Annons:
Etikettnutidsfrågor
Läst 526 ggr
[NeferNefer]
5/24/17, 11:11 AM

Tomhet inombords?

Har du reflekterat över hur just du lever? Saknas det något i ditt liv, tycker du? Jag har tänkt lite på den tomhet många av oss bär runt på.

Dagens samhälle, världen över, är inte skapad för människor. Det är inte tänkt att vi ska leva så här. Vi mår inte bra av att ägna så mycket tid åt arbete, som dessutom i de flesta fall är helt meningslöst för oss. Vi mår inte bra av att leva avskilt från djur och natur, från årstidernas växlingar, från en lagom stor gemenskaps- och familjegrupp på kanske 50 personer. Vi mår inte bra av att känna att just vi inte är behövda utan utbytbara. Vi mår inte bra av naturförstörelse, djurmisshandel (de stora hemska djurfabrikerna och slakterierna), allt socker och annat skit som finns i dagens processade mat. Vi mår inte bra av att bedöva våra sinnen med reklamens budskap om att den här saken kan göra så att du mår bra, den här saken gör dig vacker och populär, den här saken är så cool att du aldrig mer kommer att ha tråkigt. Vi mår inte bra av läkarvetenskapens fokus på att dämpa enskilda symptom i stället för att se till helheten. Vi mår inte bra av känslan att vårt liv är meningslöst: vi föds, går i skolan, arbetar, går i pension och dör. Det är i mina ögon normalt att inte må bra, det visar att personen fortfarande känner vad som är rätt och fel. De flesta av oss har vant oss vid det här livet. Men att vara van vid och att må bra är inte samma sak.

Jag har ingen lösning, annat än en allmän uppmaning att skåda inåt. Sök djupt inom dig själv. Vad vill du med ditt liv?

Skåda inåt, ta kontakt med dina guider … och tänk på vad du vill med ditt liv. Nu frågar du dig själv: "Hur ska jag uppnå det?" 🙂

Var uppmärksam på tankar, känslor, bilder och under kommande dagar, drömmar och synkroniciteter.

Livet kallar på dig.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
5/24/17, 5:46 PM
#1

Vilka underbara tankar och reflektioner Nefer ❤️ och nog är det så mången gång att människan kan känna en stor tomhet i livets hav där alla krav på hur allt ska vara och det skapar mer oro än balans.

Nu hade jag inte tänkt vara med på forum men du skriver så mycket bra och insiktsfullt att det blir väldigt svårt att stå utanför och bara se på så hej på dig kära kvadruppelkollega och kram kram på dig  😍

Jag har inte tänkt så mycket på just tomhet men i mina yngre år så var tankarna där när man växte upp och skulle få balans in i vuxenlivet och det var många år sedan och med åren kommer balansen det tror jag många om än inte alla kan skriva under på.

Vi är inte skapta för det samhälle som vi lever i det är så sant så sant och med tanke på all oro världen över och ser vi på det som skedde nu i Manchester så finns oron hela tiden med människan så inte undra på hon aldrig hinner skapa sin egen balans innan nån mer tragisk nyhet når henne och genast kommer tvivel på så mycket.

Att söka inom sig själv och känna tillit till guider är det absolut finaste vi kan få och vågar vi lita till källan som ger oss råd och stöd  då brukar resten följa med naturligt och frågan du ställer den borde alla ställa sig många gånger under livet, vad vill du med ditt liv ? är så oerhört viktigt för att uppnå sin egen inre styrka i detta liv så gäller det att man verkligen vågar göra det man innerst inne vill för annars dör vi inombords och en tomhetskänsla infinner sig som kan vara väldigt svår att komma över och bryta känslan och det är inte rättvist mot vår egen ande.

Fyll livet med det vi känner, ta vara på det vi vill och gör det vi vill göra då kommer det en härlig underbar harmonisk känsla som stärker oss inifrån och ut.

Jag tänker på dom gånger vi påminns om jordens ondska så som terrorism med mera så uppmanas vi att fortsätta leva våra liv och inte låta oss skrämmas för det handlar om frihet att välja våra liv som vi vill det ska varken världens ondska eller samhället få beröva oss men många sitter fast i olika situationer där andra styr allt från familjemedlemmar till chefer med mera och här måste vi våga sätta ner foten och återta vår rätt till glädje och balans i vår vardag.

Vi kan omöjligt leva andras liv, vi kan bara styra och leva vårat eget och nu kommer jag in lite på det här med att många har en oerhörd förmåga att utnyttja andra till den gräns att även vi kan må illa för vi vågar inte säga ifrån om en narcissistisk person försöker att ta över oss i allt och sen ge oss skuldkänslor och där vet jag att både du och jag har erfarenhet så det gäller också att våga sätta gränser för att kunna leva sitt eget liv i fullaste harmoni.

Det tar många år att lära in och som yngre låter man/ vi oss lättare påverkas och med åren får vi styrkan att våga säga nej just för vi vill och vi ska skapa våra egna liv.

Underbara tankar och reflektioner Nefer ❤️och en sak vi inte får glömma är att erfara livet för att gå in i evigheten för där börjar vårt verkliga liv  så dom svårigheter vi möter här dom har  en viktig betydelse men för det inte sagt att vi ska känna tomhet tvärtom vi ska fylla oss med glädje i hela livet och i evigheten ❤️

[NeferNefer]
5/24/17, 7:38 PM
#2

Tack, kloka och fina Vandrar med Wolf för ditt långa och insiktsfulla svar. Du har så rätt i ditt svar 🤗

Och välkommen tillbaka, förresten 👋

Tarotstollan
5/24/17, 11:43 PM
#3

Så bra skrivet och utryckt NeferNefer, det är precis så det är i vår vardag, så det är inte lätt att veta vad man skall göra för att må bra.
Varenda gång man tror att man är på väg mot bättre mående så är det alltid någon som skall kommentera att man inte skall göra si eller så.
Det gäller att tassa tyst men målinriktat…..👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
5/25/17, 6:34 AM
#4

👍Och så har vi ju våra små mötesplatser, som här till exempel, där vi kan stötta och bekräfta varandra.

Upp till toppen
Annons: