Annons:
Etikettmedialt
Läst 768 ggr
[NeferNefer]
10/3/16, 7:10 PM

Inkänningstråd

Dags att öva lite, tycker jag!! Den här tråden går ut på att känna in svaret på frågan i senaste inlägget. Jag kommer att ställa en fråga, och den personen som svarar på den får ställa nästa fråga. Den som hellre vill öva på att spå i kort eller använda pendel eller något annat sätt får givetvis göra det. Ange hur ni har kommit fram till svaret ("Jag drog tarotkort, och kortet är … vilket jag tolkar som att …", "Jag kände in, och det här är svaret …", "Jag frågade pendeln, som …" etc). 

Det handlar alltså inte om gratis spådomar, utan du måste svara på senaste frågan innan du själv får ställa en fråga. A frågar en sak, B svarar. Då får B ställa en fråga, C svarar. C får nu ställa en fråga, som D svarar på och ställer sen en fråga, som … ja, ni förstår 🤪

Alla inlägg som är off topic eller bara handlar om någon som vill bli spådd utan att ge något själv tillbaka kommer att tas bort. Feedback på andras svar är givetvis helt okej, till och med önskvärt eftersom vi ju ska öva!

Är ni med? Här kommer första frågan som startar hela tråden:

Kommer jag att byta karriär inom ett års tid?

Annons:
Magi-cat
10/4/16, 9:41 PM
#1

Jag drog några kort från Medicine Woman. 🙂

Ace of swords talar om en ny idé. ☝️ Ett starkt kort för nysatsning, tankeskärpa och klipska idéer.

4 swords säger att det kan dröja lite.😕 Bli segt ett tag. Något måste ligga till sig. Vila.

3 of pipes är positivt och visar en kvinna med grönskande stav i handen som tittar mot en ljus horisont. Något nytt tillkommer inom arbetslivet. Äventyret väntar! I förgrunden en örn. (tror jag)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
10/4/16, 9:43 PM
#2

Ok, ska jag fråga nu? 😎

Då frågar jag:

Mitt jobb det närmaste året, några förändringar?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/5/16, 3:35 AM
#3

Oj, tack för svaret, Magi-cat! Så spännande det låter!!

Då svarar jag genast på din fråga, så får jag chans att ställa en ny fråga sen 😎

När jag känner in din fråga ser jag gråa arkivskåp 🤔Det känns som avstannade energier. Slentrian. Får du några impulser att göra något, ändra något? I så fall, följ de impulserna, annars ser det ut att rulla på i samma hjulspår framöver. Ifall du agerar på de impulser du får, oavsett hur lite de verkar ha att göra med en jobbförändring, så kan det öppna upp för helt nya saker, bra saker.

Min fråga:

Vad är nästa steg i min andliga utveckling?

Magi-cat
10/5/16, 7:30 AM
#4

Tack goa Nefer! ❤️🤗 Det ligger mycket i det du säger.🙂 Och jag gillar "arkivskåpen" samt hjulspåren väldigt mycket. Men något nytt och nyttigt vore också kul, som komplement eller så. (Jag tror på det där med impulser fast de inte verkar ha med saken att göra.) Men då vet jag att det inte är förändringar på gång från annat håll än i så fall mitt eget, vilket känns bra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/5/16, 7:44 AM
#5

🤗❤️

vinden är min mor
10/5/16, 8:58 AM
#6

jösses vad snabba ni är😃

Är gärna med och försöker i eftermiddag. Märkligt nog finns det inte tillgång till vare sig tarotlekar /pendel / runor på det här jobbet.😃

Kanske borde byta jobb….😎

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
vinden är min mor
10/5/16, 2:20 PM
#7

Nefers fråga: vad är nästa steg i min andliga utveckling. Jag använde mig av min run påse som jag blundar och plockar ut tre runor ur som jag dras till. Första runan är jara. Jag tolkar det som att din utveckling rullar på i en takt som går alldeles lagom fort och är anpassad till dig. Nästa runa är lagu. Den står för ett jämnt flöde. Din utveckling avstannar aldrig utan fortsätter på samma vis utan att du behöver bekymra dig . Sista runan blev Reid som står för resa. Blir osäker på om det gäller en fysisk resa eller livets resa. Drar därför en runa till som svar på den frågan. Avslutningsvis kommer runan pertra som står för berg och klippa. Kanske ska du söka dig till ett berg för att där få ny kunskap? Ser framför mig både omberg vid Vättern och bergskedjor i Sydamerika.. Platsen är nog dock inte viktig , kunskapen kommer till dig direkt från moder jord när du gör dig mottaglig.

☀️Mörker är bara brist på ljus

vinden är min mor
10/5/16, 2:22 PM
#8

Jag kopierar Nefers fråga om någon känner sig hågad.😄

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/5/16, 2:22 PM
#9

Tack, Vinden, det lät både vettigt och bra! ❤️

vinden är min mor
10/5/16, 2:25 PM
#10

Tack för feedback!😅❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/5/16, 7:05 PM
#11

Jag svarar på Vindens fråga, och jag har försökt känna in länge och väl men faktiskt inte fått något svar än så jag tar hjälp av Doreen Virtues Gudinnornas vägledning. Det är Eireen som kommer med budskap om frid till dig:

Det finns ingen anledning till oro, allt blir precis som det ska. Även om det ser kaotiskt ut på ytan så kan jag lova dig att det är en högre plan som styr. Denna allomfattande kärlekskraft bär och stödjer dig till fullo. Slappna av i armarna på den gudomliga kärleken och andas bort bekymmer och oro. Lägg fokus på att njuta av och uppskatta varje välsignelse. Din tacksamhet hjälper dig att dra in ännu fler välsignelser i ditt liv.

Jag tolkar det som att något nytt i andlig väg är på gång, men inte än. Du ska ta det lugnt och njuta av livet och dina gåvor så länge.

Min nya fråga:

Jag ska ha en liten släktsammankomst snart. Finns det något jag bör tänka på för att det ska bli så bra och trevligt som möjligt för alla?

vinden är min mor
10/6/16, 7:38 AM
#12

Tack så mycket Nefer.🤗🌺

Det stämmer väldigt bra med hur jag känner just nu.

Sista tiden har varit som ett reningsbad inför något större som väntar.

Sådana gudinne vägledningskort ska jag nog också ta och skaffa mig.👍

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/6/16, 8:52 AM
#13

Ja, de är väldigt bra och väldigt träffsäkra 👍

Annons:
Tarotstollan
10/9/16, 2:04 AM
#14

#11. Jag gör ett försök men är väldigt dålig på sådant här.

Jag vet bara att första gången jag läste igenom ditt inlägg och fråga så poppade ordet styrka upp i huvudet. Det finns ju olika sorts styrka, så vilket det betyder i detta sammanhang kan ju bara du svara på.
Så jag har också dragit 3 tarotkort och det var inga lätta att tolka i detta sammanhanget.
Första kortet var Månen, något som ligger dolt och kanske inte är så lämpligt att dra upp på en släktsammankomst. Vara försiktig med sina kommentarer och till vem man säger något.
Andra kortet var Rättvisa, samma sak här, kanske någon som vill ha rättvisa för sin sak och försöker driva det nu när många är samlade.
Kan också tolkas tycker jag som att försöka  behandla alla lika och försöka vara rättvis med sina "gracer" att försöka prata med alla och inte glömma någon i ett hörn. Se till att alla känner sig välkomna och omhändertagna. Där kan ju också styrkan komma in med att orka detta.
Sista kortet är Knekt i Mynt, en man som är beredd att kämpa för sin sak och i detta fallet har det med pengar att göra. Just nu bara han avvaktar men återigen en släktträff är ju alltid en bra grogrund för tvister.

Väldigt negativa vibbar så jag hoppas verkligen att det blir precis tvärtom som jag spått, för då lär jag mig också något nytt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
10/9/16, 2:55 AM
#15

Tack så mycket, Tarotstollan. Månen får jag från alla håll och kanter för närvarande, lustigt. Jag får återkomma efter träffen och berätta hur det gick.

Vad har du för fråga?

Tarotstollan
10/9/16, 3:18 AM
#16

Oj, jaha jag skulle fråga något också…🤔!
Hur kommer det att gå med målar kursen i framtiden?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
10/10/16, 2:26 AM
#17

Tarotstollan, feedback kommer fortare än jag anade. Jag tänkte visst inte efter ordentligt när jag ställde frågan. Den släktträff jag hade i tankarna när jag ställde frågan var med min släkt, och jag förstod inte alls korten. Idag har jag varit på en annan släktträff, med min mans familj, och nu minsann föll precis allt på plats!! En av släktingarna fäller ofta olämpliga kommentarer om hur hen tycker att andra ska leva sina liv (Månen, och jag sa självklart emot hela tiden fast jag vet att jag talar för döva öron). Av mina barn var det ett som inte alls fick någon uppmärksamhet av släktingarna fast hen förtvivlat försökte, hen kände sig helt bortglömd (Rättvisa: jag har kompenserat i efterhand, hoppas det gjorde saken lite bättre, och maken ska ta ett snack med släkten om att de inte får behandla barnen olika). Vad gäller kampen för pengar vet jag inte riktigt, men å andra sidan hörde jag inte heller allt som sades. Superduktigt, önskar bara att jag hade haft korten i tankarna under den här släktträffen … 🤪Men styrkan du talade om, den hade jag minsann! 

Målarkursen, ja. Vet du, jag hoppas du har planer på att bredda din repertoar för det känns som att du skulle kunna utvecklas mycket med andra material och metoder. Så ta den här målarkursen för vad den är men se runt omkring dig och fundera över allt du ser, hur du kan integrera det i din konst. Världen är obegränsad! Och du: låt ingen hindra dig eller kritisera dig. De vet väl inget 😎

Min nya fråga: Jag driver en liten sidoverksamhet och undrar om det kommer nya uppdrag i min nära framtid (säg 3-4 månader eller ett halvår eller så).

[NeferNefer]
10/10/16, 2:29 AM
#18

#7: Nu förstår jag bergen!! Jag ska ju faktiskt göra en resa i vinter, och även om det stället inte är mest känt för berg finns det några sådana där. Och ett av dem är lite speciellt, så det ska jag fokusera på. Tack 🌺

Tarotstollan
10/10/16, 5:51 AM
#19

#17. Nu blir jag rädd….för mig själv!😮
Tycker ofta när jag lägger för andra, så får de svar på helt andra saker än det de egentligen har frågat, så blev det ju också i detta fallet.
Tycker oftast också att korten jag drar är väldigt negativa och då skall man försöka att göra dem lite positiva och det kan man ju inte "brodera" ut hur länge som helst….😉
När du lade in dit inlägg så tänkte jag på ordet styrka direkt och sen hade jag det i huvudet i flera dagar, när jag sen kollade att ingen hade svarat dig så tänkte jag att jag får väl göra ett försök även om det från början bara handlade om det ordet.🤐
Angående Knekt i Mynt, så sitter han på en stillastående häst och håller Myntet som en sköld framför sig, så det kan ju vara ett skydd också.🤔
Leken jag använder är "Gilded Tarot" av Ciro Marchetti.

Tack för svar på min fråga. Jag har ju bara startad min "karriär" inom målningen (Vedic Art) och vart det skall leda har man ju egentligen ingen aning om när man börjar.
Hoppas bara att det kommer att finnas tillräckligt med tillfällen på detta ställe där vi är, så jag hinner avsluta grundkursen. Efter det kan jag ju göra vad jag vill men grundkursen måste avslutas först, innan man får gå vidare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
10/10/16, 7:11 AM
#20

Spännande med Vedic Art, jag önskar dig all lycka med måleriet 👍

Annons:
Magi-cat
10/10/16, 7:32 AM
#21

Bra jobbat, Tarotstollan! 🏆


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vinden är min mor
10/10/16, 10:20 AM
#22

Wow vad häftigt att Tarot stollan prickade så rätt!

Vad duktig du är Tarotstollan!!!🏆✨🌺

Men vad tråkigt att släktsammankomsten inte blev lyckad Nefer.🤗

Försökte lägga Tarot jag med om din fråga Nefer, men korten blev så negativa så jag tyckte inte att de hade någon ting alls med en släktsammankomst att göra.

Härligt att du plockade fram din styrka och stod upp för din familj.🌺

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/10/16, 10:23 AM
#23

Vinden: då fick även du in träffen med gubbens släkt, då. Den lämnade verkligen en bitter eftersmak … 😕Men jag tror inte de fattar själva att de gör andra illa.

Jag tror min släktsammankomst blir mycket trevligare. ❤️

vinden är min mor
10/10/16, 11:06 AM
#24

Det tror jag verkligen med!

Hoppas ditt ena barn Kan förstå och förlåta en del vuxna människors omognad.❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/10/16, 3:24 PM
#25

Det hoppas jag med. Hen är mycket klok för sin ålder, men jag tror det gör väldigt ont ändå att bli ignorerad på det här viset 😕

[NeferNefer]
10/11/16, 5:08 PM
#26

Hen kommer inte att bli ignorerad på min släktträff, det kan jag garantera. Min släkt är mycket barnkär och de älskar alla barn ❤️

Jag upprepar min fråga, någon som har svar på den? Känn efter i ert inre 👍Och den som besvarar min fråga får ställa en ny fråga i sin tur.

Min nya fråga: Jag driver en liten sidoverksamhet och undrar om det kommer nya uppdrag i min nära framtid (säg 3-4 månader eller ett halvår eller så).

Tarotstollan
10/12/16, 12:49 AM
#27

#21, 22. Tack, är lika förvånad som ni!😉 
Det du skriver Vinden är precis så som jag upplevde mina kort, väldigt negativa och verkar inte ha något med en fest med familjen att göra men som sagt, det finns olika fester och det finns olika familjer.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
vinden är min mor
10/12/16, 11:25 AM
#28

Jag har försökt med att bara känna in , men attans vad svårt det var när man inte vet vad du har för verksamhet och förutsättningarna.

Hjärnan protesterar högljudt!😃

Använde därför pekarna för att koppla bort hjärnan och plocka fram intuitionen.

Det jag får fram Nefer är att det kommer bli några uppdrag de närmaste 3-4 månaderna.

Inte så många dock.

Har en känsla för att din verksamhet kommer vara en ganska blygsam verksamhet ett tag innan de du hjälper kommer att sprida ditt namn på ett positivt vis.

Du bygger upp något långsamt och hållbart.

Jag vet ju samtidigt att du är en dam med skinn på näsan så jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt med tiden.🤗🌺

☀️Mörker är bara brist på ljus

vinden är min mor
10/12/16, 11:27 AM
#29

Min fråga är om jag kommer fortsätta på samma vis med mitt jobb, eller om det är förändringar på gång , antingen på mitt jobb eller byte av jobb.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/12/16, 3:10 PM
#30

Tack, fina Vinden, och det du säger låter fullständigt rimligt och är precis vad jag håller på med. Tack 🤗

Livsglädje
10/13/16, 7:09 PM
#31

Vilken trevlig tråd 🌺

Jag har ingen specifik fråga själv  men efter att jag har läst två frågor känner jag mig lite manad att svara om det är ok med er att jag avslutar enbart med svar och inte med en fråga, om inte får ni ta bort mig men det känns så viktigt att få skriva ner    🙂

# Vinden är min mor , ja förändring kommer att ske men inte riktigt som du själv har tänkt dig inom jobb snarare en utveckling andligt där du upptäcker saker som du förr tyckt vart så självklara men idag är allt inte på det vis som du en gång tänkt.

Andra har haft inflytande, du har lyssnat på andra och du har tagit in sånt som idag inte alls överensstämmer med den andliga verklighet du nu går till mötes.

Har du gått fel väg, nej absolut inte däremot förändras våra steg och vi gör avkall på mycket just för att göra andra till lags och följa med i andras livsformer andligt för det ser bra ut.

Du bär just nu en tvekan inom dig, en tvekan som gnager och den gör ont eftersom du vill frigöra dig och din egen ande att leva precis som den lär, bara var med utan konstigheter och utan en massa krav.

Anden är kravlös det är vi som ställer kraven i fysisk form att vi ska passa in i en speciell fyrkant eller en speciell tro.Va Dig själv,gå din väg så kommer allt att ordna sig och ja jobbet kommer att följa efter men just nu handlar det om din andliga bana och det är den du ska känna dig fri i ❤️

Nefrenefre nummer 26, ja här finns förändring av det positiva slaget och jag ser en stor fantasivärld där alla möjliga figurer spelar in,Det här är lite av en barn värld som även vuxna kan ta del av men jag vet inte hur för där finns en komik ett igenkännande i verkliga livet om än det är i fantasiform så är det som om det speglar verklighet konstigt nog.På frågan, du kommer att köra fast en tid men du kommer också att se snart att allt hänger inte på fantasins värld utan den verkliga utifrån Dig själv och hur du utformar dom så ja allt kommer att lossna och stå klart för dig snabbt för du har redan svaren.

Vänligen Livglädje, förlåt men jag har ingen fråga tillbaka  🙂

[NeferNefer]
10/13/16, 7:14 PM
#32

Livsglädje: tack så mycket för dina kloka svar. Du har så väldigt rätt i det du skriver till mig, och jag ser fram emot att det lossnar och jag hamnar i den verkliga världen också🌺Även om fantasins värld också är fantastisk.

vinden är min mor
10/14/16, 8:03 AM
#33

Tack så mycket för din avläsning Livsglädje!🌺🤗

Ja du har helt rätt.

Jag har insett att jag saknar något som de som väljer shamanens väg brukar ha.

Nämligen balans mellan ljus och mörker.

För mig kanske det hade varit lämpligare att satsat på änglar och healing.

Och som en klok kvinna sa till mig när jag hittade hit för några år sedan ska man hitta svaren inom sig själv och inte be om dem från de som hållit på längre.

😉😃🌺

Min guide säger i alla fall att det blir en balans ändå, om någon lever nära ljuset som går shamanens väg så ska man betänka att det finns många som vandrar nära mörkret också.

Kanske det finns någon annan som vill ställa en fråga istället för livsglädje?

☀️Mörker är bara brist på ljus

Livsglädje
10/15/16, 6:44 PM
#34

32:an och 33:an tack själv 🙂

Jag är inte schaman och jag kategoriserar mig inte inom någon speciell tro jag försöker bara vara  med vardagen och anden  men känner så klart en glädje i att ni kunde känna igen er,ni kommer båda att lyckas det behöver man inte ens vara medial eller något annat heller för den delen för att förstå.Målmedvetenhet finns men ibland rucka lite på stommar och regler skadar inte för allt är inte skrivet i sten  och det finns inga lagar inom andlighet däremot finns omdöme och eget ansvar inom allt 🙂

Annons:
[NeferNefer]
10/23/16, 5:39 PM
#35

Någon som vill ställa en fråga och starta upp tråden igen? 👍

Upp till toppen
Annons: