Annons:
Etiketternaturenläkande-kraft
Läst 676 ggr
[NeferNefer]
7/4/17, 11:11 AM

Citron och lime

Informationen är hämtad ur "Medical medium. Life-changing foods" av Anthony William. Eventuella fel eller missförstånd är helt och hållet mina, och det jag skriver är bara en del av informationen i boken så för ökad kunskap och förståelse hänvisar jag till källan.

Citron och lime

Egenskaper: citron- och limeträdens rötter går djupt ner i marken, och tar upp massor av viktiga mineraler som du får i dig när du äter/dricker dem. De återfuktar din kropp och förser den med viktiga elektrolyter. Dessutom är de rika på c-vitamin och bioaktivt kalcium samt antioxidanter som effektivt bekämpar sjukdomar. De renar levern, njurarna, mjälten, sköldkörteln och gallblåsan och för ut de giftiga ämnena som vi får i oss från plast, syntetiska kemikalier, strålning och dålig mat. Om du går igenom en detox är det en god idé att dricka ett glas citron- eller limevatten först av allt på morgonen.

Hjälper mot: UVI, infektioner, njurproblem, njursten, gallsten, pankreatit, rosacea, lunginflammation, bronkit, övervikt, MS, reumatism, oförklarad infertilitet, diabetes, binjureutmattning, influensa, dåligt näringsupptag, hiv, herpes, akne, cancer, öroninfektioner, ångest, migrän, sömnproblem, mm.

Tips: om det finns någon i ditt liv som du önskar fördjupa kontakten med, sitt ner med den personen och drick en kopp citronte tillsammans. Försök dricka citron- eller limevatten, två stora glas med en halv citron eller en lime pressad i varje, varje morgon och låt sedan levern arbeta en halvtimme innan du äter eller dricker något annat. Citron- eller limesaft i ett färskt sår desinfekterar och skyddar mot stafylokocker. Bästa muntvätten: citron- eller limejuice i lite vatten. Mot sömnproblem: en kopp varmt vatten med rå honung och pressad citron eller lime i på kvällen lugnar ner hjärnaktiviteten så du kan sova gott.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
7/5/17, 5:57 PM
#1

Det här var bra tips det minsann, gött vad det rensade ut och så enkelt 😎

Ta till er 😎

Det här är fint 😍

[NeferNefer]
7/5/17, 8:37 PM
#2

Jag försöker att varje morgon på fastande mage dricka en stor mugg med citronvatten. Värm vatten (det ska inte vara varmare än 36 grader, har jag för mig). Pressa en halv till en citron, alternativt en lime, och häll citronsaften i muggen. Jag tar fruktköttet också. Riv en liten bit ingefära också och lägg i om du vill, det är bara nyttigt, och så en rejäl sked honung. Det här rensar ut levern och stärker hela systemet. Låt citronvattnet arbeta i en halvtimme innan du äter/dricker något annat.

[Vandrar med Wolf]
7/6/17, 4:31 AM
#3

Tack Nefer för fler goe tips,gött som bare den och jösses vad det renade gamle kröppen som känner sig som ny efter citronbehandlingen.Alla tiders 👍

Mer citroner åt folket för det här var fin fint det 😎

[NeferNefer]
7/6/17, 7:03 AM
#4

Precis!! 😎Jag sitter och njuter av mitt morgoncitronte nu!

Upp till toppen
Annons: