Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 3078 ggr
[NeferNefer]
5/10/17, 4:02 AM

God morgon

God morgon, alla shamaner, druider och andra kloka och intresserade! Fåglarna sjunger så vackert där ute, men än har solen inte visat sig här. Få se om vädret blir lika spännande idag som det var igår: strålande solsken blandat med snö- och hagelstormar … 😃Idag ska jag jobba, som vanligt.

Allt bra med er? Vad ska ni göra idag?

Annons:
[NeferNefer]
5/10/17, 6:38 AM
#1

Hade förresten en väldigt märklig felhörning häromveckan. Det var en konversation jag råkade höra ute i kollektivtrafiken så jag kunde ju inte gärna fråga vad personen menade egentligen, men jag utgår från att jag inte hörde rätt. Personen sa nämligen att han skulle åka iväg med en traktor och lasta av några druider någonstans. 🤔

Magi-cat
5/10/17, 6:53 AM
#2

Godmorgon! Idag är det kyligt och gråkallt som en novemberdag.

"Lasta av druider"….😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/10/17, 7:03 AM
#3

Här skiner solen så vackert, men jag tror det är väldigt kallt här med …

Ja, jag undrar vad i hela friden den där mannen egentligen skulle lasta av 🤔

Magi-cat
5/10/17, 7:12 AM
#4

Ja, det kan man undra? 😂Vad skulle det vara om det inte var druider?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/10/17, 7:18 AM
#5

Det kanske var en druidtransport, trots allt. Jag kanske hörde fel på "traktor" och "lasta av" ☝️

Magi-cat
5/10/17, 7:36 AM
#6

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
vinden är min mor
5/10/17, 7:37 AM
#7

ha ha ha Lasta av druider?!😂

Kanske var han på väg med ett lass druider hit?👍

Släng med några shamaner i så fall så får vi fullt hus.😃

Eller kan det vara det nya bland eko bönder att använda sig av druider som jobbar med naturen istället för benmjöl som de brukar nyttja för att få en god skörd utan det vanliga giftet?

Hur var det nu du hörde fel på kinarestaurangen en gång Nefer?😃

Så roligt att titta in här och det finns MASSOR av trådar att läsa!!!

Vilket jobb du lagt ner Nefer🤗.

God morgon föresten!

Här var det också kallt i morse Magi cat, hästarna bestämde sig för att det var betes släpp igår så de har varit ute första natten, men de har inte sovit, såg ut som de gått upp en 50 kilo i natt….

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
5/10/17, 7:51 AM
#8

Hahaha, kinarestaurangen ja! Det var någon som ville ha varulvar!! Fast egentligen var det ju vårrullar …

Ja, Vinden, nu ska vi börja shamanisera och druidera igen! Jag tycker världen behöver våra goda krafter, och vi behöver varandra. 🤗❤️

[NeferNefer]
5/10/17, 8:08 AM
#9

Och så passade jag på att hinna med en felläsning också nu. Jag läste "Bästa älgkartan hittills", och tänkte att det var avancerat. Älgar flyttar ju på sig hela tiden, så de är nog svåra att få in på en karta. Men jag hade ju fel … 😂

För övrigt visade det sig vara en fascinerande tråd, väl värd att läsa, även om den inte handlar om älgar på kartor.

http://hjarnan.ifokus.se/discussions/57905e8b8e0e741655000dc7-basta-hjarnkartan-hittills?discussions-1

[NeferNefer]
5/12/17, 3:57 AM
#10

God morgon denna vackra Frejas dag! Här sitter jag, sprudlande av inspiration! Jag har just förfärdigat ett dagshoroskop, hoppas ni tycker om det ❤️Första försöket nånsin så kom gärna med feedback 😃

[NeferNefer]
5/13/17, 2:07 AM
#11

God morgon! En fin lördag önskar jag er alla ❤️Idag ska jag ta det lugnt, kanske trumma lite ifall andan faller på. Tvätta måste jag i alla fall 🤓

Magi-cat
5/13/17, 7:23 AM
#12

Godmorgon! En fin lördag önskar jag dig Nefer och er alla!

Det ser ut att äntligen blir sol idag och kanske blåser det inte lika kallt längre…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/13/17, 7:40 AM
#13

Ja, nu är vädret helt sagolikt vackert 😍

Annons:
Loris M
5/13/17, 11:38 AM
#14

Nefer,

Ville bara berömma dig och tacka dig för det arbete du lagt ner på sajten och för ditt engagemang. Tack!! 🤗❤️

Jag är inte så aktiv på iFokus just nu då jag har mycket att ta itu med i livet utanför, men är glad och tacksam att du sparkat igång sajten igen och att du och Magi-cat finns här och håller ställningarna. 🌺

vinden är min mor
5/13/17, 12:00 PM
#15

God förmiddag! Ja jag håller med Loris. Jag är oerhört imponerad och tacksam för allt jobb Nefer lagt ner. Nu gäller det bara för alla oss som vill ha en levande sajt att krypa fram ur våra hålor och bidra.😇 Och då menar jag inte det som en pik till dig Loris❤️ Ibland har man fullt upp med livet man lever och då mår man inte bra om man tvingar sig till sånt man tror man är förväntad att hinna med och orka. Var sak har sin tid. Jag har unnat mig en riktig bak förmiddag. Det är kakor överallt här och jag känner mig SÅ jordad och lycklig. Om en stund ska vi grilla lite korv och halloumi . Hoppas ni alla får en fantastisk dag.❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

Magi-cat
5/13/17, 3:25 PM
#16

Sänder också ett tack till Nefer 🌺❤️🌺

samt en kram till Loris🤗

och till er andra också! 🌺☀️

Det låter mysigt, Vinden! 🌺Härligt med allt det nybakta!

Jag ska ut på café sedan som har nyöppnat för sommaren. Lite eftermiddagsfika smakar alltid gott. 😛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/13/17, 3:39 PM
#17

Tack, snälla ni 😊

Allt går i vågor. Jag är inte heller alltid så aktiv. Det finns en tid för att vara det, och en tid för att dra sig tillbaka och fokusera på annat. ❤️

[NeferNefer]
5/14/17, 4:27 AM
#18

God morgon, alla fina. Fåglarna sjunger underbart vackert där ute 😍Jag kan berätta att igår kväll trummade jag på min trummelumma igen, och det kändes så bra. Har ni egna trummor?

vinden är min mor
5/14/17, 6:22 AM
#19

God morgon! Jag trummar lite då och då på min. Eftersom jag har stor familj så tar jag gärna med mig trumman ut. Jag vaknade av att fåglarna kvittrade här med. Synd bara att de inte kan ta sovmorgon på söndagen, det hade nämligen jag tänk göra.😉 Idag tänkte jag åka och vara med på en byvandring med andra historie intresserade. Efter det fortsätter jag nog in till skogen där det finns fullt med älv kvarnar och gör en liten ceremoni . Vad har ni andra på G idag?

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
5/14/17, 9:05 AM
#20

Jag tänkte mig också sovmorgon, men det fanns några småknattar som hade annat i sinnet …

Vi ska på släktbesök idag, och jag hoppas att vi hinner köpa odlingsjord och riktigt stora odlingslådor också. Jag har en massa tomatplantor som måste skolas om.

Annons:
[NeferNefer]
5/17/17, 5:28 PM
#21

God dag! Idag är jag jättetrött. Är allt bra med er? 🤗

Jorden blev inköpt, förresten, men jag hittade inga bra lådor att odla i. Jag får fortsätta använda mina stora krukor. Jag är inte helt nöjd med det. Jag har inte hunnit plantera om än.

[NeferNefer]
5/19/17, 4:48 AM
#22

God morgon!! Idag ska jag plantera om så det står det härliga till. Jag är "fett peppad", som mina unga kollegor förmodligen skulle säga.

Dels har jag tomatplantorna, som jag nämnde tidigare och som ska stå på altanen. Dels har jag andra plantor som också ska ut på altanen, som paprika, solrosor och lite annat. Och så inomhusblommor också. Ska dela med mig av lite växter till en nära släkting. Och så ska jag passa på att slänga några vissnade växter som fortfarande står i fönstren sen vintern. Åh, jag vill egentligen sätta igång genast …

[NeferNefer]
5/20/17, 11:47 AM
#23

God middag 👍Jag kan berätta att jag faktiskt satte igång genast igår efter att jag hade skrivit meddelandet. Det var helt underbart att stå på altanen och plantera om mina små gröna vänner och binda upp de tomatplantor som har hunnit bli långa i sina för små krukor. Fågelsången var rent magisk 😍

Jag blev inte helt klar. Jag tog bara de som jag hade frösått. Inomhusblommorna återstår att plantera om, men de står ute på altanen i alla fall.

Hur är det med er?

[NeferNefer]
5/21/17, 10:10 AM
#24

God morgon. Jag är trött, så nu ska jag ta en lur. Sen ska vi åka och besöka en sjuk släkting. Önskar er en ljuvlig söndag!

Magi-cat
5/21/17, 10:33 AM
#25

Detsamma! ❤️

Idag ska bli en lugn dag.🌺🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/22/17, 6:23 AM
#26

God morgon! Idag har jag en del att utföra. Lite ärenden att springa, lite samtal att ringa … (det rimmade!! Jag är en poet! 😎)

vinden är min mor
5/22/17, 7:23 AM
#27

god morgon!👋

hoppas ni alla haft en skön helg.☀️

Jag har också hållit på i trädgården medans jag njutit av det sköna vädret.

Håller framförallt  på att rensa bort alla bränn nässlor som såg hallon landet som en inbjudande plats.

Gräva måste vara väldigt bra träning för jag har träningsverk över allt idag..

idag är det lite svalare ute så då kanske rent av min hund orkar gå med på min promenad,( så jag slipper gå ensam och prata med träden.)😊

En riktigt skön måndag önskar jag er.🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
[NeferNefer]
5/23/17, 5:52 AM
#28

God morgon!! Idag har jag lite fler ärenden att springa, och sen får jag besök av en kär vän. Det ska bli trevligt. Vi ska fika, dra lite kort, kanske trumma lite …

Önskar er en underbar tisdag ❤️

[NeferNefer]
5/24/17, 5:57 AM
#29

God morgon. Idag har jag mer att fixa. Listan ser oändlig ut … tur att det finns kaffe 🙂

vinden är min mor
5/24/17, 6:56 AM
#30

God morgon! blev det trevligt ditt besök i går nefer?

Jag saknar verkligen den typen av vänner som man kan trumma och prata lite på ett djupare plan med.❤️

Tur att man kan prata med sig själv🤪

idag när det är dag före helg så får vi flexa ut tidigare, så jag åker nog hem tidigt idag.

Känns oerhört lyxigt med ledigt mitt i veckan.👍

Hoppas ni alla får en fantastiskt härlig onsdag!🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
5/24/17, 7:04 AM
#31

Mitt besök igår blev väldigt trevligt, och vi kom överens om att försöka ses lite oftare 🙂

[NeferNefer]
5/25/17, 7:52 AM
#32

God morgon. Idag är det lite kyligare. Jag ska röja lite i trädgården, tänkte jag, så det passar bra att det inte är alltför varmt 👍

[Vandrar med Wolf]
5/25/17, 8:54 AM
#33

God Morgon 🌺

Önskar er en underbar härlig dag och på tal om att njuta av livet kolla in den här filmen, där kan man snacka om livsnjutare. Vilka fantastiska platser vår jord har och så mycket roligt och annorlunda vi kan hitta på att göra ❤️

http://www.expressen.se/tv/nyheter/great-big-story/svenskarnas-pahitt-har-setts-av-miljoner/

[NeferNefer]
5/25/17, 9:00 AM
#34

Oj, vilken otrolig film! Vilka vackra ställen, och vad roligt de verkar ha haft! ❤️

Annons:
[NeferNefer]
5/26/17, 9:27 AM
#35

God morgon! Idag står städning på programmet! Vi ska ha gäster i morgon så det är bra om hemmet är någorlunda presentabelt!! Det tycker jag iofs alltid att det är, men … alla kanske inte tycker att enorma bokhögar är en chic inredningsdetalj …

Magi-cat
5/26/17, 9:53 AM
#36

Jag hoppas enorma bokhögar en chic inredningsdetalj….🤫 I så fall är det synnerligen chict här hemma….😎

Önskar er också en fin dag. ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vinden är min mor
5/26/17, 12:27 PM
#37

Det är oerhört chic tycker jag, det visar ju bara att det bor en intelligent och intresserad person där👍.

Vi ska ha barn kalas för släkten på söndag så jag kommer behöva både städa, handla och baka en hel del.

Jag har ju en vit golden retriver🐶❤️ som fäller hår - jämnt.

Så jag hoppas att vita hår också är en snygg och hemtrevlig inrednings detalj.

Hoppas ni alla får en kanon fredag!🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
5/26/17, 12:38 PM
#38

Vita hundhår tyder på ett hemtrevligt och älskvärt ställe 👍

Jag borde nog bli inredningsdesigner, förresten … Jag skulle nog bli rätt så poppis! Jag kan starta en helt ny trend! 😎Avskalat bort, in med mysigt och bebott!

Magi-cat
5/26/17, 2:18 PM
#39

"Avskalat bort, in med mysigt och bebott!"

Oj, vad jag skriver under på det!👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/26/17, 2:27 PM
#40

Lysande! Då är vi två. En utmärkt början 👍

[Vandrar med Wolf]
5/26/17, 4:14 PM
#41

God Eftermiddag 🌺

Håller helt med er, mysigt och bebott 😎 personligen har jag ett stort problem jag är en obotlig pedant så inget får stå fel eller framme på det minsta lilla vis ☺️men avskalat icke jag gillar prylar och mys. Böcker är en himla snygg inredningsdetalj och visst ser det intelligent ut men om man sen är det var ju en helt annan femma 😃

Hoppas ni haft en fin Kristi Flygare och på Söndag är det mors dag så nu är det fixat och donat ute i trädgården och min mor fyller 84 samma dag så dubbelt firande med andra ord 🎈

Ha en fortsatt fin Fredag 🌺

Annons:
[NeferNefer]
5/26/17, 4:24 PM
#42

Dubbelgrattis till Mamma Vandrar med Wolf!

Jag är nästan klar med städningen. Det var bara det där med de chica bokhögarna … 🤔

[Vandrar med Wolf]
5/26/17, 4:56 PM
#43

Tackar snälla du, ska hälsa henne dubbelgrattis ❤️

Städningen är klar men med fyra katter får man städa dygnet runt 😃det tar liksom aldrig slut och som Vinden skriver om sin vita labrador så har jag en katt som nästan är helvit och han syns precis överallt 😃

Tarotstollan
5/26/17, 11:30 PM
#44

Bokhögar, katthår, målarpenslar, färgtuber, canvasdukar……avklarat!😉
Då är det mer än chict här hos mig!👍

Frågan är bara i vilken kategori dammtussar, smutsiga fönster, pappershögar och disk hör hemma?🤔😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
5/27/17, 3:23 AM
#45

Det faller under "boho chic" - bohemiskt chict 👍

Tarotstollan
5/27/17, 3:33 AM
#46

Bra att veta, om nu någon skulle få för sig att fråga!👍😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
5/27/17, 3:42 AM
#47

😂Säg bara att det är det allra senaste! 👍

Magi-cat
5/27/17, 7:13 AM
#48

Noterat! 😂 Boho chic is the new!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
vinden är min mor
5/27/17, 8:21 AM
#49

Jamen så klart! Jag både klär mig och lever boho style. Kanske jag inte ens ska städa inför kalaset? Att mina barn har börjat kasta av sig illa luktande strumpor i vardagsrummet runt sofforna kanske också bara är boho chic?

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
5/27/17, 12:06 PM
#50

😂Tja … 

I alla fall ligger det leksaker överallt i mitt vardagsrum och det får faktiskt vara så. Jag har städat nog 👍

[NeferNefer]
5/28/17, 3:58 AM
#51

God morgon. Gårdagens kalas blev mycket trevligt. Mer sånt!

Magi-cat
5/28/17, 7:06 AM
#52

Vad trevligt! 🥳🎈

Vilken underbar morgon idag, Morsdagen. 🌺☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/28/17, 9:50 AM
#53

Lite blåsigt bara. Håll i hatten!

[Vandrar med Wolf]
5/28/17, 4:18 PM
#54

God Eftermiddag !

Varmt och gott  men blåsigt här med för en stund sedan.Nu väntar åskväder under eftermiddag och kväll om man ska tro på prognoser så det blir att kraftladda och njuta av energierna.

En fortsatt fin dag på er 🌺

[NeferNefer]
5/29/17, 8:20 AM
#55

God morgon. Nu är det kallt och blåsigt. Jag ska till tandläkaren idag … 🥶

Annons:
Magi-cat
5/29/17, 8:22 AM
#56

Lycka till hos tandläkaren! 

Kallt och blåsigt, riktigt sommarväder, här också…

Jag är i stort sett ledig idag, har lite annat att göra…

Önskar er en fin dag! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vinden är min mor
5/29/17, 10:02 AM
#57

Hoppas det går bra hos tandläkaren Nefer.

Det brukar kännas väldigt skönt när man är färdig där och vet att man inte behöver gå på något år igen.🥵

Låter skönt med en ledig dag Magi-cat!👍

Vårat kalas igår  blev jätte lyckat.

Tänk att man har så fina människor omkring sig.❤️

Man ses alldeles för sällan egentligen, det är tur att man har lite födelsedagar, jul och påsk så det blir av.

När man väl har förlorat några släktingar och vänner så inser man att livet är kort och  det finns inga garantier att alla släktingar är med nästa gång.

Därför brukar jag försöka göra vart kalas så lyckat det går med glädje , harmoni, bus och skämt.

God mat och tårtor med förstås.🎂

Sedan när vi alla är mätta går vi alla ut , vuxna som barn och leker dunken i hop.

Det är faktiskt den bästa tradition jag växt upp med och som nu mina barn älskar med.

Hoppas er måndag blir magisk🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

Tarotstollan
5/29/17, 11:24 PM
#58

Kom äntligen ut idag och lyckades få ihop en bukett med Liljekonvaljer till mamma. Vet inte om det berodde på att jag var sent ute med plockandet  eller om det hade med att det finns lite konvaljer i år eller att andra redan varit där och plockat men jag lyckades bara få ihop en enda bukett.
Jag får ingen i år, såvida jag inte drar iväg en bit härifrån och plockar till mig själv…😕
Vädret här är fuktigt och allmänt obehagligt. Hoppades på att vi skulle få regn men det lyser med sin frånvaro.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
6/1/17, 4:36 PM
#59

God Eftermiddag på er 🌺

Kallt och blåsigt så pass att jag fick ha täckjacka när jag klippte gräset så idag är det riktigt ruggigt men inga getingar att slåss med i alla fall,puh 😃

Önskar en en fortsatt fin Torsdag 🌺

[NeferNefer]
6/1/17, 6:03 PM
#60

Här är det också kallt och blåsigt, men det är rätt fint ändå. Duvorna brukar sätta sig på de långa grengrenarna på de största granarna och gunga när det blåser så här mycket 😂

vinden är min mor
6/3/17, 8:39 AM
#61

Gungeligung i trädet alltså!?😂 Jasså de är så lekfulla. Ja hu vad kallt det blivit wolf jag har också plockat fram täckjackan igen. Vet ni jag läser och läser i boken jag fick från Nefer." Inkamästarnas arv" jag tror ärligt att det var meningen att du skulle sätta den i händerna på mig. Jag har verkligen problem med att jag tar upp alla dåliga energier folk bär runt på. Nu förstår jag att det kan vara så att jag äter hoocha men aldrig gör mig av med det. Det är verkligen så att jag kommer hem och kräks många gånger när jag träffat folk som mår dåligt. Samtidigt snurrar alltid de runt mig för att jag får dem att må bättre. Jag ser verkligen fram emot att få läsa hur jag ska rena mig Tack underbara Nefer, vilken fantastisk present du gav mig❤️❤️❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/3/17, 11:23 AM
#62

👍Tack själv för den underbara present du gav till oss alla i den magiska dikten ❤️

Annons:
[Vandrar med Wolf]
6/3/17, 4:28 PM
#63

God Eftermiddag !

# 60  Vad himla mysigt dom har duvorna och tänk om man kunde gunga så på en gren men då far man väl i backen ganska så omedelbums och aj som f där bak ☺️

På tal om fåglar så blev jag rejält osams med ett par fiskmåsar när jag skulle fästa ena stuprännan som lossnat .Dom tokarna lämnade mig inte ifred där jag stod på stegen och jag flaxade,dom flaxade och ena grannen höll på att garva ihjäl sig för som jag svor och varenda gång svarade dom lymlarna så jag tror faktiskt dom svor tillbaka.Vilket hallå del blev där ett tag 😂

Än har dom väl inte ungar och inte har vi bo på gården men bakom gården brukar dom ha sina bon. Snacka om surholkar som attackerar vanligt hederligt folk i trädgårdarna och vi har ofta problem med dom så man är aningen less på dom där nu  😕

Önskar er en fortsatt fin Pingstafton 🌺

[NeferNefer]
6/3/17, 7:10 PM
#64

Mina fåglar är så snälla. Det enda är väl att så fort jag glömmer bort att ge dem fågelfrön har jag fullt med fåglar som sitter och tittar in genom fönstren … vissa steppar på altantaket också så det hörs i hela huset. Men jag har inte sett några fiskmåsar på ett tag, det kanske är därför ingen svär åt mig här 😃

[NeferNefer]
6/4/17, 11:13 AM
#65

God morgon! Dagens första kopp kaffe … 🙂Idag ska vi besöka min sjuka släkting.

[Vandrar med Wolf]
6/5/17, 5:18 AM
#66

God Morgon !

Kaffet i högsta hugg, bästa tiden på dygnet när första koppen intas. Idag verkar det bli åska här och jag bara njuter men igår ändrade dom sig och tog bort den informationen men nu är den tillbaka igen så vi får väl se hur väl det stämmer in och vi får inget så ska jag skälla högt på vädergudarna som bara lovar och lovar men inte håller sina utlovade prognoser 😡😂

Ha en alla tiders fin dag 🌺

vinden är min mor
6/5/17, 10:20 AM
#67

God morgon🤗

Hur går det med din släkting Nefer?🌺

Jag tänker på er och tankarna har även tagit upp möjligheten att jag och min släkting kanske kommer  hamna i samma situation i framtiden.

Relationer är inte helt lätta alla gånger och fast man vill och försöker är det inte till alla man når fram.

Min guide har sagt att jag inte ska jobba så hårt på att bygga broar till en viss person i min närhet, för broar måste byggas från två håll.

Jag kan ägna hela liv åt att bygga en bro till min släkting, men om hon själv inte gör ett brofäste kommer den bron aldrig bli till.

Det är en bra beskrivning från min guide som jag gärna delar med mig av, för precis så kan det vara med en del människor.

Hoppas ni alla får en fantastiskt fin måndag och att Tor tar åskvagnen och ställer riktningen mot dalarna😃🤗☔️

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/5/17, 3:26 PM
#68

God middag, alla fina druider, shamaner och andra kloka. Här är det soligt och fint men samtidigt blåsigt och stormigt … 😃Jag ska dricka kaffe strax.

[NeferNefer]
6/6/17, 2:23 PM
#69

God morgon. Vilken solig och vacker dag, och så underbart fåglarna sjunger där ute 😍

Vad gör ni denna vackra tisdag?

Annons:
Tarotstollan
6/6/17, 10:42 PM
#70

Har inte gjort någonting idag. Nu sitter jag och tittar på en film och äter, det är som vanligt med andra ord.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/7/17, 3:07 PM
#71

God morgon. Vilket väder vi har!! Ösregn och blåst. Men småfåglarna verkar inte låta sig störas, de sitter och diskuterar lika ivrigt som alltid.

Magi-cat
6/7/17, 5:54 PM
#72

Solen tittar fram och det är riktigt vackert! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
6/8/17, 3:50 PM
#73

God eftermiddag. Jag har varit hos tandläkaren. Det gick bara bra 😃<- Nefers fina tänder!

Allt bra med er? 🤗

Tarotstollan
6/8/17, 10:55 PM
#74

#73. Det var fina gaddar Nefer!👍

Varit ute en sväng idag, var tvungen att ha TV-tidningen som jag missade att köpa tidigare. Ösregn i stort hela dagen men på e.m. klarnade det upp och sen var solen framme ända tills det var dags att försvinna bakom trädtopparna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/9/17, 7:55 AM
#75

Tack tack 😃

Nu är det soligt ute, men mig lurar de inte! Det kan lika gärna ösregna om en timme … 🤓Nåja, det spelar ingen roll. Idag ska jag tvätta.

Tarotstollan
6/9/17, 8:21 AM
#76

Har + 12,9 just nu och det har regnat i stort hela natten, uppehåll för tillfället men det startar nog snart igen.
Ser att 7-Fast killarna går här ute och ser sig omkring, en av de gamla lekplatserna skall rivas och det skall byggas boule bana och det skall planteras bärbuskar till barnen och jag vet inte allt.
Inom 1 år så har ungarna förstört allt tippar jag på, då de inte ens kan låta karten vara kvar på de bärbuskar vi redan har…..

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Vandrar med Wolf]
6/9/17, 2:33 PM
#77

God Eftermiddag i tråden 🙂

18 Grader och solen som gör sina tappra försök att tränga igenom molntäcket men det år inte så bra ☀️

Har suttit och försökt mig på tarot igen men det där lär jag aldrig få nån stil på och jag har noll koll på stora och lilla arkanan. Brukar göra ett tappert försök så där var femte år men brukar få ge upp för det där är visst för avancerat för mig ☺️

Mer regn lovas så nu frodas grönskan i alla fall och bara solen kikar fram några timmar så är det risk för gräsbrand igen.Tänk om vädret kunde vara så där lagom behagligt istället för antingen för blött eller för hett.

Önskar er en fin Fredag och helg 🌺

[NeferNefer]
6/9/17, 4:15 PM
#78

Här är det skiftande, först strålande solsken och nu hotfulla regnmoln. Fast det är ju supermysigt att sitta inomhus och se ut på ösregn, speciellt om det är ett praktfullt åskväder samtidigt, så jag oroar mig inte 😃

[Vandrar med Wolf]
6/9/17, 5:07 PM
#79

Praktfulla åskväder skicka hit dom Nefer 😎 Vill ha, vill ha 😎

[NeferNefer]
6/9/17, 5:15 PM
#80

Jag delar så gärna med mig 👻*blåser lite åskmoln åt Vandrar med Wolf*

[Vandrar med Wolf]
6/9/17, 5:57 PM
#81

❤️

Tarotstollan
6/9/17, 8:17 PM
#82

#77. Vad är det du behöver hjälp med i taroten? Kanske jag kan hjälpa dig att börja.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
6/10/17, 8:02 AM
#83

Tack snälla Tarotstollan 🌺 men det där är rena Japanskan för mig.Har försökt så många gånger genom årens lopp men jag är tydligen riktigt tröglärd ☺️😂

Däremot om jag gör egen tolkning av korten och inte läser nån manual då lyckas det men läsa in vad alla kort står för det går visst inte in alls det 😃

God Morgon på er 👋

Annons:
Tarotstollan
6/10/17, 8:51 PM
#84

#83. Det är inte meningen att du skall lära dig korten utantill, utan tolka det du ser för stunden. Visserligen har alla korten en grundbetydelse men det är din tolkning som du ser som är den rätta för dig. Viktigast är att korten alltid betyder i grunden det samma jämnt, inte lycka en gång och otur nästa gång.

Solsken och fint här idag och även om det blåser emellanåt är det för fuktigt och varmt för mig. Var ute en sväng och plockade ut min skatte-återbäring och sen var jag och handlade lite.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/13/17, 2:29 AM
#85

God morgon alla fina druider, shamaner och intresserade. Vädret har varit intressant på sistone, det har växlat mellan ösregn och strålande solsken. Få se vad det blir idag då … 🙂

Tarotstollan
6/13/17, 5:03 AM
#86

Här verkar det som om solen är på väg upp. Jättefina färger i grått, ljusblått, beige, rosa och lite svagt orange på himlavalvet och till det + 12,2 grader.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/13/17, 5:48 AM
#87

Det låter väldigt vackert 😍Här har fåglarna påbörjat sin morgonkonsert ❤️

vinden är min mor
6/13/17, 7:23 AM
#88

God morgon mina vänner!

Ja vädret har varit lite si och så, men som månskens bonde så måste jag ju ändå välkomna regnet för hö skördens skull.😉

Nu är vi inne  på sista veckan för barnen före lovet, vi är upp bokade varje kväll med avslutningar för klassen, för scouter, fotbolls golf mm mm .

Pust, ska bli så skönt när man får en normal vecka igen. 🤐

hoppas ni alla får en härlig dag🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/13/17, 7:24 AM
#89

Jag tänkte ta en vilodag idag.

vinden är min mor
6/13/17, 7:30 AM
#90

Åh det vill jag också ha!👍

Ha en härlig dag Nefer.🙂

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
[NeferNefer]
6/13/17, 7:31 AM
#91

Hoppas du också får en härlig dag fast du har fullt upp, Vinden 🤗

vinden är min mor
6/13/17, 7:37 AM
#92

Tack snälla du 🤗

Jag får väl fara runt som en virvel vind helt enkelt.😃

Kanske därför det blåser så nu för tiden😇

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/13/17, 7:38 AM
#93

Aha, det är alltså du som snor runt husknuten här stup i ett! Kom in på kaffe då, vetja!

vinden är min mor
6/13/17, 7:42 AM
#94

Trodde aldrig du skulle fråga!😂

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/13/17, 7:43 AM
#95

😂

[Vandrar med Wolf]
6/13/17, 9:09 AM
#96

God Förmiddag !

Regn,regn och mera regn så nu myser jag kan jag lova medan andra knorrar morrar och jämrar sig 😃

Önskar en fin dag till er 🌺

[NeferNefer]
6/14/17, 4:40 AM
#97

God morgon. Solen strålar så vackert och fåglarna sjunger. En fantastisk junimorgon ❤️

Annons:
Tarotstollan
6/14/17, 6:16 AM
#98

Här är det dimmigt, molnen ligger över grantopparna så svårt att gissa vad det skall bli för väder under dagen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
6/14/17, 7:38 AM
#99

God morgon!

Vi har strålande sol och ljus blå himmel.

Känns som det kommer bli en riktig sommardag☀️

kanske har det klarnat hos dig med nu Tarot stollan?

hoppas ni alla får en riktigt skön onsdag.🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

Magi-cat
6/14/17, 7:58 AM
#100

Godmorgon! Har sovit dåligt, men solen strålar och fåglarna sjunger. Snart har jag nog vaknat också.

Ha en skön dag! 🌺☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
6/14/17, 8:33 AM
#101

#99. Ja, nu har solen kommit fram och jag skall krypa till sängs, alla sover utom jag i detta hemmet!😴😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
6/14/17, 8:58 AM
#102

Jag ser vissa vampyr ´tendenser hos dig Tarotstollan, säg inte att du sover i en kista i källaren😃

Tråkigt att sömnen inte blivit den bästa Magi-cat,du får maximera kaffe intaget så du orkar med dagen🌺

☀️Mörker är bara brist på ljus

Magi-cat
6/14/17, 9:47 AM
#103

Använder just nu kaffe-intag för att om möjligt bli alert. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
6/14/17, 10:14 AM
#104

God Förmiddag !

Solen tycks bjuda på sig lite överallt i landet så nu kanske sommaren kommer ☀️

Vilken dag, först stressa ner till tåget som jag nästan missade sen välte jag ur kaffekoppen så alla i kupén glodde 😟 Snygg start på dagen men äh bara att tuta och köra och se glad ut ändå 😃

Hoppas du vaknar till Magi-cat och kaffe det brukar kunna göra under det 😎förutsatt man inte välter ut det på golvet då 😂

Önskar er en alla tiders fin dag 🌺

Annons:
Magi-cat
6/14/17, 11:12 AM
#105

Tack, nu är det lite bättre. 😃☀️ Klarade det från att välta ut det också, men det kanske kommer till eftermidda'n…😂

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
6/14/17, 12:36 PM
#106

Eftermiddagen brukar vara värst för oj så seg man blir då när man inte fått sova som man ska 😃det säger bara ploink så somnar man 😴

Tarotstollan
6/14/17, 6:53 PM
#107

#102. Nej Vinden "den står i garderoben"!😉😂
Jag har alltid varit en nattmänniska, redan som liten. Mina släktingar höll på att bli galna eftersom jag aldrig somnade i vanlig tid.
Mitt nattsuddande har blivit värre efter att jag var utsatt för den där "energitjuven" och jag har inte återhämtat mig än. Märkte inte ens själv att det blivit så, förrän tidigare i år tror jag det var…🤔
Hoppas att det med tiden skall rätta sig till, i alla fall lite bättre än nu.😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/15/17, 1:20 AM
#108

God morgon, alla glada! 🤗Allt bra med er?

Tarotstollan
6/15/17, 1:24 AM
#109

Sitter här som vanligt och skriver och tittar på tv.👋
Väldigt sugen på glass men det har jag ingen, så jag får nöja mig med chips!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/15/17, 1:25 AM
#110

Glass har jag, kom hit!! 👍

Tarotstollan
6/15/17, 1:29 AM
#111

Tack!👍 Det vore gott men det är lite långt att ta taxi för det mitt i natten….😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
6/15/17, 1:36 AM
#112

Ah, du tänker så … 😂

[Vandrar med Wolf]
6/15/17, 3:57 AM
#113

God Morgon ❤️

Usch ja dom där energitjuvarna dom tycks vi alla möta då och då, jobbigt för hur man än beter sig så är dom som ett plåster och släpper inte sitt grepp så beskydd och avstånd är det enda som kan få bort deras klängande.

Har funderat mycket på dom där för dom finns på så många håll men frågan är var går gränsen mellan att vara en narcissist och energitjuv för likheterna så så oerhört nära.Svårt är det och man får helt enkelt gå ur både situation och person.

Håller på att städa och tvätta,sen handla vid 07 när Hemköp öppnar,hem och klippa gräs det där tråkgörat men så skönt när det är klart.

Men nu ni i skrivande stund hör jag göken,åååå så vackert 😍och en fin morgon ser det ut att bli ☀️

Ha en alla tiders fin dag 🌺

[NeferNefer]
6/15/17, 4:01 AM
#114

Ååååhh!! Jag älskar att höra på göken, det är ett av de vackraste ljuden jag vet 😍

Men energitjuvar är ett otyg. Det värsta tycker jag är all tid de kräver av en …

vinden är min mor
6/15/17, 6:51 AM
#115

Ja tids tjuvar pratas det sällan om men de är ack så jobbiga.🥵

De jag känner till om kring mig tar både väldigt mycket tid, mitt goda humör och lugn på samma gång.

Det är så svårt att veta hur man ska säga ifrån med när de är ens kollegor.

ha ha ha ja glass sug kan göra märkliga saker med oss människor men panik taxiresa i 30-40 mil för glass har jag aldrig hört om tokstollar.😂

När jag får värsta glass suget så brukar jag köra frysta bär i mixern och hälla i lite yoghurt eller grädde.

det smakar mums!🤤

ha en fin torsdag i slott och koja🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/15/17, 3:24 PM
#116

Frysta bär ihop med banan i mixern 🤤(jag tål inte laktos)

[Vandrar med Wolf]
6/15/17, 4:12 PM
#117

Visst är det för härligt med göken ,man blir lika glad varje gång och så känns det så dör riktigt somrigt ☀️

Glass är inte dumt det men jag föredrar isglass och piggelin dom andra är lite för feta för min smak så dom blir lite för mäktiga.Frysta bär och banan nu rinner det där snålvattnet igen 😂

Tidstjuvar var ett helt nytt ord,har faktiskt inte hört talas om dom men googlade och det där var ju riktigt intressant både positivt och negativt för en del menar lev i nuet andra menar att dom snor tiden på jobbet och effektivitet ni vet till varje pris 😃

Intressant ämne och tiden finns ju egentligen inte utan är uppfunnen för att sätta oss i press och tänk om vi bara var här och nu helt utan tid i ryggen,utan stress vad bra alla skulle må då.

Önskar er en fortsatt fin dag 🌺

Tarotstollan
6/15/17, 11:47 PM
#118

Numera brukar jag räkna ihop alla dess "tjuvar" som ett, för de stjäl allt ifrån en: energi, tid, glädje, tankar, sömn, drömmar t o m livsglädjen stjäl de ifrån en!😡
Till slut är man bara ett tomt skal som stapplar runt och försöker andas  och ta ett steg i sänder….🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
6/16/17, 12:05 AM
#119

Ge dem lillfingret så …

*gömmer lillfingrarna*

[NeferNefer]
6/16/17, 2:04 AM
#120

God morgon, god morgon, hör Nefer sjunga glatt … 🎧

Tarotstollan
6/16/17, 2:28 AM
#121

Om du hör en vrålapa i bakgrunden, så är det jag som sjunger…..😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/16/17, 2:28 AM
#122

😂Jaha, var det du?

Tarotstollan
6/16/17, 2:33 AM
#123

Så du hörde mig?😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/16/17, 2:39 AM
#124

Jajamensan, jag trodde det var en doakör som föll in i min skönsång 😂

Tarotstollan
6/16/17, 2:41 AM
#125

Skönsång…..😉
Då är vi nog tondöva båda två…..😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
6/16/17, 2:47 AM
#126

😎Eller så är det resten av världen som inte förstår vår talang …

Tarotstollan
6/16/17, 2:53 AM
#127

JAAAAAA! 🥳 Så är det! 👍 Vi är två missförstådda stjärnartister som borde sprida våra talanger vidare på Youtube……😎😂
Du får börja!🎧😇🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/16/17, 3:04 AM
#128

Okej.

LAAAAAAAAAALAAAAAAAAAAAALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 😎

Din tur!

Tarotstollan
6/16/17, 3:14 AM
#129

WOHA, WOHOOHO, LALLLLLLAHOOOOIIIIIIII!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/16/17, 3:15 AM
#130

👍Så ska det låta! Vi blir en världssensation!

vinden är min mor
6/16/17, 6:43 AM
#131

ha ha ha dårfinkar! eller näktergalar? ja smaken är som baken-rund.😃😂

Ett mycket intressant fenomen detta att sjunga duett tillsammans via skrift enbart.

Här ligger ni nog i framkant vågar jag påstå.😎

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Vandrar med Wolf]
6/16/17, 8:19 AM
#132

Hadderian haddera hadderian hadderej  och en fin Fredag på er alla ❤️

Ni får ursäkta och skratta nu men jag råkar digga Snoddas skarpt ☺️Tralllalllalllaaaaaaaaaaaaaa hadderian haddera 😎

Annons:
[NeferNefer]
6/16/17, 3:30 PM
#133

Inget fel på Snoddas 😎

Tarotstollan
6/17/17, 2:00 AM
#134

Hadderian, haddera , doppa mormor i choklad……

Någon som kan resten av versen?🤔😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/17/17, 2:25 AM
#135

Jag trodde det var "Doppa Stollan i chokla'" …😃

Tarotstollan
6/17/17, 3:24 AM
#136

Gärna…🙂får jag vispgrädde till?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
6/17/17, 3:40 AM
#137

Doppa mormor i choklad 😂den har jag inte hört men fick en bild av min mormor och det hade hon gillat kan jag lova och skrattat gott en hel vecka efter 😂

God Lördag i tråden 🌺

[NeferNefer]
6/17/17, 5:15 AM
#138

*spritsar härlig vispgrädde på Tarotstollan*

Så god du ser ut idag 😂

Tarotstollan
6/17/17, 8:33 PM
#139

😂 Har du blivit vampyr under natten? Du tänker väl inte äta mig?😮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
6/17/17, 8:50 PM
#140

😛Kanske det …

Skoja' bara. Jag är vegetarian. 😃

Tarotstollan
6/17/17, 9:28 PM
#141

🥵👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/17/17, 9:32 PM
#142

😂

[NeferNefer]
6/18/17, 3:57 AM
#143

God morgon, alla fina shamaner, druider och intresserade! ☀️Det är väldigt varmt här, i alla fall inne i huset. Ute ser det molnigt ut. Vi har inga jätteplaner för dagen, det blir väl att besöka sjuk släkting och åka och handla antar jag. 🙂

Loris M
6/18/17, 8:18 AM
#144

God morgon! 

Idag har jag planerat utflykt till stranden men just nu ser det inte så lovande ut. Enligt prognosen skulle det vara 28 grader. 🤔Det är inte ofta de har rätt. Få se hur det  blir, men ut i naturen ska jag oavsett. 😎

Magi-cat
6/18/17, 8:20 AM
#145

28? 😮

Oj! Här blir det nog inte så varmt. Tänker ta det lilla lugna idag.

Ha en skön dag allihop i sommarens ljusaste dagar!☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
6/18/17, 8:40 AM
#146

Jag skall strax hoppa i säng. Medvetet skall jag sova när det är ljust och varmast, jag orkar inte med sådana här varma dagar.
Har redan börjat att dricka vätskeersättning, då jag mått dåligt i flera dagar redan och då har det ju inte varit så varmt ändå…🤦‍♂️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
6/18/17, 8:55 AM
#147

Tarotstollan: är du säker på att du inte är en pingvin? 🤓Nä, men jag förstår, fast tvärtom. Jag mår så där dåligt när det är kallt och jag fryser. Jag mår bäst på våren och hösten.

Tarotstollan
6/18/17, 8:59 AM
#148

Jag mår bäst på våren och hösten också!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/18/17, 9:00 AM
#149

👍Du ser!

[Vandrar med Wolf]
6/18/17, 10:37 AM
#150

Håller med om hösten det är verkligen en underbar årstid 😎 gillar sommaren också men dock inte getingarna så den får gärna gå fort fort fort 😂

[NeferNefer]
6/19/17, 4:38 AM
#151

God morgon! Idag får jag besök av en god vän. Det ska bli trevligt 👍

[Vandrar med Wolf]
6/19/17, 6:19 AM
#152

God Morgon !

Hoppas ni får en trevlig stund Nefer 😎

Ska snart  bege mig ut och handla ,senare blir det lunch med några väninnor för att prata ihop oss lite om midsommar.Inget stort firande men lite god mat och umgås blir det i alla fall.

Ha en fin Måndag på er 🌺

[NeferNefer]
6/19/17, 6:36 AM
#153

Vi ska inte heller fira stort i år. Det blir bara lite släktingar som kommer hit på middag. 🙂Det blir nog trevligt.

Annons:
Magi-cat
6/19/17, 7:49 AM
#154

Mysigt! 

Ha en fin dag allihop! ☀️❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vinden är min mor
6/19/17, 12:37 PM
#155

God middag .

Tänk att det snart är midsommar!🙂

Nyss var det ju april🤔

Dessutom har vi ju sommarsolståndet på onsdag.👍

Då vill jag göra en riktigt härlig ceremoni, skulle vara härligt med en utesitta också. Tyvärr är det ju en vanlig arbetsdag på torsdag så den kan nog bli kämpig om man suttit uppe hela natten.😴

Hoppas ni alla får en fin , härlig, solig måndag🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/23/17, 7:42 AM
#156

God morgon. Nu ÄR det midsommar! Tjohooo 🥳Missa för allt i världen inte midsommartävlingen ❤️

Loris M
6/23/17, 9:02 AM
#157

God morgon och glad midsommar! 🌺

Tarotstollan
6/23/17, 9:10 AM
#158

Trevlig Midsommarafton!🌺
Jag skall fira med att gå och lägga mig att sova snart!😴😉

Får väl försöka att drömma om prins Charming…..😉🤐😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/24/17, 6:02 AM
#159

God morgon, alla. Hoppas ni hade en fin midsommar. Det hade jag. Nu sitter jag och äter det som finns kvar av min sallad (dvs inte mycket, den gick åt).

Det regnar … idag ska vi kanske besöka en sjuk släkting. Eller så tar vi det bara lugnt.

Magi-cat
6/24/17, 7:50 AM
#160

God morgon! 🙂

Det har slutat regna och ser ut att klarna upp. Naturen gottar sig åt regnet i natt, grönskar än mer och  sträcker på sig.

Jag hade ett fint midsommarfirande. Bl.a. åt vi en sallad på getost och aprikoser som var mycket god. Blommorna doftade, alla trivdes och allt var lugnt.

Nu går naturen mot viloläget igen, men först ska den bära frukt. (Men det blir inga äpplen i år.)

Önskar er en fin midsommardag allihop!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
6/24/17, 1:01 PM
#161

Inga äpplen? 😮

[NeferNefer]
6/26/17, 2:07 AM
#162

God morgon alla fina. Hur har ni haft det under midsommarhelgen? Jag har haft det bra, men jag känner mig lite utpumpad. Idag ska jag göra besök på bank, jag har ett par ärenden att utföra. Så här blir det ingen vila riktigt än.

[Vandrar med Wolf]
6/26/17, 7:21 AM
#163

God Morgon !

Midsommar har vart bra trots att en person retade upp mig så pass att jag inte trodde humöret skulle bli bra igen 😂men det blev det så jag får känna mig nöjd med helgen 😎

I dag blir en slappardag och ladda inför kommande resor sen blir det full fart en tid.

Ha en härlig dag på er ❤️

Loris M
6/26/17, 9:48 AM
#164

God förmiddag! 

Här är det spöregn ☔️ och jag har semester. Har tänkt åka och handla men det får vänta en stund. Det är ingen brådska. Skönt! 

Ha en fin vecka! 🤗

[NeferNefer]
6/26/17, 9:57 AM
#165

Spöregn här med. Jag avvaktar en stund med bankbesök. Jag tror bankerna ligger kvar … ett litet tag till …

Loris M
6/26/17, 10:27 AM
#166

Jaha, nu blev det soligt och vackert helt plötsligt. 🤔☀️

Bara så ni vet, så är det farligt att hänga här på iFokus. Jag skulle tona håret och under tiden tänkte jag läsa här inne. Det är bara det att att jag glömde bort att jag hade hårfärg i håret efter en stund och den satt i tjugo minuter längre än den skulle. Så nu är håret bra mycket mörkare än jag hade tänkt mig. 🤪

Magi-cat
6/26/17, 10:30 AM
#167

iFokus är farligt! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
6/26/17, 10:31 AM
#168

Absolut! 😃

[Vandrar med Wolf]
6/26/17, 10:36 AM
#169

Hua ja här inne är det en riktig säkerhetsrisk 👻

Hoppas ditt hår blev bra i alla fall och inte för mörkt Loris 🌺

[NeferNefer]
6/26/17, 3:58 PM
#170

😂Ja, jag vet inte hur många saker jag har kokat torrt bara för att jag skulle bara …

[Vandrar med Wolf]
6/26/17, 4:30 PM
#171

😂

Magi-cat
6/26/17, 5:55 PM
#172

Jaså, gör ni sånt? 😇😇😇

😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
6/26/17, 5:59 PM
#173

😇Hm… det var inte jag som skrev inlägg 170, det var min dotter … eller katten som klev på tangenterna … eller så gjorde jag det i sömnen …

Magi-cat
6/26/17, 6:00 PM
#174

Självklart! 😇😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
6/26/17, 6:02 PM
#175

Skönt att bli trodd 🥵😃

[NeferNefer]
6/27/17, 4:11 AM
#176

God morgon, god morgon! Idag står lunch med en bekant på programmet. Vi får se om det blir av. Å ena sidan skulle jag behöva vila upp mig, men å andra sidan är det här en trevlig person som jag inte känner så väl så det vore roligt att få prata lite med hen. Vi har en del gemensamt som vi behöver diskutera.

[Vandrar med Wolf]
6/27/17, 6:00 AM
#177

God Morgon 🌺

Hoppas ni får en trevlig lunch Nefer 😎

Här var det höst när jag tittade ut tidigt i morse,hade en del planer för dagen men ärligt så tappade jag sugen när jag såg hur kallt det var så det blev lite planera om och ta det jag tänkt en annan dag.

Önskar er en fin dag 🌺

vinden är min mor
6/27/17, 12:41 PM
#178

God middag!

Äntligen skiner solen här och det har Nästan slutat blåsa.

Hoppas träffen blir trevlig Nefer.

Jag har en vanlig arbetsdag.

Ska flytta hästarna efter jobbet för nu har de ätit upp all mat i sin sommar hage.

Det blir till att flytta dem någon timme fram och tillbaka för hästar har en förmåga att äta enorma mängder när de byter bete.

Tur att man inte själv kan gå upp en 50 kilo på ett dygn🥵😃

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/27/17, 3:30 PM
#179

Jag ställde in. Jag har varit för trött. 😕Vi ska träffas en annan dag i stället.

[Vandrar med Wolf]
6/27/17, 5:54 PM
#180

Vinden det låter så mysigt med sommarbeten och hästarna  och det skulle vara så kul att åka ner och hälsa på dig några timmar och bara njuta med den underbara harmoni som ni har på eran gård ❤️Jag älskar att rida och tänk så kul det vore med en fullhärlig galopp genom era härliga marker och kanske en fika mitt i skogen med hästar,troll och andra små underbara knytt, mm vad mysigt 😎

Nefer ibland blir det så, man får ställa in och man får ta hänsyn till sin egen ork ❤️

[NeferNefer]
6/27/17, 5:59 PM
#181

Tack, snälla Vandrar med Wolf ❤️

Annons:
[NeferNefer]
6/29/17, 1:14 AM
#182

God morgon! 🌛Mitt i natten … 😃

[Vandrar med Wolf]
6/29/17, 5:09 AM
#183

God Torsdag Morgon,önskar er en fin dag 👋🌺

Tarotstollan
6/29/17, 8:54 PM
#184

Blåsigt men uppehåll även om det är fuktigt och obehagligt i luften tycker jag. Just nu + 17,3.
Varit ute en sväng hos frissan och tur jag inte tog någon mousse i håret, för då hade jag haft världens konstigaste frisyr i denna blåsten…😃
På hemvägen köpte jag en trefärgad Lobelia som jag skall ha i min ampel på balkongen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/30/17, 1:33 AM
#185

Stiligt, både i håret och i ampeln, med andra ord 👍

Tarotstollan
6/30/17, 3:17 AM
#186

👍😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
7/2/17, 9:48 AM
#187

God morgon! Idag ska jag besöka sjuk släkting. Det ser ut att bli fint väder 👍

[Vandrar med Wolf]
7/2/17, 12:23 PM
#188

God dagens i tråden 🙂

Har datorproblem sen några dagar och vad retfullt det är, suck jag får väl se hur länge innan jag åker ur nätet helt för nu är det bedrövligt 😓

Önskar er en fin fin dag 🌺

Annons:
[NeferNefer]
7/2/17, 12:27 PM
#189

Hoppas du får bli kvar 🤗

[Vandrar med Wolf]
7/2/17, 12:52 PM
#190

Tack det hoppas jag med 🤗 det är nog dags för ny dator fast den bara är nåt år,förbaskade teknik som aldrig vill hålla.Hade fullt upp att få till dagens övning och det bara låste sig men så svor jag högt och ljudligt ☺️och då publicerades den 😃mer svordomar åt tekniken så fungerar den kanske,men bara kanske 🤪😂

[Vandrar med Wolf]
7/4/17, 9:06 AM
#191

God Förmiddag !

Hoppas ni har det bra men var är sommaren ? det har liksom inte blivit nån sommar känns det som.Hoppas den kommer innan hösten i alla fall 😃

Fina dagen på er 🌺

[NeferNefer]
7/4/17, 9:09 AM
#192

Mojjon! Sommaren, ja … den var här ett tag, vet jag, men vart den tog vägen sen … 🤔

[Vandrar med Wolf]
7/4/17, 10:20 AM
#193

Jag tror sommaren reste bort till varmare breddgrader 😂

[NeferNefer]
7/4/17, 10:21 AM
#194

På semester! ☝️

[Vandrar med Wolf]
7/4/17, 10:22 AM
#195

Ha ha ha ja på semester😂 för här är det för dåligt väder 😃

Annons:
[NeferNefer]
7/4/17, 10:25 AM
#196

Perfekt innesittarväder 😎

Tarotstollan
7/4/17, 10:44 PM
#197

Här har varit sommar hela dagen, som mest uppe på 29,9 i solgasset på balkongen! ☀️🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
7/5/17, 7:21 AM
#198

#197 Oj! 😮☀️ Då är det verkligen sommar där du bor!

Idag skiner faktiskt solen så vackert här också. 🙂☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/5/17, 12:12 PM
#199

Mojjon allihopa! Nu ska jag snart få mitt kaffe så jag vaknar till lite. Solen skiner helt fenomenalt vackert där ute, och fåglarna sjunger 😍

[Vandrar med Wolf]
7/6/17, 4:34 AM
#200

Oj då har ni haft varmt Tarotstollan,här var det bara fem grader när jag tittade för en stund sedan .Schnällaste pällaste  nån vi får pälsa på oss ordentligt mitt i sommaren 🥶

God morgon och ha en fin fin dag 🌺

[NeferNefer]
7/6/17, 6:57 AM
#201

God morgon! Här har också varit lite kyligt. Jag kontrollerade äppelträden igår och till min stora häpnad såg jag att "inte ett äppelår" faktiskt gäller mig med. Hela två kart lyckades jag hitta på tre träd … Men trädgårdens fåglar är glada ändå. 

Önskar er alla en fin dag ❤️

[Vandrar med Wolf]
7/6/17, 7:23 AM
#202

Nu får jag gå och kolla hur mina äppelträd ser ut,har inte kollat så nära men märkligt om det inte kommer några äpplen och undrar vad det kan bero på för kall sommar kanske🤔

Stackars rådjur som inte får några äpplen 😕 dom som kommer hit hjälper mig varje år att städa upp under träden och det är kanonbra både för dom och för mig 😎

Annons:
[NeferNefer]
7/6/17, 7:29 AM
#203

Jag lägger ut äpplen åt mina rådjur … 😃Fast om det inte är något äppelår kanske äpplena blir vådligt dyra … om det ens finns några 😮

Magi-cat
7/6/17, 7:33 AM
#204

Godmorgon! Idag skiner solen igen på morgonen! Igår var det lite åska också och ett smärre skyfall på eftermiddagen.

Ingen här har några äpplen heller…Jag gick länge och väntade på äppelblomningen innan jag insåg att den uteblir i år. Det var nog för många kritiska frostnätter.

Förra årets äpplen räckte till fåglarna och rådjuren ända till våren…

Hoppas ni får en skön dag! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/6/17, 7:36 AM
#205

Jag fick faktiskt äppelblom, men blommorna trillade av lika fort som de slog ut … 🤔

Magi-cat
7/6/17, 7:37 AM
#206

Inga bin som gjorde besök?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/6/17, 7:37 AM
#207

Kan det vara så? 😮

Magi-cat
7/6/17, 7:53 AM
#208

Ummm…kan ha varit för kallt för att de skulle vara ute och bia…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/6/17, 8:57 AM
#209

De kanske bi-dade sin tid …

Annons:
Magi-cat
7/6/17, 9:01 AM
#210

😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
7/6/17, 9:02 AM
#211

Läste nånstans att jordens bin håller på att dö ut,vet inte hur mycket och snabbt men oroväckande om man tänker på dom konsekvenser det får😕

[NeferNefer]
7/6/17, 9:12 AM
#212

Ja, det är verkligen oroväckande. Jag gör det lilla jag kan: köper ekologiskt så långt det någonsin går, undviker givetvis att sprida gifter i min trädgård och låter de vilda blommorna blomma utan att klippa ner dem, beställer ekologiska fågelfrön från http://www.slattergubben.se/ (där jag även har beställt frön till blommor som fjärilar, bin och humlor tycker om http://www.slattergubben.se/fagelmat/angsfron-blommor samt betalat extra för återskapa bra miljöer för allt levande http://www.slattergubben.se/shop/product/naturvard?tm=&sm=fagelmat/angsfron-blommor), håller min trädgård lite vildvuxen för att de varelser (flygande eller gående) som väljer att bosätta sig där ska kunna leva så naturligt som möjligt, skänker pengar till organisationer som kämpar för miljön och Moder Jord … och givetvis gör jag små ceremonier och så vidare. Tänk om vi skulle skapa en egen tråd om det här, där vi kan peppa varandra och ge varandra goda råd om vad vi kan göra? Alla har inte en trädgård, men alla kan ändå göra något! 👍

[NeferNefer]
7/8/17, 4:28 PM
#213

God middag. Det regnar. Perfekt för en speldag inomhus! 👍

[NeferNefer]
7/9/17, 5:36 AM
#214

God morgon. Det var en trevlig social dag för mig igår, jag hade några vänner på besök. Idag blir ännu en trevlig social dag fast nu är det vi som åker iväg. Det är kul det med 👍

Tarotstollan
7/9/17, 5:50 AM
#215

Just nu är det ganska så molnigt men tror att solen kommer att vinna idag igen, har 12, 9 grader på balkongen.
Har inget planerat för dagen!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
7/9/17, 6:26 AM
#216

God Morgon 🌺

En dimmig morgon som påminner om höst mitt i sommaren ☀️

Kan ni fatta vi är nästan inne i mitten av Juli 😮och än har vi inte haft den där riktiga sommarkänslan.Tiden går så fort så man hinner inte med.

Önskar en en alla tiders fin fin dag 🌺

Annons:
vinden är min mor
7/10/17, 8:30 AM
#217

God morgon!

Det ser ut att bli en fin dag idag, men jag håller med om att den riktiga sommarvärmen inte riktigt infunnit sig riktigt än.

Vill slå mitt ängshö nu men väntar på att veckans regn ska dra förbi först.

Hoppas ni alla får en riktigt härlig sommardag.🤗

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
7/10/17, 11:12 AM
#218

God morgon. En fin dag ser det ut att vara. ☀️

[Vandrar med Wolf]
7/11/17, 6:46 AM
#219

God Morgon 🌺

Gårdagen bjöd på sol men nu regnar det 🌊 och mer vatten behövs för nu är det torrt igen.Solen hinner bara fram så torkar det ut och vattenbristen är inte bra så mer regn behövs och det ser ut som om vi kommer få lite 🙂

Packar och pysslar,tvättar och donar sen gå och inhandla lite saker jag behöver ha med mig så jag klarar mig några dagar på semester.Härliga tider och så många nya möten med människor som reser runt det är så himla roligt😎

Önskar er en alla tiders  fin dag 🌺

[NeferNefer]
7/11/17, 12:59 PM
#220

Morron! Här har det också regnat. Vi har inga planer, ska väl mest bara småpyssla i hemmet 👍

[NeferNefer]
7/12/17, 6:55 AM
#221

God morgon! Fåglarna kvittrar så glatt där ute ❤️Idag står ett besök på IKEA på programmet. Vad gör ni för skoj idag? 🌺🎈

[Vandrar med Wolf]
7/12/17, 7:37 AM
#222

God Morgon !

I dag packar jag klart sen drar jag iväg men just nu tvättar jag badrumsmattorna som ena katten lagt pizzor på under natten och om dom ändå undvek mattorna men icke dom är så träffsäkra så och ibland tror jag dom gör det med flit 😂

Ha en finemang dag 🌺

[NeferNefer]
7/12/17, 7:53 AM
#223

Ja, katter och mattor … 🤪😂

Annons:
[Vandrar med Wolf]
7/12/17, 8:31 AM
#224

😂

Tarotstollan
7/13/17, 2:06 AM
#225

#222. Självklart tar de mattorna, de vill ju inte att det skall skvätta i ansiktet på dem!👍
Mattor är väl det enda som påminner om gräs eller jord som de kan gräva ner sitt kräk i ….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
7/13/17, 8:42 AM
#226

God morgon! En vacker dag är det där ute, önskar er allt fint och roligt idag 🌺

Tarotstollan
7/13/17, 7:26 PM
#227

Solsken och lite vind. Varit ute en sväng och hämtat gratis tidningen www.free.se och varit på bibban och lånat en bok om en konstnär.
Fattar inte varför jag skall vara så trött och få så ont av att gå en sakta promenad.🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
7/13/17, 8:00 PM
#228

#227: har du haft körtelfeber när du var yngre?

Tarotstollan
7/13/17, 9:00 PM
#229

#227. Nej, det tror jag inte men jag är överviktig och har värk!😎🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
7/14/17, 6:15 AM
#230

God Morgon 🌺

Annons:
[NeferNefer]
7/14/17, 10:13 AM
#231

God morgon, allihop! 🌺

[NeferNefer]
7/15/17, 11:06 AM
#232

God morgon, alla! Idag får vi kärt besök av en familj vi känner. Det ska bli roligt. Dessutom såg jag igår att vi har fullt med vinbär i trädgården. Mums!

[Vandrar med Wolf]
7/19/17, 2:01 AM
#233

God Morgon på er 🌺

Sitter med dagens första kopp kaffe och njuter.Tänk det är mörkt ute nu när man stiger upp och fort går det mot mörkare tider.Mysigt med tända ljus så här på tidiga morgontimmarna.

Önskar er en alla tiders fin dag 😎

[NeferNefer]
7/19/17, 5:38 AM
#234

God morgon på dig och på alla er andra också! Jag sitter här med en härlig kopp kanelte. Kaffet tar jag lite senare.

[NeferNefer]
7/20/17, 3:57 AM
#235

God morgon alla glada. Idag har jag inga direkta planer.

Tarotstollan
7/20/17, 5:31 AM
#236

Planer har jag men vet inte om jag orkar göra så mycket av det. Funderar på att gå ner till centrum och titta på en grej. Dessutom behöver jag ju handla mera. Det var så varmt igår att jag bara lastade lite i "Dramaten", så jag orkade dra hem den!🥵☀️
Hämtade också ett paket jag skickat efter från Haléns, en svartvit kofta, en rosa sweetisjacka och 2 par svarta och 2 par mörkblå leggings.
Alla leggings jag hade innan har katterna rivit stora hål på, så jag visar mer än jag döljer när jag springer omkring i dem här hemma!😉
Tar däremot aldrig på mig leggings när jag går ut, där gäller det riktiga byxor för att hålla bilringarna på plats!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
7/20/17, 5:50 AM
#237

God Morgon på er 🌺

Det blir en lugn förmiddag men eftermiddagen är fullspäckad så ingen rast och ro här inte .

Nyligen hemkommen från lite semester och åker igen men vart har jag inte planerat,vill överallt och har beslutsångest för det mesta lockar så jag får se och nåt blir det men vart.Kanske bara skulle kliva på närmaste tåg och flyg och se vart jag hamnar,kanske i Långbortistan 😂nu vet jag ☝️ Ankeborg,det vore nåt det 😎

Önskar er en fin och härlig dag 🌺

Annons:
[NeferNefer]
7/20/17, 8:57 AM
#238

Skicka vykort från Ankeborg eller Långtbortistan 👍

Tarotstollan: kul med nya kläder 😍Själv har jag aldrig "vanliga byxor" på mig längre (utom på jobbet förstås), det är jämt mjukismyxor som gäller för min del. Kanske borde kolla in leggings …

[Vandrar med Wolf]
7/20/17, 5:26 PM
#239

Absolut skickar jag kort från Ankeborg 😉 Såg nu att JvA företagen har höjda biljettpriser på flyg och hotell och det är väl så typiskt den där Polisongankan 😡andra sänker semester priser men han höjer 😂

Håller med det är alltid kul med nya kläder och hoppas du hittade nåt du trivs med Tarotstollan 😎Haléns har jag inte tittat på många år så nu tog jag en sväng in och kikade vad dom har.

Byxor föredrar jag också ute och känner mig inte klädd om jag inte har riktiga brallor men det där är väl en vanesak fast hemma är det myspyspaltor som gäller 😎

Ha en fortsatt fin eftermiddag på er 🌺

[NeferNefer]
7/23/17, 1:30 PM
#240

God middag! En mycket vacker och solig dag idag. Jag har druckit kaffe och målat en stund på altanen. Hur är det med er🤗

Magi-cat
7/23/17, 2:27 PM
#241

Hoppet lever. :-) T.o.m. vädergudarna äro oss bevågna idag. Och snart är det kaffe.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
7/23/17, 2:38 PM
#242

Snart kaffedags här också! 👍

Sedan ska jag ta en promenad till hamnen med barnen och köpa god glass. Allt blir lättare på något sätt när solen skiner. ☀️

[NeferNefer]
7/27/17, 6:31 AM
#243

God morgon! Idag ska vi träffa goda vänner. Det ska bli roligt😃Önskar er en fin dag 🌺

Magi-cat
7/27/17, 6:35 AM
#244

Kul med goda vänner-träff, Nefer!

Jag ska fortsätta packa upp, klappa katter, och titta igenom vad som behöver göras de närmaste dagarna. Vattna i trädgården lär också bli en uppgift, här är betydligt mycket torrare än där jag var på semester. 😃☔️

Kram till er alla och ha en riktigt god dag!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
7/27/17, 6:36 AM
#245

Klappa katter 😍

[Vandrar med Wolf]
7/27/17, 7:16 AM
#246

God Morgon på er ❤️

Nystädat och klart inne nu återstår ute,alltid är det nåt som måste göras 😃

Välkommen tillbaka Katten 🤗

Har nyss diskat ur mina katters matskålar och varje dag samma visa så ska Noah göra sin morgontvätt i vattenskålen så fort jag diskat och han stänker vatten över resten av maten så den måste stå en meter ifrån annars blir ju maten förstörd 😂inte nog med det jag får byta vattnet igen för dom andra vägrar dricka när han haft sin morgontvätt 😃Gulletussarna ❤️

Önskar er en fin dag 🌺

Magi-cat
7/27/17, 7:22 AM
#247

Tacktack! 🌺

Förstår inte att sommaren går så fort när vintern är så lång…🤦‍♂️

När vi handlade en sista gång innan vi åkte hemåt, konstaterade vi att det var 50 % på badkläderna och affärerna skyltade med material inför skolstarten…Det är ju dags igen!

Var det inte nyss vi gladdes åt att snödropparna blommade? Visst går tiden allt fortare, så här på gamla dar….Hur skruvar man åt den, i alla fall lite?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/27/17, 7:23 AM
#248

VMW: Hahaha, knaskatt!! 😂

Magi-cat: ja, sannerligen är det så …

[Vandrar med Wolf]
7/27/17, 4:32 PM
#249

#248, ha ha ha ja Noah han har så mycket för sig och underhållning från morgon till kväll  😂

# 247 Det sägs att ju äldre man bli ju fortare går tiden och bara nyss gick skolan här bakom på lov och snart är dom där och börjar höstterminen så nog ränner tiden iväg med oss allt 😎

Men hörrni det här vi säger att tiden går fortare ju äldre vi blir,jag har en teori om det där och det är att ju närmare andra sidan och hemmet vi är ju snabbare går det och en del kallar det för att det går utför men jag kallar det för att det går uppför 😎och det är vår ande som känner att hemmet närmar sig så därför känns det som om tiden drar iväg snabbare fast den egentligen inte gör.Home sweet home 😃

[Vandrar med Wolf]
7/28/17, 8:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

God Morgon på er 🌺

Fredag igen och många semestrar som är över och äntligen har nästan alla måsarna flyttat och som jag fått bråka med dom i sommar igen för dom anfaller när jag klipper gräset,jobbigt 😓

Nu är det inte många kvar och jag tror ta mig fasen jag retat upp dom för nån verkar ha tackat mig rejält för den här sommaren. Hörde bara hur det smällde till nyss på fönstret och får syn på det här 😂om dom ändå hade skitit på nedervåningen så kunde jag spola med slangen men icke så nu ska jag törka skit,käckt och några väl valda svärord efter 🤐

Ha en fin dag och trevlig helg  på er 🌺

Magi-cat
7/28/17, 8:46 AM
#251

😂 Ett visitkort!

Godmorgon!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Vandrar med Wolf]
7/28/17, 8:58 AM
#252

Ha ha ha ja det var verkligen ett visitkort 😂och det ser ut som ett spöke 😃👻

Just det fönstret hade jag tänkt putsa igår men tur det inte blev av 😃

[NeferNefer]
7/28/17, 11:41 AM
#253

Oj, oj, det var sannerligen ett spöklikt "tack för kaffet" 👻😃

[NeferNefer]
7/29/17, 9:56 AM
#254

God morgon! Idag får vi besök av goda vänner. Det ska bli riktigt kul 😃

Magi-cat
7/29/17, 10:21 AM
#255

Det låter trevligt, ha det så bra med vännerna! 🌺

Vi skulle också fått besök idag, men så blev det inställt. 😕

Får se vad det blir av dagen…Städning, kanske? 😃

Ha det så gott, alla! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
7/29/17, 6:20 PM
#256

Härlig kväll på er från mitt hemland  Tyskland  😃❤️

https://www.youtube.com/watch?v=1rPAnxsSk40

https://www.youtube.com/watch?v=BZL0kiyjbyo

Magi-cat
7/29/17, 7:07 PM
#257

🎧🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
7/29/17, 8:17 PM
#258

#256. Bilderna var vackra men ylandet…….😮🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
8/1/17, 5:05 AM
#259

God morgon! Idag får vi se vad det blir för min del, men först ska jag tvätta kläder. Önskar er en fin tisdag!

[Vandrar med Wolf]
8/1/17, 5:37 AM
#260

Mojjonen i tråden 🌺

Första Augusti och redan syns förändring i vegetationens färger att det går mot höst och jag hoppas vi får en vacker färgsprakande höst för det är så himla vackert och så magiskt.

Fina Tisdagen på er 🌺

[NeferNefer]
8/1/17, 5:40 AM
#261

Ja, jag tycker också att det känns som höst fast augusti ju egentligen är en sommarmånad. 

Hoppas också på en vacker färgsprakande höst 😍

Tarotstollan
8/1/17, 5:51 AM
#262

Ja, jag har redan sett massor av gula löv från olika träd men det å andra sidan kan ju bero på att det är så torrt i markerna så de inte fått tillräckligt med vatten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
8/1/17, 6:00 AM
#263

Sant det med, Tarotstollan! Men min höstkänsla kommer mer från känslan av att nu startar en ny termin. Jag blir förvånad när jag ser barn och ungdomar leka och göra saker ute på dagarna, tills jag påminner mig själv om att det faktiskt fortfarande är sommarlov, höstterminen har inte börjat än … 🤪

[NeferNefer]
8/2/17, 4:47 AM
#264

Mojjon mojjon! 👋

Tarotstollan
8/2/17, 5:26 AM
#265

Mojjon!😴 Nä, skojar bara, jag har inte ens börjat att tänka på att gå och lägga mig….🤔
Här regnade det rejält för en stund sedan och vi har + 13. Hoppas att det kommer mera regn senare, för det lär behövas. Hoppas på ett rejält åskväder också, vi har inte haft någon åska här i sommar ännu.
Har suttit och gått igenom mina nya tarotlekar som jag var och hämtade idag, två var verkligen underbara❤️ och en var "kinky"!😉😮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Vandrar med Wolf]
8/2/17, 6:43 AM
#266

😂Kinky 😂ha ha ha nu fick du mig att dubbelvika mig av skratt Tarotstollan ,herreminje finns det såna tarotlekar,jag tror jag smäller av sicke tok 😮och pinsamt☺️men det lät förbaskat roligt det du skrev för du måste ha fått en  chock 😂

Bildresultat för lol animated smiley

Regn ska vi få här också om dom nu håller sina löften,det behövs för fy så torrt det är.Funderar på att ta tåget nånstans men kan inte bestämma mig vart,vill på flera ställen så nu har jag fullt upp att bestämma mig,jöbbigt da  😃

Ha en fin dag på er 🌺

Tarotstollan
8/2/17, 6:58 AM
#267

#266. Nej, jag fick ingen chock, då jag själv beställt den!😉
Det finns ett flertal lekar med det "ämnet". Eftersom detta är en öppen tråd lägger jag inte in någon länk till den!🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
8/2/17, 7:50 AM
#268

Jisses, tänk om jag beställer tid hos en tarotuttolkare och blir spådd med kinky kort!! 😮Nej, jag tror inte det skulle hända, uttolkaren frågar nog först, men tänk ändå! Jag skulle nog bli röd som en tomat, minst! 😂

Tarotstollan
8/2/17, 7:56 AM
#269

😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
8/2/17, 9:43 AM
#270

Att man ens tillverkar såna lekar övergår mitt förstånd 😕det hör ju inte ihop alls med andlighet och vägledning och inte undra på jag har svårt för tarot en känsla jag nu förstår varför jag haft i alla år ,är oerhört pryd av mig och tack och lov har jag inte sett nån sån lek  och hoppas slippa se.

Loris M
8/2/17, 9:51 AM
#271

God morgon! 👋

Idag ser det ut att bli en vacker dag ☀️ men jag skulle behöva jobba lite. Den här stunden på dagen gillar jag allra bäst. Barnen sover, det är helt tyst i huset oh jag åtnjuter min andra kopp kaffe. Ingen stress, inga måsten….

Tarotstollan
8/2/17, 9:58 AM
#272

#270. Du kan i stort köpa tarotlekar med vad som helst på: Gummibjörnar, Tändstickor, Julmotiv, Spöken, Barbie, Kända tavlor, Blommor, Djur, Kändisar, Änglar, Sagomotiv, Feer mm.
Det hänger bara på hur mycket man är beredd att betala och från vilket land man vill beställa från.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Vandrar med Wolf]
8/2/17, 2:30 PM
#273

Det här vore nåt det 😃😍 med såna skulle jag inte göra annat än lägga tarot dygnet runt 😃 men vägleda andra  med dom korten då skulle dom nog ringa farbröder i vita rockar i ilfart 😂

[NeferNefer]
8/2/17, 2:31 PM
#274

HAHAHA!!! Vilken fantastiskt fin tarotlek, VMW!!! En sån vill jag också ha! 😍

[Vandrar med Wolf]
8/2/17, 4:04 PM
#275

Helt underbar, våran gulleanka 😍

Släng dig i väggen Umpa för det är min och Nefers Anka 😂

Magi-cat
8/2/17, 5:06 PM
#276

Haha, den var kul! 😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vinden är min mor
8/2/17, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#277

God kväll alla fina människor! Jag är på semester men var tvungen att titta in här lite. Kul att se att några av er kommit tillbaka från semestern nu. Ska se om jag lyckas få in en bild så kanske ni kan gissa vart jag är.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Loris M
8/2/17, 11:20 PM
#278

Åh vad häftigt!! Stonehenge! 😍 Dit skulle jag vilja åka. Kul att du är där och att du tittar in här. 🙂

Fick ni vänta länge på att få komma dit? Har hört att man måste boka i förväg och att det är långa väntetider.

Tarotstollan
8/3/17, 12:16 AM
#279

#273. JAAAAA,  en Kalle Tarot hade jag velat ha också! Måste leta och se om jag kan hitta någon.
#277. Så fint Vinden, vilken härlig bild och resa du är på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Vandrar med Wolf]
8/3/17, 3:09 AM
#280

Underbar bild Vinden och gud så härligt,ha en fantastiskt härlig semester.Njut och insup alla underbara energier 🤗🌺

Magi-cat
8/3/17, 7:38 AM
#281

WOW!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
8/3/17, 8:08 AM
#282

Men Vinden, underbart!!! 😍

Magi-cat
8/3/17, 9:55 AM
#283

Åh vad jag skulle vilja se det där igen! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
8/4/17, 4:01 AM
#284

God Morgon 🌺

Regn,regn,regn och det behövs verkligen en riktigt rejält blöta torrt som det är 🌊

Trevlig Helg 🌺

Magi-cat
8/4/17, 7:20 AM
#285

Nu har regnet friskat upp naturen och solen skiner igen! Yin och Yang! ☀️🌊🌈

Trevlig helg!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
8/4/17, 7:57 AM
#286

God morgon!! Regnfrisk luft här också 😍

Annons:
[Vandrar med Wolf]
8/6/17, 3:29 AM
#287

God Morgon 👋

Tarotstollan
8/6/17, 3:59 AM
#288

Och du är uppe med tuppen som vanligt!😃
Här har duggregnat till och från hela dagen och det har det fortsatt med hela natten, däremot ingen åska som jag väntar på.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vandrar med Wolf]
8/6/17, 4:26 AM
#289

😂Morgonpigg så resten av huset blir tokig på mig😊 ,har nyss tagit en Fläskfilé  ur ugnen,städat,tvättat och gjort klart så nu kan det få bli Söndag 😎

Åska ser det ut som vi får  på morgonen men än bara dimma och mycket regn har det kommit  så nu mår naturen bra igen 😎

Nu mera kaffe i väntan på att butikerna ska öppna,ha en fin Söndag på er 🌺

[NeferNefer]
8/6/17, 9:08 AM
#290

God morgon, allihopa!! 👋Dags att göra en ny godmorgontråd, tror jag …

Upp till toppen
Annons: