Off topic

Dublin söker kattgosare

2017-05-25 15:43 #0 av: [NeferNefer]

Bodde jag inte så långt bort, så ... Kär

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/dromjobb-veterinar-soker-professionell-kattgosare/

Drömjobb? Veterinär söker professionell kattgosare

Är du en hundmänniska? Då kan du sluta läsa nu.

En veterinär i Dublin söker nämligen en person vars huvudsakliga jobb är att gosa med katter.

När går nästa flyg?

Nej, du behöver inte nypa dig själv i armen. Detta är inte en dröm. Den irländska veterinären Just Cats finns faktiskt på riktigt och enligt brittiska Metro söker de alltså en ny anställd - specifikt en kattgosare.

"Kommer kattityd automatiskt för dig? Räknar du kattungar innan du somnar? Om du svarar ja, vad sägs som att jobba med katter på heltid?", skriver kliniken i sin annons.

Följande kvalifikationer krävs:

Mjuka händer som kan klappa katter under långa perioder.

En len röst och förmågan att tala med kattpatienter för att lugna deras nerver.

Fallenheten för att tolka olika spinnljud.

En nackdel för oss som inte kommer från Irland är att man även kräver någon form av kvalifikation som är godkänd av Veterinary council of Ireland.

"Diskriminerar mot hundar"

Som namnet antyder tar Just Cats uteslutande emot katter och nekar andra typer av patienter.

"Vi är en jämlik arbetsgivare, men vi diskriminerar mot hundar", skriver kliniken.

Medan du fyller i ansökan kan du njuta av följande faktum om kattägare: De är mer intelligenta, har ett friskare hjärta och sover bättre.

Tiffany cat cute cats animal GIF

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-05-26 01:55 #1 av: Tarotstollan

Å, vilken gullig bild! Skulle vara skönt med lite ryggmassage....
Härligt jobb, kan inte vara lätt att välja ut vem som skall få det jobbet!Skrattar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-05-26 07:04 #2 av: vinden är min mor

åh vilket härligt jobb!Kär

Varför hittar man aldrig sådana jobb i Sverige?!

Men jag ska inte klaga.

Jag har faktiskt jobbat på en väldigt stor kennel i min ungdom och förutom det tunga jobbet att spola rastgårdar och utfodra hundra hundar ungefär så ingick det att umgås så mycket som möjligt med alla valpar för att de skulle gilla människor.Hund

det var fantastiskt härligt att sitta inne hos valpkullarna och bli överfallen av busiga kelsjuka valpar.Hjärta

Anmäl
2017-05-26 07:16 #3 av: Magi-cat

Jammeeeen!!! Mitt nya jobb, helt klart! SkrattarKatt

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl
2017-05-26 16:20 #4 av: [Vandrar med Wolf]

Ååååh vilket  underbart mysjobb HjärtaKärKattHjärta 

mitt nya jobb helt klart, Katten och Vargen får slåss om tjänsten Gapskrattar

Dublin nästa Cool

Anmäl
2017-05-26 16:23 #5 av: [NeferNefer]

Ni får väl avlösa varandra, helt enkelt. Jag kan tänka mig att det behövs kattgosare dygnet runt. HjärtaKattHjärta

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-05-26 16:24 #6 av: Magi-cat

Tror det. SkrattarKärKattKatt

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl
2017-05-26 16:58 #7 av: [Vandrar med Wolf]

Nattpass och dagpass det blir alldeles utmärkt det Cool

Anmäl
2017-05-26 17:37 #8 av: [NeferNefer]

Tummen upp

Anmäl
2017-05-26 22:40 #9 av: Tarotstollan

Förmiddag - och eftermiddagspasset kan vi ju alla dela på!Tummen uppHjärta

Anmäl
2017-05-27 03:23 #10 av: [NeferNefer]

Det låter som att deras personalproblem är löst Tummen upp

Anmäl
2017-05-27 03:36 #11 av: Tarotstollan

När åker vi?Skämtar

Anmäl
2017-05-27 03:43 #12 av: [NeferNefer]

Försten till Dublin Ninja

Anmäl
2017-05-27 04:02 #13 av: Tarotstollan

Jag kan se oss alla storma in på kliniken och skrämma slag på både personalen och katterna ......Gapskrattar

Anmäl
2017-05-27 04:24 #14 av: [NeferNefer]

SkrattarOch sen kastar vi oss på golvet och gosar med alla katterna KärPersonalen får ta långa kliv över oss!

Anmäl
2017-05-27 07:12 #15 av: Magi-cat

De får väl betrakta responsen som lyckat utfall av annonsen. Nörd

(Medan de tar långa kliv över oss Gapskrattar)

Anmäl
2017-05-27 07:27 #16 av: [Vandrar med Wolf]

Jag kan riktigt se oss alla hänga på handtaget på Måndag morgon och trängas så enormt  att ingen av oss ens kommer in, först till kvarn heter det ju Gapskrattar

Vi ses i Dublin SkämtarSkrattar

Anmäl
2017-05-27 11:57 #17 av: [NeferNefer]

GapskrattarDet låter som en helt fantastisk plan!! Katt

Anmäl
2017-05-27 18:50 #18 av: Tarotstollan

Ingen panik, alla på en gång!Tummen uppSkrattar

Anmäl
2017-05-27 21:41 #19 av: [NeferNefer]

*tjuvstartar*

Anmäl
2017-05-27 21:49 #20 av: Tarotstollan

Fy på dig!FörskräcktCool

Anmäl
2017-05-27 21:54 #21 av: [NeferNefer]

*springer ännu fortare - helt plötsligt påkommen med att tjuvstarta*

Förskräckt

Anmäl
2017-05-27 21:57 #22 av: Tarotstollan

Vi är dig hack i häl......
Häråt alla.......jag ser henne!Vinkar

Anmäl
2017-05-27 22:00 #23 av: Magi-cat

*vinkvink*! KattBallong

Anmäl
2017-05-28 03:57 #24 av: [NeferNefer]

Men milde tid, nu tror jag minsann hela gänget kutar efter mig! Förskräckt

Nåja, det är bara att hoppas att Dublin har katter så det räcker åt oss alla, helt enkelt. Kaffe, någon?

*Stannar, lägger ut filtar och plockar fram termosar med kaffe samt bullar*

Anmäl
2017-05-28 05:17 #25 av: Tarotstollan

HahahaDjävlas kaffe och bullar.....försöker du sinka oss?Looser
Gå inte på den limpinnen gänget, lämna Nefer med kaffet och bullarna och kuta på allt ni orkar.......
Försten till Dublin!PokalKattKattKatt

Anmäl
2017-05-28 09:55 #26 av: [NeferNefer]

*fikar i godan ro fortfarande*

Jag hinner nog dit, jag med ... 

*öppnar upp min tid-och-rum-portal*

Anmäl
2017-05-28 10:22 #27 av: Magi-cat

GladTummen upp

Anmäl
2017-05-28 16:10 #28 av: [Vandrar med Wolf]

Framme Cool men vart är ni nånstans Förskräckt puh där borta kommer ni ju  lubbandes för full maskin med Nefer i tåten och termosen i högsta hugg Skrattar

Nu tar vi oss en liten jamare inför morgondagens anställningsintervju SkämtarKatt

Anmäl
2017-05-28 20:31 #29 av: [NeferNefer]

Jam, jam!! KattKattJag tror vi alla blir anställda. Finns det bättre kattgosargäng än vi? Skulle inte tro det!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.