Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 261 ggr
[Vandrar med Wolf]
2017-06-21 17:12

Jag har ett stort Problem :-D

Jag har ätit upp all maten som jag skulle ha i midsommar så det blir vackert att gå och köpa mer i morgon ☺️och nyss slank den sista färskpotatisen och laxbiten ner ,hoppsan 😊

Tyckte jag var så smart som handlade i tid men tji fick jag för min glupskhet 😂😟

Vad brukar ni ha för mat på midsommar ?

Här är det dom traditionella rätterna så som sill,potäta riktigt goe färske saker och massor med dill. Skinka som jag helst kokar själv,lax och så gör jag gärna en Finsk morotslåda som jag fick tips av en i fokus medlem för några år sen om.

Janssons så klart och grillbitar som får marineras flera timmar så det blir så där riktigt mört och fint samt massor med goda gröna primörer för årstiden.Älskar grönt för det är så innerligt friskt och gott så dom dominerar midsommarbordet.

Gör inte så mycket av storhelger men god mat den kan jag inte låta bli men handla för tidigt då tar den tydligen slut 😃

Personligen är jag inte för potatissallader och liknande om jag inte lagar dom själv så det är i görningen i morgon när jag inhandlat nya ingredienser och förhoppningsvis inte äter upp det innan Fredag  😊

Kanske har ni tips på lite annorlunda midsommarmat,utländskt,vegetariskt och allt möjligt gott för det är alltid roligt med nåt nytt att prova på så kom gärna med förslag i tråden 😎

Önskar er en alla tiders fin och härlig Midsommar 🌺

Annons:
[NeferNefer]
2017-06-21 17:15
#1

Vi har beställt från MinFarm.se, så vi får all mat hemlevererad. Det är lyx, det. 😎Min man ska grilla. Själv tänkte jag göra något enkelt till mig själv, kanske pasta med något gott till. Vi får gäster som har hotat med att ta med mat, de också, så vi kommer väl att rulla fram efter midsommarfirandet 😂

[Vandrar med Wolf]
2017-06-21 17:22
#2

Det låter så bekvämt och lyxigt toppen 👍 och gästerna dom brukar kunna ha med sig en hel del gott dom 😛

Vi kommer att göra lite knytis några vänner så det blir väl att smaka på allt som alla har med sig och sen kan vi rulla ut 😂

[NeferNefer]
2017-06-21 17:29
#3

😂Det kommer att bli stora rubriker i tidningarna: "Midsommarnattens händelser: över hela landet rullade druider och shamaner runt. Allmänheten är lamslagen av häpnad och beundran!", och sen några vittnesmål från folk som drabbats av åsynen av oss. "Göran, 57: Hon rullade rätt över mig och försvann utan ett ord!" "Agda, 78: Jag hann precis undan! Jag hytte med käppen efter dem, men det var mest för att markera att jag vill bli inbjuden nästa gång! Rulla runt på gator och torg som en hoper tokstollar … utan mig!"

[Vandrar med Wolf]
2017-06-21 17:33
#4

😂😂😂

Magi-cat
2017-06-21 18:10
#5

😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-06-21 19:05
#6

😂

Annons:
Tarotstollan
2017-06-22 05:17
#7

Har ingen aning om vad det blir för mat till midsommar. Antar att jag skall till mamma och då äter hon sill och potatis, vilket jag inte äter. Hon brukar steka några korvar eller köttbullar till mig.
Vill jag ha något speciellt, så får jag fixa det själv!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
2017-06-22 14:36
#8

Ha ha ha, ja rullande shamaner är otäckt! Tänk bara på hur det gick för mannen som vill ha en nummerplåt med ordet shaman.😅 Aj du vandrar med Wolf, ja det var ju en liten missräkning.😂 Själv undviker jag alltid affärer dag före stor helg. Det brukar vara smockfullt i affärerna. Jag tänkte att vi skulle käka sill och potatis , kanske rödbetsbiffar?kanske grillad hellumi? Ärsch jag har ingen aning vad vi ska käka faktiskt. Det enda jag verkligen vill ha är hembakad jordgubbstårta. Så DET blir det i alla fall. Även jag vill önska er andra en underbar midsommar!

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
2017-06-22 14:55
#9

Hembakad jordgubbstårta låter supersmaskigt 😛🎂😛

Tarotstollan
2017-06-22 21:37
#10

Själv har jag totalmissat att det är Midsommarafton i morgon, trodde det var på lördag. Så nu måste jag äta upp den maten jag skulle ha på lördag idag istället….😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: