Övrigt

Angel Oak

2017-05-10 07:13 #0 av: Magi-cat

Träd är underbara och gamla träd särskilt, så ärevördiga.

Här är en mycket gammal ek, hela 1500 år!! i Charleston, USA.

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl
2017-05-10 07:16 #1 av: [NeferNefer]

Så otroligt vackert! Ekar är magiska, och den här känns alldeles särskilt magisk. Vilken ålder. Den skulle jag gärna vilja besöka någon gång Kär

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-05-10 15:27 #2 av: vinden är min mor

Åh så underbartKär.

Ja det trädet skulle jag också vilja möta.

Jag såg ett program på kunskaps kanalen för någon vecka sedan om ett underbart träd i England som var väldigt välbesökt av bla shamaner och druider.

Eventuellt så går vår semester till Stonehenge i år och i så fall ska jag försöka hitta till det fantastiska trädet där.

Träd är underbara och tänk så mycket kärlek och kunskap vi kan få från dem.Hjärta

Har ni någon favorit sort?

Anmäl
2017-05-10 15:31 #3 av: [NeferNefer]

Jag älskar alla träd, svårt att hitta en favorit Glad

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-05-11 08:09 #4 av: [spirit well being]

Imponerande tjusigt Hjärta

Träd kan man aldrig få nog av, att bara krama om och känna energin från trädens andar är ren och underbar magi för både kropp och själ Hjärta

Anmäl
2017-05-11 08:17 #5 av: Magi-cat

Jag älskar också alla träd. GladKär

#2 Låter intressant med både det fantastiska trädet (var kan det vara?) och Stonehenge! Glad

I Stonehenge har jag varit. Beställ tid redan nu för att komma in, det brukar vara fullbokat långt i förväg!

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl
2017-05-13 00:13 #6 av: [NeferNefer]

En länk med några otroligt vackra, gamla träd. Trädet i #0 finns med där! Hjärtahttp://uppskattat.se/varldens-mest-magiska-trad-man-kan-knappt-tro-att-de-finns-pa-riktigt-nr-2-ar-helt-makalos/

Anmäl
2017-05-13 07:25 #7 av: Magi-cat

Verkligen, verkligen helt makalösa!Kär

Anmäl
2017-05-13 12:13 #8 av: vinden är min mor

Tack för tipset Magicat !
Så intressant att du varit där, vill du berätta hur det var?

Anmäl
2017-05-13 15:21 #9 av: Magi-cat

#8 Gärna! Fast kanske i en annan tråd. Glad

Anmäl
2017-06-23 06:53 #10 av: [NeferNefer]

Vore det inte fantastiskt att ha ett sånt här träd i sin närhet och kunna besöka det på midsommarnatten? Det måste vara fullt av underbara skogsväsen runt det Kär

Anmäl
2017-06-23 07:21 #11 av: Magi-cat

Krama ett träd på midsommar! KramasHjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.