Annons:
Etikettläkekonst
Läst 803 ggr
Magi-cat
1/22/17, 10:47 AM

Trummande stärker kropp och sinne


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
1/22/17, 10:58 AM
#1

Oj, dags att plocka fram trumman igen. Det var ett bra tag sen …

tarantass
1/23/17, 1:29 AM
#2

Ja, som mycket annat som verkar ligga i ritningen till vår art kanske även rytmsinnet har biologiska poänger.  (Liksom den besläktade musikaliteten.) Överraskande för vissa sakkunniga, men de kanske snart är döda. Mycket värre hur man ska få ut det i t.ex. vården i permanenta "besparingstider". Men bättre ju mer det forskas på förstås.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Esekiela]
2/4/17, 6:18 PM
#3

Mycket riktigt rytmer har läkande kraft, allt är uppbyggt av en form av energi och när vi frigör oss från jordiska hinder där vi låter oss flöda fritt så finner vi glädje, en livsviktig sådan som betyder att varje ande får sin frihet.

Trumman är ett fantastiskt redskap inte enbart inom schamanism, och den ger oss ett perspektiv  att leva våra liv i harmoni. just för att rytm genomsyrar allt.

[NeferNefer]
5/15/17, 8:33 AM
#4

Putt putt! Jag älskar min trumma, och jag älskar att trumma på den 😍

Alwyn
5/15/17, 9:37 AM
#5

Jättebra länk! Tack

[NeferNefer]
6/16/17, 1:51 AM
#6

"Forskning visar att den fysiska överföringen av rytmisk energi till hjärnan synkroniserar den vänstra logiska hjärnhalvan och den intuitiva högra hjärnhalvan. Ljudet av trummor skapar nya förbindelser mellan mottagandet och överförandet av nervimpulser i alla delar av hjärnan. Ju fler förbindelser som kan göras i hjärnan, desto mer integrerade blir våra erfarenheter. Detta leder till en djupare känsla av självmedvetenhet, insikt och trygghet. Trummande är en bra träning för hjärnan och eftersom trummandet påverkar hela hjärnan kan det faktiskt göra oss smartare."

Bara att trumma på … 😎

Annons:
[NeferNefer]
8/23/17, 6:18 PM
#7

Idag har jag trummat. Jag lät guiderna sköta takten, och den förändrades med jämna mellanrum. Först vanliga, kraftfulla slag, sen övergick de i hjärtslagstakt, sen långsammare, svagare, och så snabb hjärtslagstakt, för att övergå i en oregelbunden takt och på slutet vanliga kraftfulla igen. Det känns så bra att trumma, jag begriper inte varför jag inte gör det oftare.

Magi-cat
8/23/17, 6:24 PM
#8

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vinden är min mor
8/30/17, 3:18 PM
#9

Intressant Nefer!

Jag hamnar också ofta i just hjärtslags takt.

egentligen skulle jag vilja ha två trummor.

Min har äkta skinn och den är så väderberoende.

De vegetabilska ska ju funka i alla väder.

Någon här som testat dem?

☀️Mörker är bara brist på ljus

vinden är min mor
8/30/17, 3:19 PM
#10

Eller vegetabilsika föresten, det vet jag inte om de är, bara att veganer köper dem.🤔

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
8/30/17, 3:28 PM
#11

Nej, såna trummor har jag inte testat. Något tips på var jag hittar dem? 🙂

[107]
8/31/17, 6:00 PM
#12

ja den gör,tro,man vara magi ja den vet vi

Alwyn
11/8/17, 5:43 PM
#13

#10 En stor pumpa att trumma på kanske?

Annons:
Upp till toppen
Annons: