Annons:
Etiketternaturenläkande-kraft
Läst 2468 ggr
[NeferNefer]
2017-07-13 08:46

Dadlars medicinska egenskaper

Info hämtad ur "Medical medium. Life-changing foods" av Anthony William. Eventuella fel eller missförstånd är helt och hållet mina (och det jag inte kan översätta på en gång skriver jag på engelska), och det jag skriver är bara en del av informationen i boken så för ökad kunskap och förståelse hänvisar jag till källan.

Dadlar

Egenskaper: Dadlar är fantastiska för matsmältningssystemet! Dadlarna fångar upp, förstör och för ut parasiter, virus, jäst, mögel, tungmetaller och andra farliga sjukdomsalstrare från mage och tarmar. De är superba på att föra bort överflödig candida (dadlar göder alltså inte candida, som en populär nutidsmyt gör gällande). Dadlar hjälper också tarmarna att återfå sina normala rörelser. De är också mycket bra mat för personer som har diabetes och/eller hypoglykemi, eftersom de ger levern viktig glukos - och avhjälper just den sockerförlust som ligger bakom blodsockerproblemen. Alla som tränar får hjälp att ge muskler och hjärna det bränsle de behöver efter träningen. Dadlar är rika på nästan 70 bioaktiva mineraler (fler än vad som idag är dokumenterat) som stöttar binjurarna så de kan ge dig den hjälp du behöver i den dagliga stressen. De har också enorma mängder aminosyror som stärker muskler och nerver. De för bort överflödig vätska från organ som mjälten och levern, men inte så mycket att organen blir uttorkade. Dessutom motverkar de cancer!

Hjälper mot: diabetes, hypoglykemi, hjärtproblem, svampinfektioner, lungcancer, övervikt, aneurysmer, PTSD, OCD, narcissism, binjureutmattning, schizofreni, ADHD, tuberkulos, yrsel, ätstörningar, sömnproblem, mm.

Tips: för bäst effekt, ät 4-6 dadlar per dag. För att få en bättre nattsömn, ät en dadel två timmar innan du lägger dig. För djupare upplevelser under meditation, ät tre dadlar innan du börjar meditera. Om du påbörjar en resa där du inte vet om eller när du ska kunna få tag i mat, svep in en dadel i plast och lägg i din packning. Du behöver inte faktiskt äta dadeln (även om du kan göra det i en nödsituation), utan den kommer att fungera som en lyckoamulett som garanterar att du inte ska behöva gå hungrig.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-07-13 17:20
#1

Härliga kunskaper han delar med sig av Anthony William, har läst på lite och besökt hans hemsida samt tittat lite på filmer och det där är ett ovanligt mediumskap som han använder sig så fint av så naturligt och helt okonstlat en städad man som inte gör nåt konstigt alls av sig och bara är sig själv.Sånt imponerar på mig och han har verkligen en gåva och kunskap utan dess like tack vare Andarna ❤️😎

[NeferNefer]
2017-07-13 20:02
#2

Jag kan verkligen rekommendera båda hans böcker. Medial läkning finns på svenska, jag hoppas att Life-changing foods också blir översatt snart.

[Vandrar med Wolf]
2017-07-14 06:24
#3

Har redan beställt den på Engelska och ska beställa den där om sköldkörteln också för det är intressant för mig även om vården redan saboterat min så kanske där finns tips som kan vara till nytta.Önskar jag kommit över den tidigare innan vården förstörde körteln för mig 😕

[NeferNefer]
2017-07-14 10:14
#4

#3: Det finns hopp för din sköldkörtel!! Jag läste det kapitlet igår i Medial läkning. Vår kropp är fantastisk, finns det minsta hopp om läkning och om vi ger den en chans gör den allt för att läka 👍

[NeferNefer]
2017-08-24 17:14
#5

Idag har jag verkligen festat på dadlar. Det är så gott, och att det är så nyttigt också är en toppenfin bonus 😛

Min favoritsmoothie: Kör banan, dadlar (utan kärnan) och havremjölk i din mixer. Godast, och rakt igenom nyttigt för kropp och själ ❤️

Upp till toppen
Annons: