Annons:
Etikettallmänt
Läst 600 ggr
Tarotstollan
12/4/17, 4:13 AM

Hur började du?

Jag undrar hur ni började er resa in i Druid & Shamanismen? Sökte ni er själva dit eller blev ni kallade?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
12/4/17, 7:47 AM
#1

Jag började spontant redan som barn innan jag visste något om shamanism. Jag reste till vad jag kallade "den andra världen" och hade kontakt med min guide även i den här verkligheten. Sen sa ju vuxenvärlden till mig att det bara var fantasier. Jag blev ledsen och slutade. Men när jag gick på mellanstadiet gjorde klassen ett besök på Etnografiska museet, och under guidningen pratade guiden lite om shamanism och själsresor, och då förstod jag att mina upplevelser var på riktigt. Jag bad guiden berätta mer, men hon sa att det var farligt. Ytterligare ett stopp: jag blev rädd. Men shamanismen fortsatte dra i mig. Jag köpte "Sejd" några år senare och läste på. Och på den vägen är det. Jag har försökt sluta några gånger. Lockelsen att få vara som alla andra är stark när en är ung. Men jag har alltid kommit tillbaka, och nu tänker jag inte försöka sluta. Det är det ingen mening med, det här är ju en del av mig. 🙂

[royaman]
12/10/17, 6:02 PM
#2

Druidism, för mig är det ett stort steg . och värme med medmänniskor.

Shamanism, en etikett på vad människan har befogenhet att göra eller ej.

Det ligger ingen sanning i dom begreppen .

Det finns ingen början inget slut vad gäller filosofi , det finns däremot mänskliga värderingar i allt.

Jag jobbar shamanskt med päls och hudar i alla dess möjliga former och skapar trummor som shamanen använder i sitt arbete då är jag nöjd för då är det seid ❤️

Upp till toppen
Annons: