Annons:
Etiketternaturenläkande-kraft
Läst 604 ggr
[NeferNefer]
2017-07-06 11:11

Äpplens medicinska egenskaper

Info hämtad ur "Medical medium. Life-changing foods" av Anthony William. Eventuella fel eller missförstånd är helt och hållet mina, och det jag skriver är bara en del av informationen i boken så för ökad kunskap och förståelse hänvisar jag till källan. 

Äpplen

Egenskaper: anti-inflammatorisk, fytokemikalier som är brain food (ger näring åt neuroner, ökar den elektriska aktiviteten), pigmenten hos röda äpplen ökar matsmältningen och motverkar övervikt. Flavonoider, rutin och quercidin avgiftar kroppen från tungmetaller och strålningsskador. Aminosyrorna glutamin och serin avgiftar hjärnan från MSG (monosodiumglutamat). Äpplen renar och avgiftar de inre organen, förbättrar cirkulationen i lymfsystemet, läker hudskador samt reglerar blodsockret. De renar också tarmsystemet samt befriar din kropp från skadliga mikrober som bakterier, virus, jäst och mögel. Dessutom innehåller de viktiga spårämnen, elektrolyter och mineraler som återfuktar dig på cellnivå och hjälper kroppen att återhämta sig från stress.

Hjälper mot: njursjukdomar, leversjukdomar, Alzheimers, artrit, seizure disorders, MS, thyroid disease, hypoglukemi, diabetes, TIA-attacker, UVI, binjureutmattning, migrän, bältros, mögelrelaterade problem, OCD, osteomyelit, ADHD, autism, PTSD, acne, ALS, borrelia, övervikt, ångest, tinnitus, virusinfektioner, yrsel.

Tips: Röda äpplen med mycket färg är bäst. Försök äta tre äpplen per dag, så kommer din hälsa att förbättras på oanade sätt. Försök att åtminstone en gång per år gå till en ekologisk fruktodling och plocka äpplen med dina egna händer 🙂

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-07-06 17:14
#1

Tack Nefer och oj så mycket goda råd du har att dela med dig av 👍

[NeferNefer]
2017-07-06 17:27
#2

Så lite så ❤️

[Vandrar med Wolf]
2017-07-06 17:30
#3

Så mycket gott att mumsa på,nyttig och läkande fest med andra ord 😎

[NeferNefer]
2017-07-06 17:30
#4

Precis! 👍

[NeferNefer]
2017-07-11 20:58
#5

Fast synd att det inte är ett äppelår i år. Det blir inga äpplen på mina träd. 😕

[NeferNefer]
2018-04-15 08:17
#6

Putt. Ett äpple om dagen … eller tre … så håller vi oss friska 👍

Annons:
Magi-cat
2018-04-15 08:29
#7

Hoppas äppelsäsongen blir bättre i år än förra året! Jag tror vi plockade ihop fem (5) egenodlade äpplen till slut…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-04-15 08:30
#8

Vi fick nog också runt 5 äpplen förra året. Då har vi ändå tre träd … jag hoppas också på bättre äppelår i år!

Upp till toppen
Annons: