Kristaller

Ametist

2017-08-24 15:32 #0 av: NeferNefer

Ametisten är en vacker lila, delvis genomskinlig, sten som liksom rosenkvarts skänker frid och ger lugn sömn med fina drömmar. Ametisten skyddar sin bärare mot allehanda faror, som tjuvar och olyckor på resor, och ger du bort en ametist i gåva stärker du banden mellan dig och mottagaren. En annan viktig egenskap ametisten har är att den skyddar bäraren mot såväl att äta för mycket som att dricka alkohol. 

Ametisten är också till hjälp vid meditation och den sägs även kunna hjälpa dig med ditt sjätte sinne! Tummen upp

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-08-24 16:36 #1 av: Loris M

Ametist var min första sten någonsin som jag fått av en god vän och den bär jag alltid med mig i väskan. Det är nog min favorit-sten, för jag gillar även den lila färgen. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-08-24 17:01 #2 av: NeferNefer

Ja, den är väldigt vacker Kär

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-08-24 17:16 #3 av: Magi-cat

Ametist är "min" sten. GladKär

Hjärta ""Myths address the fundamental enigmas of our existence and help us try to make sense of our lives..."

Anmäl
2017-08-24 17:20 #4 av: NeferNefer

HjärtaKär

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.