Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1799 ggr
[Vandrar med Wolf]
2017-06-28 08:30

Obehagligt, onaturligt

Allt oftare läser vi om alla dessa chip som ska opereras in i våra kroppar och ur shamansk synvinkel känns allt sånt där så oerhört fel och onaturligt.

Nu är SJ inne på ett chip i handen och jag bara känner att från och med nu kommer jag att bojkotta SJ för sånt där vill man inte vara med om.

Jag känner bara mer och mer avsky till den sjuka tekniska utveckling vi gått och går till mötes och vilka oerhörda konsekvenser det får på människor,djur och natur.

Inget får vara naturligt längre och hur många chip är det tänkt vi ska ha i våra kroppar för olika ändamål och sätta in teknik i kroppen hur bra kan det vara för hälsa och än värre kommer varje nyfödd att få en massa chip innan dom lämnar BB? det skulle baske mig inte förvåna mig om det blir obligatoriskt en dag att redan direkt efter födsel förses vi med en massa chip.

Det här är så läskigt och obehaglig utveckling och allt naturligt får ge vika för teknik. Inte ens i dom djupaste skogar går vi fri från strålning och vi utsätts konstant för det här vart än vi befinner oss och hur bra är det på lång sikt för folkhälsan.

Jag saknar så det naturliga för mer och mer tas det ifrån oss och vi ska tydligen sluta som vandrande datorer allihop 😕

Huvvaligen vilken otäck utveckling !

Annons:
Magi-cat
2017-06-28 08:38
#1

Jag säger också nej till det där chipperiet. 😐

De säljer in det som något underlättande, men det handlar om att vissa ska tjäna pengar på det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-06-28 09:08
#2

Usch ja tjäna pengar på bekostnad av vår hälsa och Moder Jord 😕

Loris M
2017-06-28 09:21
#3

Usch. Nej, säger jag också. Känns så läskigt och onödigt. Bara för att man kanske slarvar bort sin biljett ibland så tror jag faktiskt inte att folk nappar. Vem vill operera in saker bara för det?

[Vandrar med Wolf]
2017-06-28 10:55
#4

Tror väldigt få nappar på det för dom flesta tänker mer idag på vad tekniken gör med oss.

[NeferNefer]
2017-06-28 12:22
#5

Nej, nej, nej!! 

Struntprat att det är lättare för kunden!

Snart får vi reda på att de även kan följa våra resvanor via chippet - då presenteras det som en service, så de alltid kan erbjuda oss billigare avgångar på de sträckor vi reser mest.

Struntprat!!

Övervakning handlar det om.

Och vilka kommer att kunna övervaka oss? Vilka kommer att kunna knäcka koden och ta sig in i det systemet? Till vem ska de sälja uppgifterna om oss? 

Tror ni jag är paranoid? Ja … månn' det. Facebook övervakar sina användare, de har rättigheter till allt användarna gör och lägger upp, och de säljer uppgifterna om användarna till alla som betalar. Tror ni mig inte? Ta då en titt på det ni skrev under när ni skapade ert Facebookkonto.

Uppgifter om vad privatpersoner gör är högvaluta. Gör det inte lättare för dem.

[Vandrar med Wolf]
2017-06-28 12:39
#6

Visst är det så Nefer,dom vill ha stenkoll på oss i allt vi gör.Tänkte skriva om det men gick ut lite försiktigt så bra att du tar upp det för visst är det övervakning.

Facebook,var med där en tid och det är stenkoll på allt man gör.Ta alla dessa tester där det står finstilt på Tyska och Engelska att genom användandet av tester ger du tillåtelse till företag att se alla dina vänners information oavsett det skrivs dolt eller ej så får företag tillgång till precis allt.

Det där påtalade jag men ingen jäkel lyssnade inte ens när konton kapades eller om nåt skrevs på en tidslinje som dom inte själva skrivit men problemet är att folk blir hjärndöda av fb och kan inte leva utan för det är ett beroende utan dess like så sanningar om vad som sker och hur deras agerande ställer till det för deras vänner det vill dom inte lyssna på 😕

Det är riktigt otäckt och folk skriver under saker utan att förstå dom gör för dom läser inte det finstilta och gör man ett test så säljer man ut sina vänner,riktigt läskigt.

Så visst är det övervakning och koll på allt lika med dom här chipen så som du säger det marknadsförs som nåt positivt men istället tar dom bort vår frihet.

Underbart att du tog upp det för jag var lite försiktig märkte jag men det är sanning och här får vi verkligen se upp för det är rena rama konspirationer.

Annons:
[NeferNefer]
2017-06-28 12:44
#7

Lite märkligt att alla vill chippa oss, ifall det inte handlar om övervakning och att tjäna pengar på oss. Det är inte gratis med chip eller teknologin bakom övervakningarna etc. Det handlar verkligen inte om service. Ville de ge oss bra service skulle de väl i första hand se till att rusta upp järnvägsnätet och se till att trafiken funkar som den ska, samt att ombordpersonalen har en trygg arbetssituation.

[Vandrar med Wolf]
2017-06-28 12:52
#8

Det var min tanke också när jag såg det där igår,rusta upp  vagnpark med mera och satsa på personal för dom pengarna istället för sjuk teknik i kroppen.Googlar man kommer många träffar på chip som redan satts in samt vilka som är på gång med mera,äckligt riktigt äckligt så man vill kräkas 🤮😡😕

Aldrig i min tid jag skulle göra nåt sånt men en dag är väl det obligatoriskt som så mycket annat och man tvingas på mot sin vilja för inga valmöjligheter finns kvar längre 😕

Magi-cat
2017-06-29 07:26
#9

Det handlar så klart om övervakning och att tjäna pengar på oss, men det är ju inget säljande budskap, så det förpackas i snabbhet, service, framtiden, framåtanda och en hel del andra floskler.

Folk stoltserar redan med chip för att gå före i krogkön. (!)

Folk kommer att stå i kö för att chippas för alla möjliga säljande orsaker, som att gå före och åka billigare i kollektivtrafiken. Allt kommer att förpackas smart, så det blir en självgenererande efterfrågan.

Alla kommunpolitiker vill "ligga i framkant" (och vilka floskler som nu för tillfället ligger "i tiden") och sväljer allt med hull och hår. De som inte har råd med chippning kommer att kräva subventioner för att ingen ska exkluderas etc.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-06-29 07:32
#10

Huvva är rätta ordet,fy vilken otäck utveckling och just det där snygga förpackningar som säljer.Nä fy aldrig i min tid och jag är hellre utanför samhället än dras med och in i allt elände 😕

[NeferNefer]
2017-06-29 07:35
#11

Sorgligt att se hur billigt folk säljer sig … 😢

[NeferNefer]
2017-07-26 19:20
#12

Nu kan en del anställda "sälja sig" till sin arbetsgivare för lite godis.

http://www.affarsliv.com/nyheter/chip-i-handen-ersatter-passerkort-pa-jobbet-om4751520.aspx

Magi-cat
2017-07-26 19:21
#13

Ja, alla kommer att älska dem! 🤓Kräva dem!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-26 19:23
#14

Mm-hm … 🤓

[Vandrar med Wolf]
2017-07-27 04:12
#15

😡usch 😕inte en chans jag låter sätta in nåt sånt skit i kroppen🤮

Vad händer med oss 😡

Vem tusan går runt med 50 kort på fickan 😮inte jag i alla fall tvärtom jag är kortvägrare så det där är bara en massa skitsnack det för att få folk under kontroll😕

[Vandrar med Wolf]
2017-07-27 04:49
#16

En sak till man har inte en enda tanke på alla elallergiker som blir riktigt sjuka av all teknik,som inte kan åka  tåg,buss eller flyga och som får rusa snabbt in och handla i butiker och snabbt ut igen för dom blir så pass sjuka av alla påslagna mobiler och teknik som finns i våran vardag alternativt be andra handla åt sig.

Det är en grupp människor som hamnar helt utanför just för dom inte kan vistas på allmänna platser.Har en bekant som lider av det där och hennes liv är oerhört begränsat.Sonen tog studenten i våras och en hel vecka innan vilade hon sig för att orka vara med men klarade bara av utsläppet sen blev hon sjuk av alla mobiler och fick åka hem, sånt måste ju kännas fruktansvärt för en förälder.

Utvecklingen tar ingen hänsyn alls och personer med elallergi blir en grupp som står utanför samhället varelse dom vill eller ej men dom har inga val just för dom blir riktigt sjuka och deras liv begränsas i hemmet,orättvist för dom blir frihetsberövade mot sin vilja just för tekniken finns precis överallt .

Det där måste vara hemskt att begränsas och förpassas i hemmet,att inte kunna gå ut som man vill,inte besöka restauranger ingenting för överallt utsätts dom för strålning och det är människor som utvecklingen inte tar någon som helst hänsyn till 😕

[NeferNefer]
2017-07-27 06:30
#17

Ja, dagens samhälle är verkligen inte utformat med tanke på människors (eller djurs och naturs) bästa …😕

Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
2017-07-30 12:33
#19

Kristen syn på mikrochippet. Lägg märke till slutet när reportern själv får frågan ifall han lät sej mikrochippas. (YT/OMEGA WATCHMAN, 2017-07-24, 7 min)

I början kommer det vara frivilligt.

Sedan kommer det bli en nödvändighet.

Till slut blir det obligatoriskt och instiftat via lag.

[Vandrar med Wolf]
2017-07-30 14:11
#20

# 19 Tyvärr är det så och redan vid födsel lär dom sätta in implantaten 😕

Ska kika på din länk sen,har lite bekymmer med film för det bara buffrar hela tiden.

Annons:
Sebastian
2017-07-31 11:51
#21

Det måste komma en topp innan det kommer en dal. 

Vi, människorna, är lite som barn som blivit insläppta i en leksaksbutik utan personal. 
Vi skaffar grejer, chip, telefoner och allt vad det är för att vi förblindas av det tekniska undren. 
Om jag vill ha chip? Nej tack. Men mer för att jag tycker det verkar obehagligt med något stickande under huden.  Som det är rent övervakningsmässigt så har vi våra liv på paddor och datorer, våra bilar är uppkopplade och varenda bild och tanke ute på forum och sociala medier.  Så det slaget har redan vunnits..

[Vandrar med Wolf]
2017-07-31 17:57
#22

Hej Sebastian en gammal medlem på D%S,jättekul att se dig 😎😃👍 och ett superbra svar dock måste jag få opponera mig lite 😊Nån padda har jag inte och inte körkort och bil heller så det kan jag inte sälla mig till 😃jag lever nog väldigt utanför normen det inser jag nu när jag läser ditt inlägg  så NEJ slaget är inte vunnet men vi måste bevara livet och slänga ut tekniken fort som bara tusan om vi ska överleva Moder Jord.Så enkelt är det ❤️

[NeferNefer]
2017-07-31 18:08
#23

Jag har inte heller padda, körkort eller bil 👋

Sebastian
2017-08-01 08:05
#24

Bra gjort av er :) 

Men jag bor på en gård på landet och utan bil så.. Vore jag ju ruskigt vältränad förvisso, men också isolerad. :)
Om vi slänger begreppet padda i sjön och säger kommunikationsapparat med internetanslutning istället så kanske målgruppen vidgas lite.

För övrigt så kan jag berätta att min son tittade på mig, suckade och sa: pappa, du har inte heller en padda. Tydligen har jag en Tab. Det är stooor skillnad :)

Kul att se dig också Vandrar med vargar. Har varit borta länge nu, men börjar nyfiket kika in då och då igen.

[NeferNefer]
2017-08-01 08:10
#25

För min del är det ju enkelt att vara utan körkort och bil eftersom jag bor i Stockholm … 🙂

Välkommen tillbaka, Sebastian 🌺

[NeferNefer]
2017-08-01 17:13
#26

Vi behöver visst inte bli chippade eller arbeta för ett visst företag eller ens åka kollektivt. Det räcker med att vi rör oss utomhus och bär vår mobil med oss så kan företag följa våra rörelsemönster utan att fråga om lov. I det här fallet är det Nobina och Telia, och nyheten presenteras som ett sätt att ge bättre service till resenärer.

… Vad sägs om att fråga folk i stället var de behöver nya busslinjer? 🤔

https://mitti.se/nyheter/mobilkoll-oppnar-busslinje/?omrade=huddinge

Mobilkoll öppnar för ny busslinje

NYHETER Ett nytt projekt ska ge möjlighet till lösningar för smartare resor och kollektivtrafik i framtiden. Nobina samarbetar nu med Telia och analyserar hur människor på Södertörn reser. 
– Har väckt frågan om nya busslinjer, säger kommunikationschefen.

Har du rört dig någonstans på i Huddinge, Haninge, Tyresö eller andra delar av Södertörn under början av året och haft en mobiltelefon i fickan eller väskan?

Då har bussföretaget Nobina registrerat ditt resande. De har nämligen försökt lista ut hur Södertörnsborna reser till vardags, med hjälp av anonymiserad mobil nätverksdata.

– När vi tittar på hur SL-korten registreras på våra bussar kan vi bara se var människor går av och på. Nu kan vi se resmönster även om man inte åker kollektivt, säger David Erixon, kommunikationschef Nobina.

Ser inte vem du är

Mellan november-december förra året skannade de av den mobila nätverkstrafiken i hela Södertörn för att kunna se resemönster. Datan som de samlar in med hjälp av Telias teknik anonymiseras, så att man inte kan veta vem det är som rör sig på en viss plats, utan bara att det är en anonym mobiltelefon.

– Det vi kan se är punkter på ett kartnät, säger David Erixon.

Men den informationen kan ändå visa på tydliga resemönster.

– Då kan vi se om det är många som till exempel behöver cykla ett visst antal kilometer till busshållsplatsen. Vilka tider som flest reser, både med buss och andra färdmedel, och vilka sträckor människor reser.

Liknande teknik har bland annat använts för att registrera vilka platser i Stockholms innerstad som är mest välbesökta.

Den informationen som registreringen av mobil nätverksdata har gett har redan väckt frågan om att sätta in en ny busslinje i framtiden.

Hemligt om ny linje

– Vi har sett att det är omfattande resande till ett visst centrum på Södertörn. Där skulle det kunna bli aktuellt med en ny linje, säger David Erixon.

Vilket centrum är det?

– Eftersom detta bara är en första mätning och ett pilotprojekt vill vi inte gå ut med den informationen. Det skulle kunna leda till spekulationer om när en ny linje skulle vara möjlig och så vidare. Vi vill göra fler undersökningar och få in än mer kvalitativ data för att kunna gå ut med det, säger Erixon.

Den data som har kommit in under mätningarna på Södertörn har också kunnat bekräfta en del saker som andra undersökningar om resande också kommit fram till, berättar David Erixon.

– Bland annat att allt fler jobbar hemifrån på fredagar och att fler åker hem tidigare från jobbet på fredagar. Med sådan kunskap kan man sätta in fler bussar när och där det finns behov och kanske dra ner när och där färre reser, säger han.

Tanken om nya cykelbussar har också väckts efter att man har sammanställt datan från undersökningen. Det kan vara en av sakerna som skulle göra mest nytta i kollektivtrafiken i framtiden, enligt bussföretaget.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-02 04:43
#27

😕tröttsamt och åter bara en tidsfråga så spåras personer och integriteten är ett minne blott 😕

Annons:
Huygens
2017-08-02 11:10
#28

Har någon av er en fundering på varför makthavarna vill massövervaka folket?

Är det inte lite underligt att samla in varje telefonsamtal och varje email och lagra dom i stora underjordiska bunkrar i bergrum?

[Vandrar med Wolf]
2017-08-02 14:55
#29

# 28 Tankarna har vandrat runt på mycket bland annat att dom vill ha stenkoll på oss och med olika metoder styra våra liv dygnets alla timmar.

Men låt oss gå framåt tiden vad ska dom med all data till om oss här och nu om hundra år,hmm en tanke om den formen av dokumentation för att visa dom som lever då hur vi lever idag i vår tid.

Annars vet jag faktiskt inte men nåt mer lär det vara och eftersom du frågar har du nog mer koll på det läget än vad jag har 😎

Under vår livstid så kan det nyttjas till vår nackdel men säkert fördel också men syften brukar sällan vara av vänliga slaget från etablissemanget så nåt skit lär dom ha för sig och det räcker inte enbart med att kontrollera oss mer lär komma ur eländet beroende på person och situation 😕

Frågan är också varför ska allt och alla ha kontroll på allt ? vad är syftet att se varje vägsträcka du kör med bilen eller går en promenad.Varför inte läsa på skyltar och vad är så viktigt med just digitalt i precis allting.

Sen har vi dom av oss som inte ens vill följa med i det här,jag har inte tv men folk förväntar sig att jag ändå vet vad som visas och sägs som om jag ändå glor på burken fast jag inte gör.

Förväntan att alla hänger med i allt och gör man inte det så bli man utanför.Jag har inte en ny fin mobil enbart en tantmobbe men reser ofta och då lånar jag en för det krävs för att kunna ta sig runt med alla olika kommunikationer och min fjant som inte ens har mms räcker inte till.

Jag kan ta som ett exempel på det sjuka att allt och alla tror att alla har,skulle gå på toa ute och vad möts jag av jo betala med swish men för tusan liksom 😮jag höll  på göra i byxan av både ilska och chock för vad händer med oss och vi som inte har ska vi vara utanför precis allt till och med inte kunna gå på toaletten för mobilen är vår enda väg in där och min lilla silverfemma dög inte för ett besök.

Nä det är rena vansinnet och vet ni jag hoppas hoppas att en dag slås allt elände ut och då står människan där och inte vet hur klara sig för hon lever med huvudet dygnets alla timmar i mobilen.

Slås det ut i en butik inte ens med kontanter kan vi betala för allt går digitalt och ska registreras in i minsta detalj.Snart är kontanter ett minne blott och då slipper inte jag  undan heller och tvingas använda kort så varje banan,äpple eller liter mjölk jag köper registreras och det nyttjas så klart i reklamsyfte och jag är av åsikten ingen reklam utan behöver jag nåt oavsett det är lågpris eller normalpris så köper jag det och tänker inte hamna i klorna att kolla billigt billigt,ta tre betala för två osv.

Eller som en av mina chefer sa för många år sedan,ta en sollucka och få en Toyota på köpet då har vi en bra affär 😎

Det går alldeles för långt och många som inte alls vill vara med i det här hamnar utanför,nätet har jag men ingen avancerad teknik där heller sen kan jag inte låta bli att tänka på alla elallergiker som konstant överallt utsätts för det här och alla gamla som inte alls kan hänga med.Min mor 84 och far 88 är inte alls med och dom hamnar så klart utanför och det är inte rättvist alls men makthavarna ser inte människan dom ser enbart förtjänsten.

Jisses nu blev det långt skrivet igen,att jag har så svårt för att vara kortfattad 🤓

Men du Huygens på din fråga där om alla lagrade mail,telefonsamtal med mera vet du nåt mer som vi inte känner till ? vore oerhört intressant att veta i så fall 😎

Nåt missar jag och kan inte klura fram just nu och det är väl en sån där pollett som trillar ner kan jag tro när jag får läsa mera 😃

Huygens
2017-08-02 15:56
#30

Insamling av metadata är en större kränkning av integriteten än att bara samla telefonsamtal (Edward Snowden).

Orsaken är att ett datorprogram kan analysera metadata oerhört fort och få perfekta bilder av en persons olika intressen och vänner. Att sitta och lyssna igenom varje telefonsamtal hos varje amerikan (+300 miljoner invånare), tar lång tid och kräver stora personalresurser.

Samma med 7 miljarder människor.

.

En orsak till att massinsamla all info är att använda NSA-datorer för att upptäcka eventuella visselblåsare och röja dessa ur vägen innan allmänheten blir informerad.

Den andra orsaken är att Illuminati vill kunna upptäcka personer som håller på att utveckla psykiska krafter och röja dessa ur vägen innan personerna kan upptäcka vem som verkligen styr världen och avslöja vad slutmålet är.

Den tredje orsaken… troligen något mycket mörkare, osv…

[Vandrar med Wolf]
2017-08-02 16:21
#31

Så sant Huygens och det där ser man bland annat på facebook,var med en kort tid men när jag såg hur det gick till drog jag snabbt som attan för där säljs du ut av dina vänner om du endast gör ett enda test så får dom tillgång till precis allt du skrivit,privat som offentligt samt mail,profil med mera.

Jag fick aldrig nån respons när jag förde det där på tal för folk är så korkat förblindade av tester och beroendet är helt vansinnigt och inte nog med det dom tror på eländet också 😮men det är bara företag som samlar information och dessutom gör man ett test så ger man företagen tillgång att kunna skriva på sin tidslinje,i grupper med mera som man är med i i mitt namn och inte en enda lyssnade på mig och det där var jag med i ett litet tag sen fick jag bara nog.

Istället blev jag boven som opponerade mig mot att andra gjorde testerna,tävlingarna med mera som om jag ville vara dum enligt dom när det istället handlade om att dom säljer ut både sig själva och sina vänner och jag ville vara hygglig och förklara men fick en massa skit istället som om jag missunnade andra att göra tester,jisses liksom hade dom var ok hade jag väl inte ens sagt nåt.

Läst det finstilta på Tyska och Engelska det var det ingen tydligen som gjorde men dela dela till förbannelse och jag har aldrig vart så utsatt för virus och andra ingrepp som inne på facebook.

 Illuminati , herregud här vill jag bara svära för dom där tvi vale säger jag bara 😡

Samtidigt vad ska dom med all information till. Går jag ut med en gps i fickan och fikar med vänner vad har dom för nytta av sånt egentligen för det är vardagssysslor som vi gör ´, nåja undantag finns ju så klart om vi går till det kriminella men en vanlig människa som lever sina liv vad har dom för nytta av att jag åker med tåget eller tar en promenad mer än att ha stenkoll på allt och alla men vad gör dom med informationen mot oss.

Jag tror det var Nefer som skrev om det här med exempelvis skyddad identitet och där kan det här få enormt farliga konsekvenser och skyddet är ett minne blott om alla får möjligheten och tillgång till det här.

Många olika saker finns som kan skada dom som är i behov av skyddad identitet,boende med mera.Otäck utveckling det här som vi går till mötes och jag vill bara skrika stopp 😕

Huygens
2017-08-02 16:37
#32

Många är en smula aningslösa kring det massiva informationsinsamlandet. Jag vet inte vad blindheten beror på, kan det vara ett osynligt (artificiellt) energifält (runt jorden?) som orsakar tanklösheten?

Framför allt begriper jag inte vad som orsakar att folk reagerar med vrede och aggression när sanningen läggs ut för dom, om sanningen går mot traditionell medias ståndpunkt. Och det är ibland mer än bara vrede, det är ett slags ondskefullt hat man kan mötas av.

Varför uppstår en så vredgad reaktion från vanligt folk mot budbäraren, när denne nämner myndigheternas lögner?

Den vreden är oförklarlig.

.

Och varför finns det en massiv vägran att ens titta på bevisen?

.

Och så är det saker som går ännu djupare och som är väldigt svåra att förstå.

Låt mej ta exempel. Varför fejkade NASA dom sk Apollomånlandningarna? På ytan kan man hävda att USA var tvunget att "vinna" rymdkapplöpningen. Men…

Jag tror inte att det är hela sanningen. Och här är något vi inte förstår. Det går nämligen att inse med ett par veckors granskande på egen hand att dom fejkade Apollomånlandningarna filmades och fotograferades i TV-studior här på jorden.

Varför skapade NASA en sådan gigantisk ganska klumpig lögn, som faktiskt går att genomskåda om man bara ägnar lite tid åt att granska dom fejkade Apollomånlandningarnas foton?

.

Jag tror att massövervakningen och planerna på mass-mikrochippande av jordens befolkning har en dold relation till den stora mängd falskflaggor och rymdfejkande som vi möts av varje år.

Frågan är vad relationen är.

Vad är slutmålet?

[Vandrar med Wolf]
2017-08-07 09:41
#33

Ramlade över det här  och det där var nåt jag inte hade en blekaste aning om att det finns något som heter darknet .Ingenting är ju säkert med det här och när jag ser informationsfilmen lite längre ner så bara känner jag för att avsluta allt vad internet heter.Ta avstånd helt för fy tusan så mycket skit det finns. Det är bara en tidsfråga så är chippen nät och gps anslutna och kontrollen ett faktum 😕

Huygens,ursäkta att jag inte svarat men jag har faktiskt glömt bort det 😊 men jag håller med dig helt varför folk reagerar med aggression när sanningar presenteras för dom,rädsla och man vill inte se hur det förhåller sig så då blir dom blinda för den verklighet som finns.

Tarotstollan
2017-08-08 01:12
#34

Jag har inte läst allt men jag hoppas att de kan stänga ner alla barn- och djur porr sidor och all slavhandel och allt djävulsk tortyr som existerar på dessa sidor!😭😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-08-08 05:09
#35

Håller helt med dig Tarotstollan, det är så fasligt mycket skit som måste bort från internet 😕

Huygens
2017-08-08 10:38
#36

Nu är ju Darknet en USA-konstruktion av NSA, DARPA och CIA i syfte att få till en syndabock för att motivera mer massövervakning på nätet.

Målet är att få allmänheten att ropa efter fler förbud, fler nedstängningar och mer myndighetskontroll, för att "skydda" allmänheten mot saker som myndigheterna i det tysta skapat.

Darknet är en slags långsamt verkande falsk flagga.

Dessutom måste CIA kunna förklara hur "terroristerna" (säkerhetstjänsternas agenter) samarbetar över landsgränser utan upptäckt.

.

Likadant är alla dom 10 000-tals datavirus som sprids över internet till 99 % skapade och utspridda av CIA och NSA. Se tråden om Wikileaks läcka rörande dataviruset WannaCry. (tråd om NSA) samt (tråd om CIA)

.

Darknet (onion router) började officiellt med att USAs Flottas vetenskapslaboratorium utvecklade den sk Tor-nätläsaren. Skulden läggs idag på en enskild vetenskapsman för att ha skapat Tor-läsaren, men i verkligheten hade en hel stab av militärens vetenskapsmän jobbat hårt på att skapa Tor-nätläsaren på uppdrag av Pentagon. (wiki)

Projektet övertogs sedan av DARPA.

Wikipedia innehåller mycket att läsa om Tor och Darknet, men wikipedia är tyvärr också vinklat för att göda myndigheternas agendor. Det kan vara bra om man tänker sej för två gånger innan man gör exakt så som myndigheterna vill att du ska göra.

.

Det är som David Icke säger, rymdödlorna planerar lång tid i förvägen, så vi måste tänka oss för. Vi måste bli gatsmarta och inse vad som pågår och inte bara reagera reflektoriskt, för då kan myndigheterna och Illuminati få oss att dansa efter deras pipa som en flock gäss.

Tänk på det nästa gång du reagerar exakt som myndigheterna vill att du ska reagera.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-08 16:23
#37

# 36 Självklart ska vi inte fastna i någons klor utan se om vårt på bästa sätt. Mycket konspirationer förs mot oss men inte precis allt dock reagerar man starkt över den kontroll man vill ha så som med chippen som dessutom kan skada vår kropp för det är inte naturligt för kroppen att ta upp inopererad teknik.

David Icke,oj den mannen är i mina ögon inte bättre än illuminatifast åt motsatt håll och där har det konspiratoriska gått helt överstyr och han har helt tappat sunda förnuftet när han säger att rymdödlor styr illuminati, politiker med flera och där har han ingen som helst verklighetsförankring .

Att det konspireras det kan ingen av oss undgå att se men David Icke bedriver en verksamhet med sin sanningsrörelse som jag anser liknar en konspirationssekt där han fullständigt gapar ut sina budskap och skrämmer sköra människor som sen bidrar till att följa honom i ren rädsla för det han framför.

illuminati kom till redan år 1776 om jag minns rätt och det är i mina ögon ingen skillnad på tillvägagångssätt att få in människor i sin rörelse för att sätta sig på med skrämseltaktik vilket David är en hejare på.

Olika rörelser men liknande tillvägagångssätt och snackar man rymdödlor då tar ingen en på allvar och den mannen råder jag alla att ta stora avståndet från.

Att vara uppmärksam och bevaka sig och sina rättigheter det bör vi alla vara men fastna i klor på maktgala typer som Icke och hans sekt det är nåt varje människa borde ha förnuftet att hålla största avståndet till.

I dom här frågorna är vi starkast själva men så fort gurus kommer in i bilden då borde varje människa ta varningsklockorna på fullaste allvar för där har vi styre och makt åter igen oavsett vilken sida vi står på den konspiratoriska eller den världsliga.

Icke använder sig av en retorik som kan få omkull många,det talas om 11 September att det var ett insiderjobb och det är bara en av många saker där det förs fram lögner just för att skapa rädsla i att allt är konspiratoriskt mot oss när 11 September i själva verket var ett terrordåd av gruppen  Al Qaida.

Ur såna världshändelser växer alltid en massa konspiratoriska teorier fram och Icke är en av dom som driver på den lögnen och här måste vi alla vara realistiska och inse faktum vad som verkligen sker och vilka som ligger bakom.

Jag är inte en konspirationsteoretiker men jag är vaken och ser att det sker dock är inte allt omkring oss konspiratoriskt men ur sekter som Ickes där föds fantasin och människor som säger rymdödlor styr dom kan jag omöjligt ta på allvar och dom är omöjligt friska innanför pannbenet  när dom säger sånt tok men vi ska vara vaksamma och vi ska inte låta oss styras och kontrolleras hur som helst varken av David Ickes sekt, Illuminati eller någon annan och det är vårt eget personliga ansvar att se till att vi inte trillar dit.

Huygens
2017-08-08 16:28
#38

Rymdödlorna är ickefysiska och högst påtagliga. Dom har dock oerhört svårt att erhålla fysisk form och styr världen genom mental kontroll över mänsklig maktelit.

Illuminati är mycket äldre (än från år 1776), troligen över 8000 år kanske mer än 15 000 år gammalt. David Icke har varit oerhört klarsynt med vad som pågår i världen.

Låt mej ta en enkel fråga: Är månen (wiki) konstgjord?

[Vandrar med Wolf]
2017-08-08 17:19
#39

# 38 Det här med rymdödlor är ju rena rama fantasierna för att få med sig rädda och sköra människor i en sekt där en man med stora ord och oktav brytande retorik framför en påhittad sanning så jag måste stå på mig och säga akta er för David Icke innan ni trillar in i en massa skit som helt förstör ert sunda förnuft.Fick jag som jag ville och fick jag bestämma så lägg ner hela sanningsrörelsens skit omedelbums  så den mannen stoppas en gång för alla.

Rymdödlor,reptiler med mera vart fasen kommer allt tok från 😮Reptiler är något som flitigt diskuterats och flitigt sagts dom är onda varelser som kommit hit i fysisk form.

Många filmer finns om saken och massor massor med konspiratoriska teorier om människor med udda utseenden som anses onda av konspiratörer när det i själva verket är personer med defekter eller annorlunda utseenden.

Jag tog ett exempel på en sajt för några år sedan där en film lagts in på en helt vanlig man som såg städad och ordentlig ut men han hade stirrande blick och han hade utåt stående ögon och fick stämpeln reptil för han ville se oss,snälla nån.

På den tiden hade jag giftstruma så mina ögon så exakt lika ut om än inte lika utåt som hans var så min fråga på det forumet blev är jag också en reptil ? ingen vågade svara på den frågan för ingen vågade kalla mig reptil för vi hade haft med varandra att göra i flera år och att plötsligt kalla mig och min giftstruma för reptil det var det ingen som vågade sig på.

Idag är jag behandlad och ögonen normala igen så vart tog reptilen i mig vägen om jag nu hade vart en sån ? och mannen i filmen kanske han också idag är behandlad mot sin struma och har en normal blick.

Att kalla folk för reptil som många inom det konspiratoriska gör är all avsaknad av respekt för olikheter men så går snacket inom dom kretsarna och då är människor på en ful bana om dom dömer människor som ser annorlunda ut med ord som reptiler eller att dom är styrda av rymdödlor.

( Huygens, nu har inte du nämnt ordet reptil det vill jag vara noga med att få fram och det är helt och hållet jag som tar upp det just för det förekommer så mycket i dom konspiratoriska kretsarna ) 

Jag måste få påpeka att jag är inte främmande för utomjordisk existens tvärtom jag har haft underbara möten som övertygat mig om existensen och det är en klok,vis intelligent existens som verkligen inte vill oss något ont så varför,varför ska allt fint förstöras ur människans egen fantasi och rädsla .Det gör mig uppriktigt ledsen för vi förstör för världar som bara vill oss alla så väl   😕

Månen ? jag hänger nog inte med dig riktigt där hur du menar🤔 men månen är en existerande planet och en väldigt vacker sådan som ger oss en underbar energi så nej mitt direkta svar blir att månen är inte konstgjord  🌛

Huygens
2017-08-08 17:33
#40

Varför är (alla?) månens kratrar gjorda av nedslag i perfekt rät vinkel?

[Vandrar med Wolf]
2017-08-08 18:36
#41

Ja, varför ?

Ställ den frågan till dig själv ??? vad blir ditt svar ur konspiratorisk synpunkt ??

Sjukt eller Normalt ???

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-08-08 18:40
#42

Jag håller på Donald Trump 👍han har ju nåt vettigt att komma med mitt i all misär 👍 och inga rymdödlor där inte utan raka besked 😎Heja Donald fantastiska man 👍du rockar fett i politiken 😎

Huygens
2017-08-08 18:49
#43

Om vi antar att det finns ickefysiska varelser som i hemlighet styr och manipulerar mänskligheten, skulle du kunna tänka dej att sådana varelser vill dölja eller mörka kunskap för dej?

Magi-cat
2017-08-08 20:32
#44

#40 Vad menar du med det?

Är det typ det här?

http://fof.se/tidning/2002/4/manens-kratrar

Månen är f.ö. inte mer konstgjord än jorden.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-08-08 20:56
#45

#44 Den förklaringen brister då du fortfarande borde få ett avlångt "brännmärke" vid vinklat nedslag av flera olika skäl. Låt mej förklara.

Vissa meteorer kommer in med nästan parallell bana till månens yta och dras ner den sista biten av månens gravitation.

Den typen av meteorer borde studsa över ytan och endast förgasa delar av sitt material innan meteoren stannar eller förgasas helt. Det borde skapa långa spår, avbrutna på ställen där den successivt förgasade meteoren studsat över ytan.

Vissa av dessa studsande meteorer kan t o m studsa tillbaks ut i rymden och fortsätta sin eviga färd i solsystemet. Vilket också borde lämna avlånga "förgasningsspår" på månens yta.

Men du ser inget sådant.

.

Och hur är det med alla långsamma meteorer?

Det borde finnas meteorer som inte har särskilt stor relativ hastighet gentemot månen. Vissa meteorer/kometer/asteroider borde komma in i samma hastighetsriktning som följder månens rörelse genom solsystemet. Sådana meteorer borde kunna ha hastigheter under 100 m/s i förhållande till månen.

Men du ser inte sådana långsamma meteornedslag heller.

Det borde finnas massvis med sådan långsamma meteornedslag, men dom lyser med sin frånvaro.

.

Och du borde se många fler långa väldigt långa "gasspår" även vid förgasning. Snedvinklade avlånga spår även vid förgasning, då gas har massa innan gasen sprids ut. Dessutom har stora järnmeteorer en tendens att hänga ihop i ett stycke, allt material förgasas inte i en stor järnmeteor innan en stor meteor stannar i marken vid snedanslag.

Dessutom är det så att allt material förgasas inte även i andra typer av meteorer. Och det borde finnas rejält med markmaterial som slungas upp av "gasmolnet", i fortsättningen av rörelseriktningen, som borde skapa en osymmetrisk form av uppslungat material bortanför kraterns ena kant. Rörelsemängdens riktning  borde vara bevarad även vid förgasning.

Du borde få en spridning av material vid snednedslag från existerande markmaterial pga "gasexplosionen". Men inget sådant snedslaget markmaterial (månens egen mark) syns heller på månen.

Du ser ibland uppkastat material på månen, men mycket mindre material än vad man skulle förvänta sej på månen, med undantag för t ex kratern Tycho Brahe. Och det utspridda meterialet är nästan alltid symmetriskt fördelat.

Magi-cat
2017-08-08 21:38
#46

#45 Fysiken bakom förklaras ganska enkelt och bra av min länk (och många liknande om man gooooglar lite) även om det förstås också kan göras både längre och omständligare.

Det finns ju absolut ingenting i det du talar om som talar för att månen inte skulle vara naturlig.

Nu lämnar vi månen och återgår till frågorna i trådstart.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-08-08 21:44
#47

#46 Nej, det gör den inte.

Auktoritetstro kanske gör att någon tror på din länk och lägger alla egna frågor och egna funderingar åt sidan, men minsta lilla skrapande på ytan av auktoritetens påstående gör att sprickorna syns.

T ex ignorerar din länk meteorer/asteroider som faller in mot månen med samma ungefärliga hastighetsvektor, dvs motsatsen av frontalkrock, och dessa meteoriter förgasas inte vid nedslag.

Och sådana meteorer borde vara ganska många.

Men inga sådana kratrar syns.

Magi-cat
2017-08-08 21:55
#48

#47 Auktoritetstro?

Nej, men viss verklighetsförankring.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Huygens
2017-08-08 22:03
#49

#48 Du ignorer vad jag skrev.

Du ignorerar bevisen.

.

David Icke har sagt att målet med en mikrochippad befolkning är kopplat till artificiella egenskaper i månen och i planeten Saturnus, bl a i den hexagonformade storm på nordpolen och i dess "Allseende Öga" på sydpolen.

Dessa saker hör ihop med målet att stoppa in mikrochip i alla människor, inte bara för att manipulera alla människors tankar, utan även för att extrahera känslomässig energi via planeten Saturnus ondskefulla vibrationer.

Var borde rimligen en himlakropps tyngdpunkt finnas?

Mer specifikt: Var borde man förvänta sej att månens tyngdpunkt finns?

Magi-cat
2017-08-08 22:28
#50

Men snälla nån… Du beskyller andra för auktoritetstro, men hänvisar själv till Icke?! Jag lägger ner mitt deltagande i diskussionen, den har spårat ur. Godnatt allihopa!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 05:30
#51

Men det finns ju inga  ickefysiska varelser som i hemlighet styr och manipulerar mänskligheten det är Ickes dumma påhitt och är det nån som ägnar sig åt auktoritetstro så är det David som passiviserar människor med en massa dumheter och felaktig information.

Icke säger : skriver du och det skulle vara trovärdigt menar du,knappast  och i den här tråden diggar jag skarpt Trump vilket säger en hel del om vad jag tycker om Icke när till och med en sån som Trump känns bättre men han leker inte med rymdödlor i alla fall vilket gör honom betydligt mer trovärdig trots allt elände han gör och säger men han skulle inte komma på tanken att  säga målet med en mikrochippad befolkning är kopplat till artificiella egenskaper i månen och i planeten Saturnus och det är såna dumheter som gör att Trump får min tumme upp medan Icke får fler än alla tummar ner.Han kan omöjligt vara frisk den mannen och det jäkliga är alla anhängare han drar med sig i sina bedrägerier som går på skiten han vräker ur sig.

Där har vi ett typexempel på vad manipulerande retorik kan ställa till med😡

Rymdödlor,snälla nån var får han allt tok från 😮hör du inte själv hur sjukt det låter ? Rymdödlor , jisses 😕

Huygens
2017-08-09 11:25
#52

#51 Trump medverkar till att befolkningen kommer att mikrochippas.

År 1997 träffade Icke en forskare som drogats av CIA och tvingats jobba för myndigheterna. Forskaren sa att om det är en enda sak mänskligheten ska säga nej till när myndigheterna tvingar dom, är det att säga nej till att bli mikrochippad.

David Icke träffade forskaren redan 1997 och Icke började sedan berätta vad rymdödlorna planerade göra med mänskligheten.

Här är Icke i en intervju från 2009 och berättar om forskaren att det är viktigt att säga nej till mikrochippet. (YT/IckeFan, 2009-04-01, 5 min)

.

#50 Om du tänker lite själv och det kommer in en meteor med relativ hastighet nära månens egen, och den kraschar med parallell vinkel till månens mark, borde du inte få ett långt släpspår på marken?

Tänk dej en potatis som du drar över ett rivjärn. Borde inte en sådan "potatismeteor" lämna ett spår på månen?

Ett avlångt spår.

.

#51 Månen är inte vad du tror den är och månen är kopplad till den kommande planen med mikrochippning.

Åter min fråga: Var borde man förvänta sej att månens tyngdpunkt finns?

Var befinner sej månens tyngdpunkt?

Magi-cat
2017-08-09 11:31
#53

Det behövs inte hittas på några rymdödlor, vi har ett ekonomiskt system som självt klarar av saker som chippning, alldeles i verkligheten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2017-08-09 11:37
#54

#52 Månen? Mikrochippning?
Vad ska man hitta för passande ord för den kopplingen? Långsökt, kanske?

Följande länk förklarar också meteoritnedslagen på månen och varför de flesta kratrar blir runda.

http://illvet.se/universum/solsystemet/meteorit/meteor-blir-meteoritkratrar-alltid-runda

Det finns mycket i rymden, så mycket intressant och så mycket att undersöka att vi inte behöver fabricera något.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sebastian
2017-08-09 11:45
#55

#52… Snälla du.. Dra inte in Icke och hans skumma teorier i det här. Det är Obehagligt-Onaturligt nog utan hans soppa och delirium.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 12:02
#56

Sagolandet ringde nyss och dom vill ha tillbaka sina rymdödlor omgående 📱

# 55 Delirium sammanfattar den mannen perfekt 👍

Huygens
2017-08-09 13:57
#57

Shamanen Credo Mutwa, som är shaman inom Zulu i obruten rad, har sett och känt lukten av "rymdödlor", vad Mutwa kalla chitahuri. På väggen bakom shamanen Credo Mutwa finns en målning som Mutwa gjort själv, då han också är konstnär.

Målningen förställer en chitahuri, en "rymdödla", som inte kommer från rymden och som inte är en ödla. (YT/rawjvh, 2008-09-27, 5 min)

.

David Icke har i mer än 20 år varnat för att ett av rymdödlornas mål är att mikrochippa befolkningen. Shamanen Credo Mutwa läste Ickes beskrivning av "reptilians", det jag på svenska kallar rymdödlor. Mutwa tog kontakt med Icke och frågade honom: "Mr Icke, how do you know about the chitahuri?"

"Herr Icke, hur känner du till existensen av rymdödlorna?"

.

Hela intervjun med zulu-shamanen Credo Mutwa är 6 timmar och handlar mer om afrikansk historia än om chitahuri. (YT/DavidIcke, 2014-05-19, 6 tim)

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 14:07
#58

Det finns lättlurade shamaner också.

Ser man på det här så säger väl ändå sunda förnuftet att det är rena galenskaperna,det är öht inte ett friskt tänk och Icke dömer människor med olikheter och får det att låta som om dom människorna utgör hot mot oss andra.

Det om nåt är fördömande och rakt igenom elakt,ser man inte det då har man helt avsaknad av empati för människor med olikheter 😕

Sebastian
2017-08-09 14:10
#59

Men Icke är en charlatan. Han skjuter hej vilt och finner han något som ens liknar sanning exploaterar han det till bristningsgränsen.

Det är väldigt enkelt att varna för allt för att sen gripa efter de halmstrån som funkar medans de större bevisen ignoreras.
Ta hans snack om Frimurare till exempel.. Bara rent dösnack alltihop.

Läs hans tidiga uttalanden om dessa ödlor och jämför med vad han säger idag. Se tiden för varningarna osv osv osv.  
Skaffa dig en trumma och res. Då får du veta hur det är. Kan lova dig att det är bra mycket mer lärorikt än att köpa fantasyböckerna han skriver.

Huygens
2017-08-09 14:15
#60

#58 Vad menar du "dömer människor med olikheter". Icke har inte gjort något sådant. Jag tycker att du ljuger.

Du ignorerade tydligen också vad shamanen Credo Mutwa berättade.

.

#59 Du får gärna ge ett exempel, för Icke har sagt samma sak om reptilians hela tiden och nej det är inte samma sak som reptiler.

Sebastian
2017-08-09 14:52
#61

#60. Nja. Jag låter Ickes "forskning" tala för honom själv. I tidigare material så finns det beskrivet om en superras från rymden vilket han började förändra i och med att han skulle bli publicerad, i boken The biggest secret är det ättlingar till reptiler från rymden, i senare bok (Children of the matrix) Ändrade han inte bara dess genologi utan också uppkomst, syfte och utseende.
Jag förmodar att du läst böckerna?

 Intressant att du ignorerar det jag skrev om frimurare?

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 15:21
#62

# 60 Vad kallar du då att säga att folk är reptiler ? har dom ett utseende som inte ser ut som alla andra så kallar han dom för reptiler och det om nåt är oerhört fult gjort mot medmänniskor och det är fördömande så är det nån som ljuger så är det David Icke som påstår att folk med udda utseenden eller udda sätt är reptiler,usch tvi vale säger jag bara 😕

Jag kan inte annat än säga jag tycker faktiskt synd om er som hamnar i Ickes klor,att ni låter er bedras av en första klassens charlatan,att ni tror på sjuka saker som rymdödlor och att människor med speciella utseenden är reptiler.Det är faktiskt riktigt synd om er för ni har helt förlorat verklighetsuppfattningen om hur saker och ting verkligen förhåller sig i världen.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 15:34
#63

# 60 Klart jag ignorerar filmen för vem vill sitta och lyssna på en tokig förlorad shaman och galna Ickes hjärntvätt i sex timmar, inte undra på att folk blir korkade av hans tok med alla dessa långa filmer som bara spyr ur sig en massa tok som sen folk köper och går på.Rena rama hjärntvätten från er fina guru,ni förlorar hela er själ till nån som bara håvar in pengar men bryr sig skit i hur dom han lurar mår  😕

Huygens
2017-08-09 15:42
#64

Så det är din syn på en obruten shamantradition i många generation?

.

Varför ignorerade du 5-minutersklippet i #57?

Det var just av den anledning jag gav en länk till ett 5-minuter långt klipp så att du skulle slippa se igenom alla 6 timmar. Jag bifogade bara länken på slutet till helintervjun som ren service för den riktigt intresserade som vill se alla 6 timmar.

Var det så svårt att förstå?

Kanske är det du som är tokig?

Magi-cat
2017-08-09 15:43
#65

#64 Nu räcker det!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 15:44
#66

Ja jag måtte vara tokig som gav mig in i den här diskussionen 🤪

Nu återgår vi till trådstarten och inte ett ord till om rymdödlor eller Icke för det här har ju spårat ur totalt 😡

Magi-cat
2017-08-09 15:46
#67

Icke ett urspårat ord till! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-08-09 15:46
#68

#61 Jag har läst båda böckerna och jag vet inte vad du avser. Frimurarna är bara en av många Illuminatiorganisationer.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 15:49
#69

# 67 😂

Annons:
[NeferNefer]
2017-08-09 15:49
#70

#68: Är du själv med i Frimurarna eftersom du vet detta?

Sebastian
2017-08-09 16:03
#71

#68 läs dem då igen. För du har missat lite..

"Frimurarna är bara en av många Illuminatiorganisationer."
Nej. Det stämmer inte. 
För det första, Illuminati är en myt. Ett gammalt ordenssällskap som dog ut för länge länge sen pga bristande aktivitet (precis som oerhört många andra). Bara i sverige har det funnits ett tusental olika civila ordnar som försvunnit. 
För det andra, Frimurarna är flera organisationer som mer eller mindre arbetar efter samma/liknande system. Det vanligaste och största idag idag bygger på en serie erkännanden tillsammans med Förenade Storlogen av England (bildad 1717) 
Innan dess var det i stort sett fristående loger som arbetade enligt spekulativt frimureri. Övergången mellan spekulativt (alltså teoretiskt) och operativt (alltså de som faktiskt byggde hus) skedde under ganska lång tid. 
Anledningen till att dessa är så tacksamma att angripa för dessa herrar är för att de normalt inte ens bemödar sig med att svara på sånt här trams.

Jo.. Jag vet vad ni brukar säga, det är en lite klick som vet bla bla bla. Men se det stämmer inte heller. 

#70 Han är ingen frimurare. 

Men. Nu respekterar åtminstone jag Dansar med vargars önskan och slutar med detta ämnet.
Nog med urspårningar.

Huygens
2017-08-09 16:04
#72

#70 Du behöver inte vara med i frimurarna för att veta att frimurarna medverkar till att lura barn bli mikrochippade.

T ex (YT/Amenti Investigations, 2013-03-28, 9 min)

Barnen får en hamburgare + dricka och blir mikrochippad. Det är ett steg från frimurarnas pizzagate. Varför vill frimurarna mikrochippa barn och samla information om barnen?

.

#71 Illuminati är minst 8000 år gammal.

Sebastian
2017-08-09 16:07
#73

Så… Illuminati.. Nej förlåt.. En del av illuminatis otaliga organisationer blir avslöjade av två gamla hip hoppare i en nedsutten soffa i vad som ser ut att vara en loppis i Ghettot.. I en video på youtube.. Där vem som helst med en skaplig kamera och internet kan lägga upp.. 
En organisation som enl dem ska ha makt nog att erbjuda barn micro chip..

Ok..

Nuff said.

Huygens
2017-08-09 16:19
#74

#73 Jag tycker det är lite för många nedsättande ord om personer som faktiskt förmedlar sanningen kring vad dom själva varit med om. Ögonvittnen. Du skrev "två gamla hip hoppare i en nedsutten soffa i vad som ser ut att vara en loppis i Ghettot", vilket jag upplever har som mål att vara nedsättande mot person.

Leta på nätet om microchip och valfri Illuminatiorganisation. Du kommer se att mikrochippandet är ett av redskapen som används. Icke har varnat för mikrochippen sedan år 1997.

År 1997 fanns det ingen annan som varnade för mikrochippen avsedda för befolkningen, som då ansågs vara en "fantasi" eller "konspirationsteori".

Det fanns ingen annan som varnade år 1997.

Ingen annan.

Jag tycker att det är för mycket negativt mot person och väldigt lite diskussion om bevisen. Zulushaman Credo Mutwa med årtionden av erfarenhet, beskrivs nedsättande som "tokig". Uttryck som "galna" används osv.

Läs och granska bevisen istället. Flera av dessa aktiviteter hänger starkt ihop med målsättningen att mikrochippa befolkningen.

Se på bevisen.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 16:31
#75

Det är väl klart det blir nedsättande ord ,man kan knappast förvänta sig mer av en diskussion som den här. En person som nedsätter andra han får ju ta emot lika tillbaka för det är just det er guru ägnar sig åt och sänder man ut negativt så får man det trefalt tillbaka.

Att kalla folk för reptiler är rena rama förolämpningen mot dom djuren och det är lågt,väldigt lågt gjort mot både  djur och människa och tänk om det var omvänt att man kallar er guru för reptil det skulle knappast falla i god jord.

Huygens
2017-08-09 16:39
#76

#75 Nej, ordet är inte reptiler. Det är inte djur. Förvrid inte.

Det har inget att göra med fysiskt utseende. Det är manifestation.

Annons:
Sebastian
2017-08-09 16:40
#77

Nej nej. Det är inte min avsikt att nedvärdera. Snarare att sätta i kontrast. Makt, pengar, Illuminati kontra det vi ser i videon. Man kommer ju osökt att tänka på att den organisation du menar att frimurarna är borde fått detta nedtystat. Men nog om detta. Vi får enas om att vara oense. Jag önskar dig en bra dag.

Magi-cat
2017-08-09 16:45
#78

Jag tyckte jag sade att det räckte nu…

Bevis, Huygens, pratar du om. Det har du inga.

Med ungefär samma retorik som Icke (och liknande) använder, skulle vi kunna få det till att hans idéer är utplanterade av någon skum organisation som vill hjärntvätta befolkningen att tro på myter om reptilians och hjärntvättade makthavare, istället för att se verkligheten som den är och bekämpa verklig korruption, maktmissbruk, krig och förtryck!

Tänk om det är ICKE själv som är utplanterad för att föra oss på villospår? För BEVIS finns nämligen inga.

(Om det finns behov därtill så vill jag förtydliga att jag inte tror på någon omfattande motkonspiration - heller - utan använder bara liknande retorik.)

Huygens skriver att ICKE var ensam om att varna för chippning. Huruvida han var ensam lär det vara svårt att leda i bevis. Men det bevisar heller ingenting.
Sci-fi har ofta "gått före" och förutspått företeelser som sedan förverkligats, mer eller mindre.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2017-08-09 16:46
#79

#77 Just det, vi får enas om att vara oense.😃

Peace!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 17:05
#80

# 76 Förvrid inte  det är ju redan så förvridet som det bara kan bli och har med fysiskt utseende att göra i alla högsta grad  det kan ingen undgå att se.

Nu tackar jag för mig i den här tråden,är less på den här diskussionen och klickar bort den nästa gång den kommer upp för det leder ju absolut ingenstans.

Huygens jag önskar dig lycka till och att du finner ro och frid i din övertygelse.

Ha en fin dag på er 🌺

Huygens
2017-08-11 15:03
#81

Disney har i hemlighet samlat in information om barn under 13 år utan föräldrarnas medgivande, via barnens mobiltelefoner. SVT

Om några år kommer Disney att mikrochippa barnen utan föräldrarnas medgivande. Barnen får en läsk och ett roligt gosedjur + ett litet mikrochip i kroppen när dom besöker nöjesparken.

Ett steg från pizzagate

[Vandrar med Wolf]
2017-08-11 15:57
#82

Trist om det skulle visa sig vara så men vi får väl ändå hoppas att Disney inte agerar på det viset men tiden får utvisa vad som är rätt eller fel 😕Det där stör mig faktiskt eftersom jag är ett riktigt Disneyfan så det där ska jag följa upp men Ankan sviker jag aldrig och hoppas utgången blir positiv för Disney.

Dom där apparna dom samlar nog mer information än vad användarna är medvetna om och appar aldrig i min tid jag nöjer mig med min enkla senilnalle utan nät och utan mms bara sms och inte ens det nyttjar jag och ringer nästan aldrig.

Huygens
2017-08-11 16:26
#83

Ja, apparna. Nu har jag läst på så många ställen/forum om personer som pratat om mat eller uteställen och som plötsligt fått massvis med reklam för lokala restatauranger på sin mobil, att det är ganska tydligt vad som sker.

Även om smartmobilen inte är inkopplad till ett samtal, avlyssnar appen allt vad som sägs i omgivningen. Informationen skickas till en centraldator som upptäcker att personerna som mobilen avlyssnar planerar gå ut och äta. Genast skickar datorn då reklam och kartbilder till dom närmaste restaurangerna i omgivning. Restauranger som givetvis fått betala för att deras reklam sprids. Ibland rör det sej om mindre än 30 sekunder mellan kommentarer om att "äta ute" och att reklamen poppar upp.

Men det är fortfarande olaglig avlyssning och brittiska regeringen gör inget för att stoppa det. Hur utbrett det är i Sverige, det är en bra fråga.

.

Nästa steg är mikrochippen. Om storföretagen bryter mot lagen redan nu på mobilappar, vilka möjligheter kommer industriägarna inte att utnyttja om allmänheten frivilligt låter sej chippas.

David Icke var den som allra först år 1997 varnade för Illuminatis/reptilians globala mikrochippning av befolkningen och vi ser att samhället successivt går i den riktningen.

Dessutom med stöd av ett korrupt rättssystem.

Annons:
Loris M
2017-08-11 19:27
#84

#81 "Om några år kommer Disney att mikrochippa barnen utan föräldrarnas medgivande. Barnen får en läsk och ett roligt gosedjur + ett litet mikrochip i kroppen när dom besöker nöjesparken."

Och hur skulle det gå till rent konkret tänker du, utan att föräldrar ser? 

#83

De vill bara göra reklam och få oss att köpa och besöka restauranger m.m. Mer konstigt eller mystiskt än så är det inte.

Huygens
2017-08-11 20:54
#85

#84 Det finns tusen sätt att mikrochippa någon utan att denne märker det.

Låt oss säga att barnen erbjuds låtsastatueringar som håller 72 timmar. Bedövningssalva, kirurgiskt lim som sluter såret och mikrochippet är på plats, fast inte nödvändigtvis under platsen för låtsastatueringen.

Du kan säkert själv komma på några av dom andra 999 metoderna.

.

Du skrev "De vill bara göra reklam och få oss att köpa och besöka restauranger m.m. Mer konstigt eller mystiskt än så är det inte."

Det är precis vad myndigheterna vill få naiva personer i allmänheten att tro. Och så är avlyssning fortfarande ett lagbrott.

Lagbrott.

Låt oss säga att du pratar med din bror i förtroende som i hemlighet är transvestit och inte vill att någon ska får reda på saken. Hur ser du på saken att tredje part har tillgång till den informationen och säljer den vidare, kanske till din brors (potentiellt HBTQ-hatande) arbetsgivare?

Inget mystiskt med det?

Är det så du tänker?

.

Tillhör du också den del av svenska befolkningen som tycker att det är en bagatell att Transportstyrelsen lämnade ut alla hemliga hamnar, vägar och information om pansarfordon, samt alla info om körkortsinnehavare till olika företag i tre olika östeuropeiska länder som absolut inte borde få tag på den informationen?

Tillhör du den delen av befolkningen som tycker att det är en bagatell som du inte bryr dej om?

Tycker du också att det är inget att bry sej om, det som nämns i #5 och #6 om Facebook?

Inget konstigt?

Tänker du så?

.

Steg för steg kommer myndigheterna ta ifrån dej din frihet utan att du märker det. Små steg. Vart och ett ter sej stegen som en "bagatell", men en dag står du där med mikrochippet i hjärnan och en centraldator manipulerar dej till vad du ska tänka.

Redan 1997 varnade Icke precis för att det här skulle hända, att rymdödlorna tar över våra tanker med mikrochip. Vi blir inte bara deras boskap.

Vi blir även deras robotar, utan egna tankar.

MKULTRA-tankekontroll, men mycket mer långtgående än vad som avslöjades på 1970-talet.

Magi-cat
2017-08-11 21:04
#86

#85 Det finns tusen sätt att mikrochippa någon utan att denne märker det.

Men om nu du vet om det här, inklusive läsk och gosedjur, tror du inte föräldrarna vet om det också i så fall? Och skulle märka om någon stack barnen under huden?

Och snälla nån, övergången till din slutkläm är bara för mycket…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-08-11 21:16
#87

#86 Med tanke på att dom flesta inte känner till att falsk flagga 911 genomfördes med nanotermit och militära sprängmedel, blir jag inte förvånad om aningslösheten är stor vad gäller mikrochippning.

.

Känner du inte till MKULTRA?

Magi-cat
2017-08-11 21:34
#88

#87 Håll dig till ämnet. Åtminstone.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-08-11 22:02
#89

#88 Det gör jag ju. Hela tiden. Även trådstartaren tog upp ämnet i #37.

Men det är klart. Du vill väl tysta allt Icke sagt, trots att det var han som först uppmärksammade världen på Illuminatis mål med en mikrochippad befolkning. Och, oj vad hånfulla och nedlåtande dom mediala makthavarna blev när Icke avslöjade planerna på att alla människor ska bli mikrochippade och få sina tankar styrda från en centraldators AI-programvara.

Varför tror du att Elon Musk (SpaceX/Tesla) driver tesen att vi alla måste chippas och bli cyborger eller bli "överflödiga"?

Musk förverkligar bara Bilderberggruppens agenda som den formulerats av Rockefeller och Rothschilds.

Loris M
2017-08-12 16:13
#90

#85 Ärligt talat, så orkar jag inte bemöta dina kommentarer. Just nu kämpar jag med riktiga problem orsakade av fult existerande och riktiga människor som bor på denna planet och som inte döljer sina avsikter. Och när du kommer och pratar om ödlor blir jag både road och förbannad på en och samma gång. Vi behöver inga rymdödlor med dolda agendor. Vi klarar alldeles utmärkt av att förgöra oss själva. 

Skulle ett rymdskepp fullt med rymdödlor landa framför mitt hus just nu och erbjuda mig att följa med till rymdödleplaneten så är risken stor att jag följer med.

Annons:
Huygens
2017-08-12 16:30
#91

#90 Rymdödlorna kommer inte från rymden. Dom har inga rymdskepp. Och dom är inte ödlor.

Uttrycket rymdödlor är bara en försvenskning av engelska uttrycken reptilians och archons.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-12 16:42
#92

# 89 Nja det var väl inte riktigt vad jag skrev i 37 ,tror du får läsa om och läsa rätt där för jag sänker ju Ickes galna sekt  och hans påhittade  ödlor men är tydlig med att självklart ska vi vara uppmärksamma för visst förekommer en del konspirationer men absolut inte allt och allting hela tiden.

Det jag är ute efter är inte att nån bevakar mig,visst tanken är baske mig inte trevlig det tycker ingen av oss men faktum är också att har vi rent mjöl i påsen vad fan uttryckligen sagt är vi rädda för ?

Det som stör mig betydligt mer är vad som förs in i våra kroppar,onaturlig teknik som i sin tur kan skapa stor skada hos våra fysiska kroppar det om nåt är riktigt otrevligt och hur ser det ut om en eller två generationer när människans naturliga balans manipuleras av att få teknik in  i kroppen.Det är mitt fokus med tråden inte ödlor och icke Ickes sekt .

Huygens du är lärd och insatt i Ickes område men hur vore det om du lyssnade inåt på din egen ande,vad säger din ande till dig ? och varför denna jakt på det onda när vi borde se till det goda som finns både i vår fysiska värld ,andevärlden och i utomjordisk existens.Tänk tanken lite för vet du jag tror att du går ner dig så hemskt i dom här lärorna så du mår helt enkelt inte bra av all information som vilseleder dig och det blir en fixering som styr dig dygnets alla timmar och det är riktigt tragiskt att se 😕

Vore det inte befriande att bara vara dig och du helt och hållet utan andras sekter och konstiga kunskaper som vilseleder din egen ande,fundera lite på det är du snäll  och var rättvis mot dig själv i dom här frågorna för livet är inte så jävligt och farligt som en del vill få det att se ut  ❤️

Huygens
2017-08-12 17:41
#93

Lyssna på egen ande är väl ok, men jag upplevde att det var bättre att titta på bevisen.

Visst, det är en tröskel att passera, att gå från att tro på vad vetenskapen säger, till att själv titta på dom faktiskt detaljerna. Men alla kan göra det.

Och det börjar med en spricka.

Du har kommit med en del påståenden om Icke i denna tråd. Jag vet inte om jag ska rätta dej, det kan vara lite knepigt. Kanske ska jag endast ge min syn på saken?

.

Icke har utbildningsbakgrunden av en medelmåttig 12-åring. Dom sista åren i grundskolan satt han bara och stirrade ut genom ett fönster, lärde sej inget och fick usla betyg. Han blev fotbollsspelare som 15-åring, men drabbades av skador och fick sluta yrkesmässigt med fotbollen som 21-åring.

Några år senare började han prata om andlighet, skrev en bok och då han temporärt var sportkommentator på BBC, tyckte cheferna att det skulle vara kul att bjuda in den "tokige" Icke till det oerhört populära TV-programmet The Wogan Show år 1992. Dom behövde en clown till föreställningen.

Den inte ont anande och lågutbildade Icke anlände till Wogan Show.

Icke berättade vad han trodde på och han blev totalt utskrattad, totalt nedgjord. Han framstod som så löjlig att publiken hade svårt att sluta skratta och dom följande 12 - 15 åren möttes han av ständiga skrattsalvor om han gick ut bland brittisk allmänheten.

Barnfamiljer kunde stanna på gatan och ropa, "titta, det är David Icke" och så skrattade alla längs gatan. Tillräckligt för att knäcka dom flesta människor.

På TV behövde komiker inte längre dra några skämt. Det räckte att dom nämnde "David Icke" för att publiken skulle ligga och vrida sej av skratt. Vissa tyckte kanske synd om den lågutbildade Icke för han fick utstå så mycket spe, men dom flesta britter såg Icke som byfånen alla kunde skratta åt. Han var ju bara så korkad, lågutbildad, okunnig, naiv och enfaldig.

Traditionell brittisk media gick upprepade gånger hårt åt Icke och han fick utså hån, smädelser, tillmälen (så ock i denna tråd) och blev utstött, paria, fullkomlig golgata, betecknad med så många nedsättande uttryck att en normal människa troligen skulle bryta samman och isolera sej.

Hundratals extremt nedsättande tidningsartklar skrevs om Icke. TV-program tog upp Icke i oerhört negativ dager under många år, ända in på 2000-talet. Det fanns ingen bortre gräns för hur nedsättande brittisk media kunde tillåta sej att uttrycka sej mot Icke.

Men så började verkligheten komma ikapp…

Upp till toppen
Annons: