Annons:
Etikettnutidsfrågor
Läst 565 ggr
[NeferNefer]
5/9/17, 7:28 AM

En paqo om Donald Trump

Här fick jag mig en rejäl tankeställare. Det har inte fått mig att tycka ett dugg bättre om D. Trump, och det är inte heller textens avsikt, utan avsikten är att se på oss själva … Läs den! Läs med ett öppet sinne ❤️

https://qentiwasi.com/2017/03/02/a-paqos-take-on-donald-trump/

Annons:
vinden är min mor
5/10/17, 3:49 PM
#1

Jag upplevde att det var mycket starka krafter i rörelse i universum som sammanföll med det amerikanska valet.

efteråt var sig inget likt .

Världen är förändrad och min energi och min kunskap en annan.

Det finns en anledning till att valet sammanföll med energi höjningen, tyvärr vet jag också att många som väntade på energihöjningen istället gjorde en riktig energi sänkning .

Men allt är som det ska vara, vi behöver bara visa tillit och hålla oss själva balanserade och kärleksfulla och sända ut det som ringar på vattnet.

Rädsla och hat är de största hindren som jag ser det.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
5/10/17, 4:01 PM
#2

Mycket klokt sagt, Vinden 👍

[NeferNefer]
4/5/18, 7:38 AM
#3

Putt! Mycket har hänt sen Trumpen tog makten. Pussy hat-rörelsen. #metoo-rörelsen. Med flera exempel. Äntligen får så mycket som så många talat om för döva öron i så många år den uppmärksamhet den förtjänar.

[NeferNefer]
4/5/18, 7:47 AM
#4

Om ni undrar över uttryck och sammanhang, läs hela texten. Jag klistrar in ett par stycken som jag känner är speciellt betydelsefulla för mig just nu. 

"As a paqo, you know that when you are interacting with someone, or devising a strategy to communicate with someone, it pays to know or discern as best you can

ladder stairs heaven door freedom blue sky what level of consciousness they are at. You cannot reason at the fourth level with someone on the second level. It’s like talking French to a Hindi speaker. So don’t waste your energy. You would be better off trying to deeply understand where that person is—and where you are—and acting from the level you are on rather than descending to the other person’s level (as so many protestors are). Better yet, find a fourth-level way to communicate at the second level so that person will hear and understand.

Same goes for tactics. In our activism, if we are fourth level, our activism should display that. There is no place for attack rhetoric, insults, outbursts fueled by frustration, or violence in word, thought or deed at the fourth level. Resistance can be non-violent, communication powerful but respectful, emotion tempered by virtue and compassion, and action for change motivated by community-building rather than enemy-bashing. Civic vigilance doesn’t have to descend to second-level political us-versus-them judgments. The best defense is a great offense—at the ballot box. Resolve to work to encourage fourth-level people to run for office, and then get out the vote for them."

Mandra
4/9/18, 11:24 AM
#5

Mycket tänkvärt.

Upp till toppen
Annons: