Annons:
Etikettmagi
Läst 412 ggr
Sagaliten
2016-07-21 05:40

Lite hjälp med bokval ritualer och formler Tack

Lite hjälp med bokval med formler, ritualer Tack Ledsen om jag ställer en fråga ska som kanske ställts tusen gånger men min dyslexi gör det väldigt tufft att solka all info din finns så därav detta valet får att få precis det jag söker. Jag har en fråga angående former och ritualer osv och helt på svenska eller lättare engelska pga dyslexin Finns det några bra seriösa böcker som från grunden går igenom den del av magi och "häxeri" som handlar lite mer specifikt om firmakort och trollformler och vad man behöver till osv. Söker ingen "snabbkurs" i det utan ner en djupdykning. Skulle vilja veta allt ifrån definitionskillnader mellan formler och ritualer. Kan det delvis överlappa men att ritualer är en större process eller hur jag ska förklara det. Hur man gör egna ritualer och formler. (Lite färdiga hade ju också varit bra både för att se hur det kan se ut, lära sig och få inspiration. Gärna när på dygnet, månaden(månfaser), året som passar vad bäst Om det finns hur man använder de olika elementen för att förstärka Örter, ljus, stenar, kristaller, rökelse osv Redskap De böcker jag läst om känns som att inte tycks verka så seriösa och handlar inte om det rent konkreta så mycket. Är relativt nybörjare och det är inget så att jag varken tror, förväntar mig att bli häxa över en natt, men som sagt, det just den biten Har hittills mest hållit mig inom medialitet och healing, men nu är det dags att ta ännu ett steg vidare in på en stig i skoter och bredd och fördjupar mig ytterligare lite. Tack på förhand

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
[NeferNefer]
2016-07-21 11:12
#1

Mina förslag: "Atrid Grimssons svartkonstbok" av Jörgen I. Eriksson. "Häxans handbok" av Dannie Druehyld (går förmodligen inte att köpa längre men kan eventuellt finnas på bibliotek), "Daughters of Eve" av Dolores Ashcroft-Nowicki (samma där), "En wiccas handbok" av Jennifer Hunter.

Mandra
2016-07-22 07:59
#2

Vit magi av Marina Medici tycker jag är bäst.
Också väldigt svår att få tag på.
Antikvariat kan ha den.

Sagaliten
2016-07-22 16:48
#3

Tackar 😊 Tror de flesta finns som talbok. Har bla vit mag i min bokhytta, men inte hunnit läst den ännu.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: