Annons:
Etikettövrigt
Läst 119 ggr
Loris M
1/5/18, 9:29 AM

Intuitionsövning 5 Januari 2018

Jag brukar äta frukost så fort jag går upp på morgonen. Vad äter jag oftast?

Annons:
Loris M
1/5/18, 9:31 AM
#1

Mjuk smörgås med smör. Och så kaffe förstås. Inte den bästa frukosten jag vet men jag orkar oftast inte med något annat. Blir inte ens sugen på något pålägg.

[NeferNefer]
1/5/18, 11:22 AM
#2

Åh, du äter samma frukost som jag! Jag trodde på knäckemackor, jag. Nu ska jag äta min frukost. Mjuk macka med smör (inget pålägg!), och så givetvis kaffe.

[NeferNefer]
1/5/18, 12:02 PM
#3

Apropå vår frukost kan jag berätta att min barndoms favoritkåsör, Torsten Ehrenmark, skrev att han varje morgon åt en hel sirapslimpa. Han skar skiva efter skiva, smörade och doppade i kaffe och åt. Det hela bidrog förmodligen starkt till hans behagliga rondör. Jag kom att tänka på det nu. Jag doppar dock inte mina mackor i kaffet, det blir så kläggigt då. Sirapslimpa är jättegott, men jag äter det väldigt sällan för jag mår inte bra av det. Torsten ville absolut inte ha pålägg, för han menade att då är det ju lagad mat, och det vill han inte ha till frukost!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Torsten_Ehrenmark

Loris M
1/5/18, 11:59 PM
#4

Knäckemackor tar jag i  undantagsfall. Typ om vi inte har något bröd hemma. Är jag hemma kan jag ta musli en timme eller två efter frukosten, men ska jag till jobbet så blir det inget mer förrän lunch. (Förutom då flera koppar kaffe)

Jag har gjort en ny övning för ingen hade rätt.

[NeferNefer]
1/6/18, 12:33 AM
#5

🤗

Tarotstollan
1/6/18, 12:43 AM
#6

Jag tippade på havregrynsgröt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Loris M
1/6/18, 7:17 AM
#7

Havregrynsgröt gör jag till barnen till frukost flera gånger i veckan, så det var inte helt fel.

Magi-cat
1/6/18, 6:26 PM
#8

Jag hörde något krispigt, så jag valde knäcke! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: