Annons:
Etikettövrigt
Läst 454 ggr
[NeferNefer]
9/15/16, 6:28 PM

Fullmånetävling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till fullmånens ära: en fullmånetävling! 😃

Första pris: Pocketboken "Anam Cara, A Book of Celtic Wisdom" av John O'Donohue, alternativt en tarotläggning utförd av Mystiska Spådamen.

Andra pris: Rundragning av NeferNefer.

Till alla deltagare: NeferNefer kommer att dra ett änglakort åt var och en av deltagarna när tävlingen är avslutad (ett änglakort per deltagare, inte per bidrag!).

Uppgift: fjärrskådning. I handduken på bilden ligger det ett eller flera föremål. Beskriv det/dem så gott du kan.

Tävlingstid: 15-30 september 2016.

Tävlingsregler: Varje tävlande kan lämna tre svar, men det ska vara minst tre dagar mellan varje svar av samma person. Svaren lämnas i tråden. NeferNefer är allsmäktig överdomare, och dombeslutet kan inte överklagas. Den som vinner boken har eget ansvar att PM:a sin adress till NeferNefer. Den vinnare som hellre vill bli spådd PM:ar sin fråga till NeferNefer, som skickar vidare frågan till Mystiska Spådamen. Andrapristagaren PM:ar sin fråga till NeferNefer, som drar en runa och tolkar den.

Annons:
Magi-cat
9/15/16, 6:37 PM
#1

Två små föremål, askar, ena mindre än den andra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
9/15/16, 6:54 PM
#2

Okej, då testar jag. Jag såg tre föremål: Ett vanligt spelkort (svart), ett hänge i guld och en tärning.

NiklasTyreso
9/15/16, 9:19 PM
#3

Min gissning är ett mindre träföremål ex i ene-trä och en speciell sten från en särskild laddad plats.

Magi-cat
9/15/16, 9:25 PM
#4

Alla röstar på att det är fler föremål än ett.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
9/15/16, 11:07 PM
#5

Ett fotografi i glas och ram och ett tarotkort, kärleksparet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mandra
9/16/16, 5:36 AM
#6

Brukar aldrig göra sånt här, men jag kan ju prova. :)
Ett tarotkort (Vagnen), en naturfärgad tärning i trä, en spiralfjäder av stål. :)

Annons:
vinden är min mor
9/16/16, 12:22 PM
#7

Antagligen ser jag vad jag ser pga av att min nuvarande känsla är  att jag  har trampat ner i ett lerhål - men jag ser en barn gummistövel😃

Det är något som ger skydd, men jag tror inte egentligen att jag är riktigt rätt ute här med stöveln.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
9/20/16, 4:36 PM
#8

Nu kan alla som redan har lämnat bidrag lämna in ett till var. Och ni som inte har gjort det: varsågoda, var med och tävla 👍🌺

Loris M
9/20/16, 5:36 PM
#9

Najs! 😎

Då säger jag, en orangefärgad fjäder och en liten blå leksaksbil.

Tarotstollan
9/20/16, 11:40 PM
#10

En videkrans dekorerad med blommor, en bergkristall och en bild på fullmånen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
9/23/16, 12:17 PM
#11

jag ser träföremål som är obehandlat.

känner samtidigt en smak i munnen av trä vilket får mig att tänka på en leksak eller byggkloss. får även namnet brio i mitt huvud.

samtidigt så får bilden mig att tänka på kavel och bakning,

Det var väldigt svårt denna gång!🤔😃

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mandra
9/24/16, 1:54 AM
#12

En blyertspenna och ett suddigum. :)

leemland
9/27/16, 9:54 PM
#13

Testar för en gång skull 😛 

Jag tycker där är ett armband eller "länk" av något slag. Och så tycker jag där är något runt - möjligtvis en låda/box/skrin.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[NeferNefer]
9/29/16, 3:22 PM
#14

Slutspurt! I morgon vid midnatt slutar tävlingen, så passa på innan dess 👍

vinden är min mor
9/29/16, 3:53 PM
#15

En liten kompass i ben/horn i en lädertråd.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Tarotstollan
9/29/16, 11:04 PM
#16

Tredje och sista försöket: ett armband i bergkristall,  en runa och en rökelsepinne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
9/30/16, 7:39 AM
#17

som sagt…alla tror flera små saker….😃

Nu blir det spännande att se täckelset falla och vad som där under sig döljer !


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
9/30/16, 11:31 AM
#18

Haha, ja, ni är tämligen säkra på er sak!

Alla har fram till midnatt på sig, så ni som inte har lämnat in tre svar har fortfarande en chans kvar!

[NeferNefer]
10/1/16, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Rätt svar är en liten keramikängel på en måne 🙂

Jag ska fundera över era svar, så återkommer jag när jag har fattat ett beslut 👍

Loris M
10/1/16, 11:44 AM
#20

Det var oväntat! Och roligt att det är ett enda föremål, som dessutom är ganska långt ifrån vad vi "såg". 😃

Annons:
[NeferNefer]
10/1/16, 11:45 AM
#21

Haha, ja, det var intressant! 😃

Mandra
10/1/16, 12:29 PM
#22

Hihi, nu vet jag varför jag aldrig gör sånt. :)

vinden är min mor
10/1/16, 12:35 PM
#23

Ha ha ha asgarv!!!

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/1/16, 12:36 PM
#24

#22: Inte jag heller egentligen, det är förmodligen sånt här som jag är sämst på 😃

[NeferNefer]
10/2/16, 3:30 PM
#25

Första pris går till Vinden, som såg något som ger skydd och barngummistövel. Änglar ger ju skydd, och den här ängeln är ett barn 👍 Grattis, Vinden!! 🏆🥳Vill du ha boken eller tarotläggningen? PM:a mig adress eller fråga!

Andra pris går till leemland, som såg en länk och något runt. Länken, det måste vara det guldiga snöret som ängeln hänger i. Det syns inte på bilden förutom lite skymtande bakom ängeln, för jag drog det bakom ängeln så det inte skulle vara i vägen … och så har ju ängeln och månen runda former. Grattis, leemland! 🌺🥳Har du en fråga till rundragningen?

Och bra jobbat, allihopa. Alla som har lämnat in bidrag ska få ett änglakort draget åt sig - inklusive de båda pristagarna. Skriv en fråga ni vill ha svar på här i tråden så drar jag vartefter 👍

Loris M
10/2/16, 5:36 PM
#26

Grattis Vinden och Leemland! 🥳🌺

Min fråga är: Vad behöver jag fokusera på just nu? 

 (Om det har med jobb, kärlek, hälsa eller något annat att göra, överlåter jag åt änglarna att bestämma)

Magi-cat
10/2/16, 6:48 PM
#27

Grattis till vinnarna! 🏆

Tack Nefer för rolig tävling! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
leemland
10/2/16, 7:16 PM
#28

Tack ska ni ha! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
10/2/16, 8:12 PM
#29

Grattis till vinnarna!🥳🏆🌺🎈

Vad snällt att vi alla får ett kort draget!🤗
Min fråga är: Hur ser framtiden ut?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
10/2/16, 8:56 PM
#30

Ok, jag plankar frågan: Hur ser min framtid ut!? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
10/2/16, 9:13 PM
#31

Planka på bara…👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
10/3/16, 7:13 AM
#32

Nej men åh så roligt!😊

jag vill gärna ha boken!

PM min adress till dig Nefer.

Min fråga blir om min mediala utveckling, hur ska jag gå vidare?

När jag skrattat färdigt åt våra svar efter att Nefer visat ängeln så slog det mig att jag visst fått svar men jag har feltolkat dem.

Först såg jag formen av en gummistövel och något som ger beskydd.

Det ängeln sitter på har formen av en stövel.

sedan tänkte jag på barn, vilket ängeln är.

Det tydligaste svaret var när jag såg min systers kompass. Det var inte kompassen som var viktig utan just att nålen pekade mot söder. 

Det är åt söder jag hälsar min skydds ängel varje morgon när jag hälsar riktningarna, och då tackar jag alltid henne för beskydd och healing.

så om ni tänker efter kanske ni alla kan se att ni också fått många svar fast vi inte tolkat dem rätt?
Jätte rolig tävling/ träning Nefer, tack så mycket !🌺

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mandra
10/3/16, 11:06 AM
#33

Stort grattis till vinnarna! 🎈

[NeferNefer]
10/3/16, 5:57 PM
#34

Änglakortdragning åt Loris, vars fråga är: "Vad behöver jag fokusera på just nu?"

Jag drar ett kort från Doreen Virtues "Ärkeänglarnas orakelkort". Det är ärkeängeln Azrael som kommer med tröst. Hon säger:

Jag är med dig när du behöver stöd och jag hjälper ditt hjärta att läka. Även de starkaste bland oss upplever påfrestande situationer. Det är ingen skam i att ta dig tid för att låta ditt hjärta helas. Detta är en bra tid för tyst begrundan av dina sanna känslor. Skriv ned dem i en privat dagbok och kalla på mig för att trösta ditt hjärta och sinne. Jag kan hjälpa dig att sova bättre på natten och ditt sinne att få ro.

Annons:
[NeferNefer]
10/3/16, 6:07 PM
#35

Tarotstollans fråga är "Hur ser framtiden ut?"

Hur jag än försökte argumentera emot så drogs jag ohjälpligt till Doreen Virtues och James Van Praaghs lek "Talking to heaven", så jag drar slutsatsen att du har någon på andra sidan som vill ge dig ett budskap nu när hen har chansen. Vem var den första du tänkte på när du läste det här? Bra, det är rätt.

Budskapet är på engelska, eftersom jag har en engelskspråkig kortlek, men det betyder inte nödvändigtvis att din kära talade engelska. Här är ditt budskap:

Believe in yourself - you can do it! From my heavenly vantage point, I can see and understand everything so much more clearly now. I can see that you and I never had anything to be afraid of. The only thing that was standing in our way was fear about the future. Yet now I realize that you and I create our own future. So I'm urging you to go forward with all of your heartfelt dreams. Leave nothing to chance! I believe in you because I love you, but also because I can see that nothing is stopping you unless you believe it is. I will be with you every step of the way!

[NeferNefer]
10/3/16, 6:12 PM
#36

Magi-cat plankar Tarotstollans fråga 😃

Nu drogs jag till Doreen Virtues "Ascended masters oracle cards". Det är Jesus som har ett budskap till dig:

Open your heart to love. Everything you desire and every prayer that you seek comes as a result of opening your heart to both sending and receiving love. Your heart is the gateway of receptivity. It is the answer to every question you have about your love life, relationships, health, life purpose, and so forth. The more you allow yourself to love, the greater depth and meaning your life holds. Jesus and the other ascended masters will support you in the endeavor, ensuring that you're protected and safe as you open your heart to love.

Loris M
10/3/16, 6:13 PM
#37

Tack! 🤗❤️

[NeferNefer]
10/3/16, 6:22 PM
#38

Vinden undrar: "Min fråga blir om min mediala utveckling, hur ska jag gå vidare?"

Det blir Doreen Virtues lek "Budskap från dina änglar". Det är Rochelle som har budskap till dig:

Eftersom du hedrar och följer ditt hjärtas vägledning, kommer välstånd till dig nu. Du har helt och fullt universums stöd, och vi har hört dina böner om ekonomiskt stöd. Var försäkrad om att vi ser pengar som en symbol för överflödande tillgångar som gud förser alla sina barn med. Den jordliga negativitet som omger pengar kommer endast från mänskliga sinnen. I universum ser vi pengar som utbytesenergi. Vi vet att ni behöver materiella nödvändigheter. Som vilken kärleksfull förälder som helst, vill gud att hans barn ska vara trygga, säkra och lyckliga. Det är ett av skälen till att han sänder er skyddsänglar. Dina finanser har blivit blockerade i det förflutna på grund av skuldkänslor och andra negativa tankar och känslor. Jag har hjälpt dig att hela och släppa taget om mycket av dina negativa associationer med pengar. Var viss om att jag är här för att hjälpa dig så att du kan hjälpa fler människor. Ju mer du tillåter mig att ge dig, desto mer kommer du att kunna ge till andra. I en nära framtid kommer du att kunna manifestera alla dina behov. Låt mig dock hjälpa dig under tiden genom min gudomliga insats.

Magi-cat
10/3/16, 6:26 PM
#39

Tack! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/3/16, 6:28 PM
#40

#32: Intressanta reflektioner, Vinden! 👍Ja, vi får alltid mer information än vad vi kanske använder oss av, för att vi för stunden inte förstår vad det har med saken att göra. 

Loris och Magi-cat: så lite så 🤗

[NeferNefer]
10/3/16, 6:39 PM
#41

leemland har fått sin runa och sitt änglakort i PM 👍

Annons:
Tarotstollan
10/3/16, 9:09 PM
#42

Tack så mycket NeferNefer, det var tröstande och upplyftande ord!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
10/4/16, 7:08 AM
#43

Tack så mycket Nefer!🌺🤗

Kortet stämmer väldigt bra in för jag har en negativ syn på pengar samtidigt som jag inser att det är  dags att bygga upp en buffert för barnenes räkning.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
10/4/16, 3:43 PM
#44

Tack, Tarotstollan och Vinden. 🤗

Vinden: tack för den feedbacken, jag funderade faktiskt väldigt mycket över kortet och undrade hur det hörde ihop med din fråga. Som tur är, så har jag lärt mig att inte blanda in huvudet i spådomar utan bara ge det budskap jag får, för mottagaren brukar förstå det även om jag inte gör det 👍🌺

Upp till toppen
Annons: