Annons:
Etikettläkekonst
Läst 411 ggr
[NeferNefer]
2017-05-25 11:11

Hantera tung energi i minnen

Det här är en snabb, enkel och djupgående metod för att hantera tunga känslor, minnen och tankar.

Först, välj ut tre saker som du vill hantera. Exempel: senaste grälet med grannen, en mobbingepisod från lågstadiet, den gången du tappade bort bilnyckeln. Välj de tre sakerna som först kommer till dig. Det är dem du ska hantera först. I takt med att du arbetar dig igenom de här kommer tyngre minnen upp, men de är för närvarande undantryckta av de här andra som du ska ta hand om först.

Sen ritar du upp en linje. Längst till vänster skriver du 0, längst till höger din ålder idag. Så sätter du små streck för 10 år, 20 år och så vidare utmed linjen. När du är klar med det sätter du kryss på tidslinjen efter vid vilken ålder de tre valda händelserna ägde rum. Senaste grälet kanske var igår, då sätter du krysset på den ålder du är idag. Skriv A vid krysset, och under linjen skriver du exempelvis "A, gräl med grannen". Och så vidare. Skriv också upp dagens datum.

När du är klar med din tidslinje sätter du dig bekvämt och slappnar av (så gott det går). Visualisera nu över ditt huvud ett jättestort duschmunstycke. Ur det kommer det massor av renande vatten som går igenom hela din aura/ bubbla, utanpå din kropp och genom hela kroppen och alla organ. Det sköljer bort all tung energi och ner i Moder Jord.

När du är färdig med det ser du en liten filmduk framför dig själv. Där tar du upp en bild på den första händelsen, grälet med grannen. Antingen ser du det som en stillbild eller en film, hur det än visas för dig är det helt rätt. Duschen sköljer över bilden tills den är helt renad. För den kloka kvinna som lärde mig den här metoden ändrar den färg till svartvitt när det är klart, för mig är det som att hela bildskärmen löses upp som sand. När du känner dig klar, svep bort den bilden och ta upp nästa situation. Se den, se den duschas ren, svep bort. Sista, likadant.

Känn hur den tunga energin är borta ur de här tre minnena, och hur du fylls av stark, läkande energi från Moder Jord. Stäng igen din bubbla/ aura.

Många sparar alla tidslinjer i en pärm. Jag skriver mina i en liten anteckningsbok. Gör det som faller sig naturligt för er.

Det här funkar jättebra för mig, och jag känner att så fort jag börjar älta något är det här perfekta sättet att sätta stopp för det! HjärtaDessutom går det fort. Hela processen tar cirka tio minuter för mig, och det är tio väldigt väl använda minutrar.

Annons:
Loris M
2017-05-25 11:44
#1

Tack! 🌺 Bokmärker och läser/gör vid ett senare tillfälle. 👍

[NeferNefer]
2017-05-25 11:50
#2

❤️

[NeferNefer]
2017-06-16 01:14
#3

Jag använder den här metoden minst tre gånger i veckan. Det är verkligen en quick fix när jag börjar fastna i något tankespår, men samtidigt har den långsiktig effekt för när jag väl har behandlat en känsla/en tanke/ett minne så har det förlorat den tunga energin. Minnet är givetvis kvar, men det har inte längre någon negativ effekt på mig.

Rekommenderas varmt ❤️

[NeferNefer]
2017-07-11 14:57
#4

Jag puffar upp den här tråden för det är verkligen en kraftfull metod, och det går snabbt och lätt att göra den. 👍

Upp till toppen
Annons: