bedöma och svara om man ber om tillstånd - så måste man ha det.
Man kan nog lite grand gå på samma kriterier som gäller för tvångsinläggning på psyk. Dvs man utgör en fara för sig själv eller omgivningen. Men, fortfarande, är personen förmögen att svara på en fråga om tillstånd (och man bedömer det som att personen verkligen förstår frågan) så får man inte heala.
Så man kan inte utgå ifrån att alla utvecklingsstörda, psykiskt sjuka eller missbrukare inte kan svara. Väldigt många av dem kan förstå frågan och svara. :)

4) Det finns ett tillstånd som jag kallar för "andlig medvetslöshet" - innebär att personen förlorat kontakten med sin Ande helt (kan och fler orsaker). Det här är väldigt ovanligt, men det är tillåtet att heala personen då (enligt mina hjälpandar).

De här två sista ex hjälper den person det gäller.

Sagaliten
2018-04-19 08:10
#10

#6 Förståe din tanke, och under ”normala” omständigheter hade jag nog inte haft några problem med det, men här vet jag att det skulle göra mer skada än nytta. Efter så lång tid och ett dåligt avslut är det icke att rekommendera. Och ännu mer utifrån att han senaste halvåret 2 ggr mitt i natten på fyllan försökt få kontakt (även fast han har ny och de har barn ihop.) Han har en tendens att göra allt större och värre på alla sätt och vis i kontakten och hans psykiska läge gör att man aldrig vet vem man möter 😕 #8 är just så det är, något mer än att det bara finns känslor och önska av välvilja. Hans psykiska svängar påverkar mig både psykiskt och fysiskt. Är väl mycket därför jag så gärna velat kunna hjälpa för att jag känner hans smärta. Och givetvis också för att en gång för alla låta försöka ”bli fri”. Det du beskriver i punkt 1 är det jag försökt, flera gånger, och brukar kunna bli bättre ett tag innan det är tillbaka igen. Jag känner mig fri och plötsligt börjar jag ”hemsökas” igen. Även provat någon ritual som även den fungerade kanon i typ 6-8 månader innan det sen var tillbaka igen. Punkt 2 är inget jag hört tidigare men bär jag läste det så var det uppenbart att ”de” visade att det är så det är. Är däremot osäker på om bara en del av min själ finns hos honom eller om det är från båda hållen. Det var en extremt svår separation där jag trots att det var han som avslutade så låg han i mitt knän och grät för att han var så förkrossa. (Lämnade pga sitt dåliga mående och han ville klara ”stå själv” uran mig som krycka innan vi skulle återförenas) Men blev för tufft psykiskt för honom så han bokstavligt flydde från sitt liv. Började dricka massa och flydde sen både mig, familj, jobbet och vänner.) Så ja ett bryt som nog kunnat göra att vi är ihopflätade på alla möjliga sätt. 3an kan det inte gå under oavsett omständigheter ”tyvärr”. Inte så illa med missbruket och är inte ”knark” 4an vet jag inte om det kunnat gå under heller. Att han är extremt vilsen råder det inget tvivel om. Hans ”jag” är en bortskräms liten pojke som gömmer sig långt där inne, medan han kämpar för kung och fosterland med att hålla uppe fasaden av vem han tror sig alla förväntar sig att han ska vara. Ser ibland genom hans ögon (ofrivilligt) och känner så att leendet finns där men ingen glädje i ögonen eller själen. Men jag kanske får acceptera att det kanske inte är mitt ansvar att ta hand om honom längre. Att jag ska nöja mig med att hitta något sätt att bara heala mig och att göra så att jag inte påverkas av hans mående 🤔

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Mandra
2018-04-20 11:46
#11

Kan du resa shamanskt? Det krävs det för att du ska kunna utföra det jag beskrivit under 1 och 2.

[Dharma]1
2018-04-22 17:39
#12

Det här är som jag ser det en väldigt svår sits TS, du vill hjälpa och det om något är fantastiskt fint och visst ska vi hjälpa våra medmänniskor så långt det går men vi får inte glömma att varje människa bär sitt eget ansvar för sina handlingar och sina liv.

Du har fått bra svar i tråden av Mandra och dom ska du ta till dig för det är oetiskt oavsett hur god gärningen är menad att bli men vi får inte gå in i andras utan deras tillåtelse.

Däremot så kan du så klart sända goda tankar i hans väg men jag skulle vilja ställa frågan vad är det som "binder" dig  Sagaliten så enormt att du vill lösa alla hans  problem ?  varför kan du inte släppa taget ? Varför har han en sån kraft över dig så du inte kan släppa taget om det här ?

Astralt kan vi resa in i andras liv på så många sätt men har vi där att göra ? icke utan andras tillåtelse och vi kan omöjligt med andevärldens hjälp hela den som inte själv vill bli helad.

Här tror jag att du behöver ta steget tillbaka och låta honom helt och hållet ta ansvar för sitt eget liv och handlingar. Det finns inte en enda människa som kan nå helande om han eller hon inte själva är beredda att göra förändringar i sina liv och det är nåt ingen av oss rår på för allt börjar hos den som behöver hjälpen.

Jag önskar dig all lycka till men snälla låt inte den här mannen få övertaget om ditt liv,låt honom inte suga ur dig all din energi utan låt honom få ta ansvar för sig och sitt liv och du ta ansvar för ditt eget liv  så du kan påbörja att bygga upp det han har försökt att rasera för dig genom att suga ur dig all din energi  ❤️

[Dharma]1
2018-04-26 18:21
#13

Hur har det gått för dig Sagaliten ? jag frågar för jag tänker på dig och  vill dig väl.

Kram Dharma ! 

Annons:
Sagaliten
2018-04-29 20:12
#14

Hej på er Är väääldigt mycket nybörjare inom shamanredanset. Har ännu inte kommit till skott riktigt. Har försökt jobba fram en ritual och väntat på fullmånen här nu för att utföra. Tänkte göra en 3-stegs ritual över 3 dygn. Jag vet faktiskt inte riktigt själv vad det är det är som gör att han har sånt tag om mig. Visst första och stora kärleken som jag alltid kommer känna för honom även om jag inte skulle vilja att det blir vi igen. Men det är mer än så. Något märkligt har hänt sista tiden. Börjat drömma drömmar som jag inte tror är mina egna känslor bakom. Eller jag vet att det inte är mina känslor. Han har ” hemsökt” mig ovanligt mycket sista tiden. Är asjobbigt verkligen. Mer eller mindre varje natt är han på besök i drömmarna. Och nu börjar jag verkligen känna att det är mer än bara vanliga drömmar. Något har förändrats, tror att något har skiftat i honom som gör att han tänker mer på mig och det visar sig i drömmarna (eftersom han inte är välkommen i mina tankar när jag är vaken och kan bestämma) Drömmarna har helt förändras också från hur de varit tidigare vilket gör att jag blir allt säkrare på att det är hans känslor som visar sig (till skillnad från mina känslor som alltid slutat i svek och sorg) Och de är på ett sånt sätt att de riskerar att göra skada om det fortsätter. Är för tufft att se hur vi lever lyckligt gifta i ett fint hus (sånt han ville vi skulle flytta till) med hans barn springandes och jag höggravid, alternativt att vi redan fått vårt pojke. Kan liksom vakna och känna hur hans armar fortfarande är runt mig och håller på babymagen. Känner hans lukt (som jag inte ens kom ihåg hur den va) Så ja, riktigt ”farliga” drömmar… Anledningen att jag kände att jag ville läka honom också är självklart för att jag vill honom väl, men också av känslan att det kanske är det som krävs för att länken ska ”brytas”, men även att det är något jag inte provar tidigare. Och känslan av att jag inte riktigt vet vad jag ska göra eftersom de tidigare ritualerna inte ”fastnat” Vet inte om det förklara lite tydligare Dharma.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: