Annons:
Etikettövrigt
Läst 244 ggr
Loris M
11/15/17, 9:57 PM

Intuitionsövning 15 november

Bättre sent än aldrig. Kom precis på att jag skulle ha gjort en intuitionsövning i morse. 😊

Men här kommer den: 

Min äldsta son sa tidigare i kväll: "Men måste det alltid vara nåt? Kan vi inte bara ha det lugnt någon gång? "

Varför sa han så?

Annons:
Loris M
11/15/17, 10:04 PM
#1

För att flera saker gått sönder…

Han var så snäll och bytte däck på min bil i förra vecka utan att jag behövde be om det men idag upptäckte jag att luften gick ur däcken så han fick åka och fixa det. När han kom tillbaka berättade jag att vi inte hade någon el i två av våra rum eftersom säkringen gått (trodde jag). Det visade sig vara allvarligare än så och nu måste vi be en elektriker om hjälp. I somras läckte toa när vi var på semestern och det var vatten i hela badrummet. Som tur var, var sonen hemma och kunde ringa efter hjälp. Och sedan när vi kom tillbaka då blev det strax efter det totalstopp under diskhon. Det gick inte att bara öppna och rensa som jag brukar göra utan även diskmaskinen kunde inte komma igång. Så fick vi ringa efter hjälp igen. 🥵

Och dyrt blev det (bor i en bostadsrätt) så han tycker att det borde räcka nu.

[NeferNefer]
11/16/17, 7:41 AM
#2

Oj, det var mycket 😮

Jag trodde grannarna bråkade. Det är inte kul, det heller, men billigare för dig.

Magi-cat
11/16/17, 7:45 AM
#3

Håller med, nu får det räcka med sånt! 🤗

Det är lite typiskt, att när det är rörigt så börjar saker gå sönder, som el och vatten, grej efter grej. Och man har absolut inte tid, lust eller råd att fixa med dem.

(Kanske borde bostadsrättsföreningen varskos, om det är fel på flera ställen kan det vara dags att någon tittar på rör och vvs över hela linjen.)

Jag gissade rätt, förresten. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
11/16/17, 7:52 AM
#4

Grattis,Magi-cat 🤗❤️

Loris M
11/16/17, 8:15 AM
#5

Ja, det är lite typiskt att det blir så här.

Och vad gäller mina grannar, de måste vara Sveriges mest lugna och fredliga. 🙂 De flesta är trevliga pensionärer och de är så tysta. Det enda man hör under dagen är hissen. På natten är det knäpptyst. 🙂

[NeferNefer]
11/16/17, 8:26 AM
#6

Vilka härliga grannar 😍

Annons:
Tarotstollan
11/17/17, 1:34 AM
#7

Trodde ni haft lite för mycket gäster i hans smak.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
11/17/17, 12:36 PM
#8

Jag blev väldigt rörd när jag läste din fråga.❤️

Känner att du har en väldigt snäll och omtänksam son som ibland kanske tar på sig för mycket, att han tagit klivet från barn till mannen i huset.

Omtänksam med ett stort hjärta för alla andra , precis som jag upplever att du har Loris.🤗

Dessutom fick frågan mig att tänka på när min äldsta son fick rejäla problem med sin bästa kompis som helt plötsligt blev aggresiv och tog ut all ilska över honom.

Därför blev kompisarna mitt svar.

Grattis till Magi-cat och hoppas nu verkligen att det vänder och att ni får ha det lugnt och skönt.❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

Loris M
11/17/17, 1:13 PM
#9

Vinden,

Och jag blev rörd när jag läst det du skrivit. Tack!❤️Du har så rätt, vad gäller min son. Han är så fin och omtänksam och jag är så stolt över honom. Han har fått ta ansvar under den sista tiden och varit ett jättestort stöd för mig när jag haft det tufft (och fortfarande har). Jag önskar att han slapp det men utan honom hade jag haft svårt att ta mig igenom allt det jobbiga. Det var han som pushade på att jag skulle ta steget och förändra mitt liv. ❤️

vinden är min mor
11/17/17, 2:34 PM
#10

Så fint!❤️

Vi glömmer ibland att våra barn kan vara våra största stöd i livet, de är inte bara barn till oss utan också kloka gamla själar.

Bara för att han är yngre än dig i detta livet behöver det ju inte betyda att det varit så i tidigare liv.😎

Jag får rysningar när jag läser det du skrivit , ibland inträffar ögonblick när allt stannar upp och man får se något av det stora som ligger utanför oss men som vi ändå tillhör.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
11/17/17, 4:23 PM
#11

❤️Ni är så fina och så kloka ❤️

Loris M
11/17/17, 4:34 PM
#12

🤗❤️

Upp till toppen
Annons: