Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3015 ggr
[NeferNefer]
5/10/17, 11:11 AM

10 tecken på att du är shaman utan att veta det

Jag tror inte att en person som inte är menad att vara shaman kan bli det, oavsett hur många kurser hen tar. Jag är också helt säker på att de som verkligen är menade att vara shamaner blir det utan att gå utbildningar. Det räcker med att lära sig av sina kraftdjur och guider samt Moder Natur. Men givetvis är det alltid bra att lära sig av erfarna shamaner. Jag har gått i lära privat för en shaman och tagit enstaka kurser för två andra. Det har varit givande på så många sätt.

Nog snackat om det. Jag fann en lista på 10 tecken som visar om du är en shaman utan att veta det. Hur många kan ni pricka in?

http://www.thesacredscience.com/10-signs-youre-a-shaman-dont-know-it/

Annons:
[NeferNefer]
5/10/17, 4:01 PM
#1

Och jag sa ja på alla punkter. Dock går det givetvis att diskutera om punkterna verkligen visar att en är en shaman eller om det bara visar på att en är en ljusarbetare, och så vidare.

[spirit well being]
5/10/17, 5:34 PM
#2

Naturligtvis går det att diskutera punkternas äkthet men jag får säga att alla stämmer in på mig och nej vi behöver inga kurser och dylikt för det förser våra guider och våra kraftdjur oss med den kunskap som vi behöver .

Punkterna kan ge en liten hint men shamanism innebär så mycket mer än så här och där får vi ta lärdom av våra guider/kraftdjur  i andlig form  och leva ut oss i fullaste kraft ❤️

[NeferNefer]
5/10/17, 5:38 PM
#3

Precis min tanke också, spirit well being 👍

[spirit well being]
5/10/17, 5:43 PM
#4

Har Ni funderat på det här med  shamanska sjukan ? det är svårt att förstå men så enkelt när man vandrar den shamanska vägen 🌺

[NeferNefer]
5/10/17, 5:50 PM
#5

Shamanska sjukan? Är det samma som det jag kallar "det stora mörkret", som jag gick igenom under så många år under min uppväxt och de första vuxenåren fram till ungefär 25-årsåldern? I så fall har jag snarare genomlevt än funderat på det.

Tarotstollan
5/11/17, 2:23 AM
#6

Jag kan bocka av 7-8 stycken men jag har aldrig ens funderat på shamanism eller något åt det hållet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
5/11/17, 2:47 AM
#7

Då kanske du ska fundera på det nu, Tarotstollan 🤓😃

[spirit well being]
5/11/17, 6:45 AM
#8

Nefernefer !

Jag syftar på punkt 7 i artikeln. Även om vi redan sagt ja till kallelsen men kämpar emot den så får vi snart olika symtom och känner oss sjuka. ( shamanic illness )

Det är enkelt att förstå för oss som fått kallelsen medan andra inte alls kan relatera till. det .  Vi märker snabbt om vi inte fullföljer våran resa då infinner sig olika former av krämpor men väl vi fortsätter vårt kall återfår vi styrkan och hälsan.

Det här är en intressant del inom shamanismen, jag har själv sagt nej tack många gånger nu vill jag inte mer för det är för jobbigt och snart  infinner sig olika former av krämpor och följer jag kallet då balanseras allt åter igen. 🌺

vinden är min mor
5/11/17, 7:32 AM
#9

Det var en intressant lista jag blev lite glad av att läsa den med.

Jag har aldrig blivit träffad av blixten eller haft en nära döden upplevelse.

Det har ibland fått mig att undra om jag verkligen har rätt att vandra den shamanska vägen, men enligt listan kan man räkna in annat som skett i livet som varit riktigt svårt👍

Den shamanska sjukan vill jag minnas att jag läst om tidigare om och att det då har pratats om att man blir sjuk om man inte renar sig efter att ha varit i kontakt med mörkerkraft.

Den här typen som beskrivs stämmer betydligt bättre in i min tanke värld.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[spirit well being]
5/11/17, 7:52 AM
#10

Vinden är min mor !

Det är rätt det också att man blir sjuk om man inte renar sig efter arbete med mörka väsen och krafter så det är också en form av sjuka och shamanic illness innefattar så många områden inte enbart att följa en kallelse.

Hela shamanismen är så ofattbart stor och vi kallas på så olika sätt så även om man inte blivit träffad av just en blixt så har alla som känner för det shamanska fullaste rätten att vandra den vägen ❤️

[NeferNefer]
5/11/17, 2:56 PM
#11

Då är jag med, spirit well being, och det stämmer alltför väl in på mig. Jag har också försökt lämna den här vägen flera gånger men … vägen har valt mig. Och numera är jag tillfreds med det. Det ger så oerhört mycket 🌺

[spirit well being]
5/11/17, 3:56 PM
#12

Vägen har valt oss det är så sant som det bara kan bli 😎

Vi slipper liksom inte undan och går vi fel väg så får vi känningar som alltid styr oss tillbaka på den väg vi är ämnade att gå och då blir vi tillfreds som du skriver 🌺

[NeferNefer]
5/11/17, 4:08 PM
#13

👍Precis så 🌺

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: