Annons:
Etikettandligt
Läst 476 ggr
[Vandrar med Wolf]
8/10/17, 6:03 PM

Förändrat Medvetande tillstånd

Det har kommit upp en hel del spännande diskussioner senaste dagarna i olika ämnen och jag tänkte ta upp det här med förändrat medvetande vad det är och det finns ett fenomen som heter Strange face ilussionen som jag tror lätt kan förväxlas med just det här när det är helt skilda saker och så långt från varandra som det bara kan komma.

Eftersom det här är en Shamansk sajt så tycker jag tråden passar bra här och jag har 30 års erfarenhet av Shamanism samt många år som lärling hos Navajos  som ni redan vet och  där dom är helt fantastiska på just den här förmågan att gå in så pass djupt och försätta sig i en trance som öppnar dörrar till så många dimensioner,kunskap och visdom.

Jag tänker förklara det här väldigt  enkelt nu och inte gå in för djupt för ämnet har liksom inget slut och man kan mala på i all oändlighet vilket jag ska försöka undvika för en gångs skull så vi får se om jag lyckas 😉

Vad är då ett förändrat medvetande tillstånd ?  Det är en mental närvaro där vi kan koppla bort omvärlden och se andra världar samtidigt som vi ser vår egen värld.

Tar vi trumresan så genom trummans slag och rytm går vi in i trance och trance är just det ett förändrat medvetande som praktiserats världen över i alla tider.

När vi är på väg att somna så kommer vi alla automatiskt in i det här, en del kallar det för sömnparalys och det kan jag inte alls relatera till men eftersom vetenskapen inte är troende på att vi har fler världar än vår så måste dom så klart ha en etikett och den etiketten kommer ur att dom inte kan bevisa vår andes eviga existens och det är anden som är vårt medvetande.

När vi går in i trance eller helt enkelt slappnar av för natten det är då som vi också är mottagliga för andra sidan och olika väsen,olika världar just för vi är så pass avslappnade men under sömnen bryts lätt förändringen av att vi kanske väcks och tappar koncentrationen eller så trillar vi in i djupaste sömn.

Jag har lärt mig sen många år att förändra mitt medvetandetillstånd och jag behöver inte ens trumman,jag behöver bara säga till Wolf nu kör vi och så är det i full gång och massor med information flödar från andra dimensioner.

Vad händer i  kroppen ? Jo allt i vår kropp saktas ner,hjärta,puls,andning med mera går betydligt saktare när vi förändrar vårt medvetande och går in i en trance och det är nåt som är så sunt som det bara kan vara för hela kroppen och våra inre organ för allt får vila och ta igen sig precis som under sömnen men skillnaden här är att göra det i vaket och medvetet tillstånd,att kunna försätta sig i den mentala trancen utan att förlita sig på att gå till sömns.

Vi kan även ta Astral projektion som exempel och det är exakt samma där vi förändrar vår medvetande och anden kan lämna kroppen och vara fri. Samma med trance anden blir fri och hela vår fysiska kropp får vila i varenda liten cell och inre organ vilket är oerhört sunt och läkande på alla plan.

Kan alla träna upp det här ? JA med STORA bokstäver det kan alla göra och det är inget hemligt eller få förunnat tvärtom alla har det under sömnen men alla kan med lite träning och envishet också lära sig att förändra sitt medvetande på en enda sekund.

Vi behöver inte trumman egentligen men den är till hjälp för många och ett instrument som visat sig vara oerhört läkande på alla plan så skippa inte trumman men vet ni alla kan göra det här helt utan något redskap.

När jag valde den shamanska vägen för ett 30 tal år sedan kunde jag inte i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle en dag säga att alla kan och klarar av att förändra sina medvetanden så dom ser andra dimensioner för då på den tiden var allt nytt för mig men idag går jag direkt ner i trance utan trumma, jag astral reser dygnets alla timmar när andan faller på och jag behöver inte gå och lägga mig för att anden ska dra iväg på sina galna upptåg i astralvärlden.

Det sker vart som helst,på flyget,i butiken eller när jag är hemma så jobbar vi på och tränar oss fram så kan alla som vill förändra sitt medvetande och möta öppningar till världar som har så fantastiskt mycket att ge.

Hur kan hon skriva så tänker säkert många som läser tråden ?  motfråga säger jag 😉kan ni somna så kan ni lära er att förändra medvetandet för så enkelt är det faktiskt även om det krävs träning att stanna kvar i tillståndet så har alla det varje natt och varje dag som dom drar iväg och dagdrömmer för till och med dagdrömmande är ett förändrat medvetande tillstånd.

Konsten är att lära sig att stanna upp precis mitt i, enkelt förklarat men jag tror ni förstår hur jag menar man får helt enkelt träna sig på det där underbara mellanläget där vi ser och hör både andar och andra dimensioner.

Det här är nåt som är så naturligt för oss alla och har vart i alla tider men vetenskapen kan inte låta bli att hitta på olika etiketter och det var nåt som jag för ett antal år sedan retade upp mig rejält på men idag har jag släppt det där för det är faktiskt inte meningen att allt ska kunna förklaras och man får förlita sig på sin egen ande och sin egen erfarenhet men en sak är säker som min mentor Lance i Navajo sa innan han gick över till andra sidan  att litar vi inte på anden så litar r vi inte på nån  men kunskapen den finns kvar ❤️

Annons:
[NeferNefer]
8/10/17, 8:42 PM
#1

Tack 🌺👍

[Vandrar med Wolf]
8/11/17, 5:39 AM
#2

På tal om astral projektion så var det en medlem på i fokus som för några år sedan besökte mig tidigt en morgon.Jag är morgonpigg och går upp medan dom flesta sover och det har var väl runt 03-04 ungefär.

Plötsligt känner jag närvaron av medlemmen och jag tänkte vad gör hon här så tidigt och det var ett trevligt besök som varade en god stund.Jag sg henne röra sig runt i mitt hem och hur hon slog sig ner i en fåtölj.

Vi hade då en diskussion om det här inne på en dold sajt och både jag och medlemmen ville berätta men ingen av oss vågade för tänk om vi har fel 😃men till sist kunde ju inte jag hålla klaff i vanlig ordning och tog upp det varpå medlemmen kunde intyga att hon hade vart hit.

Medlemmen har aldrig besökt mig varken före eller efter,vi har aldrig träffats IRL så hon visste inget om hur det ser ut hemma hos mig men kunde efter den resan in i detalj säga hur det ser ut hos mig,färger,möbler ja allt fick hon med och det var för henne ett underbart bevis för att anden hade vart ute på vift.

Hon berättade också att en man och kvinna talade väldigt varmt och mjukt med varandra och det är just så som Wolf och jag alltid bemöter varandra,jag bor själv så nån karl fanns inte i närheten men hon hörde Wolfs och min konversation  och sånt här tycker jag är helt fantastiskt underbart ❤️

En annan underbar händelse som också rör det astrala var även det en tidig morgon och jag höll på med bak och matlagning och jag hade fönstret öppet och plötsligt står min far där utanför och jag tänkte vad i alla livsens dagar gör han här så tidigt.

Han sa några ord och jag gick fram till fönstret för att svara och säga åt honom att komma in men då var han borta och min första tanke blev att nu har det hänt nåt för far är gammal så snabbt klädde jag på mig och gick över till föräldrarna.In i sovrummet och kollade om allt var ok och det var inga problem båda sov dom som stockar och när dom vaknat frågade jag far om han hade vart ut tidigt på morgonen men icke han hade sovit hela natten och gick upp senare på förmiddagen.

Att förklara för honom som är skeptiker vad han hade vart ute på var ju inte det lättaste men han var på besök och lika fysisk som vi människor är,lika fysisk i röst och kropp och jag minns jag tänkte retfullt,he he skeptikern astral reser han också det kan han inte förklara sig ur😃

Et par härliga saker som jag glömde skriva om i trådstarten i går och sånt här gör att man blir så varm i hela sin ande ❤️ Dela gärna med er egna upplevelser om ni känner för 🌺

Hejsan hoppsan  på er och ha en fin Fredag 👋

Upp till toppen
Annons: