Annons:
Etikettövrigt
Läst 138 ggr
[NeferNefer]
2017-07-15 11:24

Intuitionsövning 15 juli

Var vänliga och tänk på att den som först får rätt ska göra en övning. Den som verkligen inte vill göra någon övning får vara snäll och låta bli att svara innan någon har fått rätt. Jag skriver efter den här texten när det är fritt fram.

Dagens fråga:

Igår när jag matade trädgårdens fåglar gav jag dem även en god fågelmat som jag annars inte brukar lägga ut på somrarna. Vad då?

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-15 11:26
#1

Rätt svar är äppelbitar! Det ger jag dem på vintern, men oftast inte på sommaren.  Grattis till er som ser äppelbitarna 🏆🥳 och försten får äran att göra en ny övning i morgon. 👍

Av de andra alternativen får de allt utom talgbollar som jag inte längre hänger ut. Läs här om varför jag inte köper talgbollar:

 http://www.slattergubben.se/shop/product/ekologiska-talgbollar

[Vandrar med Wolf]
2017-07-15 16:37
#2

Äppelbitar !

Talgbollar har alltid burit mig emot men jag har inte satt mig in i varför utan bara haft obehagskänslan när jag satt upp dom och en del ratar dom helt och jag har tänkt skit i't då och lagt ut andra fröer och gott istället som dom nappat på.

Men tänk hur vi gör helt omedvetet och utsätter våra vilda djur för  onaturligt skit, man ska tydligen läsa på om allt när känslan kommer över men det gör man inte så inte en enda talgboll till i det här huset inte 😕det blir annat gott som fåglarna tål och som är enbart ekologiskt.

Under en lång tid har jag haft tankarna så starkt på hur vi våldför oss på djurens revir och på moder jord,hur vi med allt bara stövlar in precis överallt och hur människan skapar en sån fruktansvärd obalans med allt så inte undra på att djuren reagerar som dom gör mot oss människor i skog och mark för det är vi som kliver in på deras och då kommer dom också in i samhället.

Se på björnarna här uppe dom går in i våra trädgårdar viket dom inte gjorde förr men vi har mer eller mindre kört ut dom från sina naturliga skogar med all den framfart som vi har,teknik,maskiner,höga ljud listan kan göras oändligt lång och det är bara så tragiskt.

Nåt som jag ofta får i tanken är att jag skulle vilja skrika rakt ut  : Världen stanna och sluta för ett sånt oväsen med allt och bara lyssna på tystnaden utan allt materiellt skit och skräp som ställer till det för hela vår Moder Jord då skulle vi kunna börja upprätta balans igen,bort med allt som stör maskiner och teknik,bort med gifter och annat och bara andas andas och finna frid i en värld som är enkel så som den var förr innan all teknik,maskiner med mera kom in och förstörde balansen  för både människor och djur ❤️

[NeferNefer]
2017-07-15 20:51
#3

Grattis, VMW, duktigt!

Och jag håller med dig i dina tankar … Vandra i skönhet på Moder Jord ❤️

Tarotstollan
2017-07-15 20:57
#4

Trodde de fick smörgås.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2017-07-15 21:05
#5

#4: Det får de faktiskt ibland såväl sommar som vinter, speciellt vinter. Ibland även med ost på! Men inte den här gången.

[Vandrar med Wolf]
2017-07-16 05:28
#6

Tackar tackar 🌺

Men det är väl så typiskt mig att gå igång med en lång text till och med i en intuitionsövning  😂

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-16 10:01
#7

😃👍🌺

Upp till toppen
Annons: