Annons:
Etikettmoder-jord
Läst 471 ggr
[Vandrar med Wolf]
7/19/17, 3:38 AM

Natthimlen

Förorenas , kom in på miljö i fokus och jag tog upp ämnet en gång på en dold sajt för några år sedan men hittade inte just den artikeln om ljusföroreningar men en annan artikel finns med nu inne på miljö och det är riktigt skrämmande hur vi påverkar hela universum negativt.

Inte enbart utsläpp,gifter,avfall och annat elände och att vi ljusförorenar det var för mig ett nytt begrepp för några år sedan men jag har tänkt mycket på det där sen jag läste om det och det är alla tiders att man börjar få upp ögonen.

Bara i min barndom såg man betydligt mer av himlen så nog ser man förändringarna och än mer det som skrivs om för 200 år sedan det är inte så väldigt lång tid där utvecklingen även lyckas förorena himlen som bidrar till att så många djur tappar lokalisering på ljus och mörker.

Det här hoppas man innerligt få se mer av att fler tänker på hur dom använder sina ljuskällor för vi behöver sträva efter mer balans med allt även om det är försent men lite kan göra mycket i längden och ju fler  ögon som öppnas inför faktum att människan förstör nåt så enormt mycket i sin väg så kanske vi kan på nåt litet vis återhämta en liten del av det människan lyckats förstöra.

Annons:
[NeferNefer]
7/19/17, 5:39 AM
#1

Mycket bra skrivet, jag håller med 👍

[Vandrar med Wolf]
7/19/17, 3:55 PM
#2

Tack 🌺man bli aningen bekymrad över hur vi behandlar både rymden och jorden,så tragiskt 😕

[NeferNefer]
7/19/17, 5:15 PM
#3

Människan är tyvärr fortfarande väldigt okunnig 😕

[NeferNefer]
8/9/17, 9:41 PM
#4

På tal om natthimlen är det dags att börja kika på den för nu kan vi se Perseiderna!! ✨

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nu-kommer-perseiderna-och-h%C3%A4r-kan-du-se-dem-1.4514408

Magi-cat
8/9/17, 9:45 PM
#5

✨ Hoppas på många sköna stjärnor i skyn!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
8/10/17, 4:55 AM
#6

Vackert,måtte nu molnen hålla sig borta också 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: