Annons:
Etikettövrigt
Läst 146 ggr
[NeferNefer]
2017-05-09 18:56

Skicka ljus - kärnkrafts-"incident"

Jag hatar kärnkraft Arg

Hjälp mig att skicka ljus till alla människor, djur, växter och annat liv som drabbas. Tack Blomma

http://www.expressen.se/nyheter/karnkraft-evakuerat-efter-incident-i-usa/

Kärnkraftverket Hanford i delstaten Washington, USA, har evakuerats efter att en tunnel har rasat in, skriver NBC.

Flera miljoner liter kärnavfall förvaras i området.

Anställda uppmanas att söka skydd.

En tunnel ska ha rasat in på det avvecklade kärnkraftverket i västra USA. Trots att kärnkraftverket är avvecklat förvaras kärnavfall fortsatt där. Enligt NBC handlar det om flera miljoner liter.

"Tunnlarna innehåller förorenade material", enligt ett larm.

NBC uppger vidare att den kollapsade tunneln ska innehålla just den typen av avfall. Personal har uppmanats att söka skydd.

Annons:
Magi-cat
2017-05-10 06:56
#1

Men så hemskt…😮

Kärnkraft är inte säkert och om det händer något oförutsett, vilket det gör, blir följderna omfattande, långvariga och fruktansvärda.

Och så det faktum att"vi" lagrar strålande avfall för kommande generationer att ta hand om för oöverskådlig tid känns inte bra…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-05-10 07:05
#2

Jag håller helt och hållet med, Magi-cat 😓Därför behövs vårt ljus desto mer. ☀️❤️

vinden är min mor
2017-05-10 15:20
#3

Sånt här gör mig så ledsen, när ska vi sluta att skada moder jord?😭

Men ett jätte fint initiativ Nefer, självklart vill jag vara med och skicka ljus och kärlek även om jag i ärlighetens namn riktar den i första hand mot moderjord.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
2017-05-10 15:32
#4

Absolut, skicka till Moder Jord och till djuren och naturen. De är helt oskyldiga. ❤️

[spirit well being]
2017-05-11 07:26
#5

Det är så ledsamt och tragiskt att människan inte kan ta ansvar för den planet hon bor på. Vi tar sakta men säkert livet av moder jord.

Förlåt om jag låter pessimistisk men jag ser ingen utväg för fortsatt existens här och ska människosläktet,djur och natur  fortsätta leva får vi omdirigera oss till andra planeter inom några generationer och förhoppningsvis få insikt om att vara mer rädda om den nya världen som förser oss med liv.

För det inte sagt att vi ska ge upp, aldrig och all kraft ska läggas på att sända helande och styrka för kärleken övervinner allt i längden hur skadat allt än må vara så vinner kärlek i alla lägen ❤️

Upp till toppen
Annons: