Annons:
Etikettkristaller
Läst 1177 ggr
Loris M
4/17/16, 10:36 PM

Använder ni stenar?

Idag har jag varit helt uppslukad av stenar. Läst om dem, titta på dem, suktat efter dem och slutligen beställt några. 😍 Det blev en hematit, lapis lazuli, ametist, bergskristal, bronzit, jaspis röd, rordonit, rökkvarts, solsten och labradorit. 🥵

Egentligen var jag ute efter att hitta en spektrolit då det känns att det är vad jag behöver nu, men hittade ingen. Jag har sedan tidigare en ametist och den har jag med mig i väskan hela tiden. De här nya stenarna tänker jag att jag ska använda efter behov och bära med mig. Beroende på hur jag mår, vad jag behöver, om jag mediterar eller behöver komma i rätt stämning….

Använder ni stenar? Hur i så fall och vilka stenar?

Annons:
[NeferNefer]
4/18/16, 2:39 AM
#1

Jag älskar stenar! Jag har alltid samlat stenar och omgett mig med dem, mest vanliga stenar från naturen. Kristaller älskar jag så klart också, mest för deras skönhet. När jag var yngre var jag inne på att köpa kristaller efter vad de är bra för men numera går jag helt på magkänsla och stenens skönhet.

På sistone har jag burit runt på en rosenkvarts, det har bara blivit så men nu inser jag att jag faktiskt har behövt den stenens energi.

Magi-cat
4/18/16, 8:01 AM
#2

Älskar också stenar. 🙂

Jag har både kristaller och naturstenar utplacerade lite här och var.

Här är historien om den finländska spektroliten:

http://www.strengiten.se/sv/fakta/spektrolit.htm


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
4/24/16, 10:52 AM
#3

Jag kan inte så mycket om stenar egentligen så när jag beställt  dem har jag gått på känsla och helt enkelt vilka stenar tilltalar mig och vilka ja dras till. Sen har jag i efterhand läst om dem. Så utifrån var jag är nu och vad jag behöver har jag ändå lyckats att välja rätt stenar. Kul! 

En ametist (i form av en ängeln) har jag fått av en vän för flera år sedan och den har jag med mig alltid i väskan.

Loris M
11/27/16, 8:51 PM
#4

Har köpt en bok om kristaller för ett tag sedan och läst lite om stenar. Men av någon anledning har intresset bara försvunnit.🤔 Förutom ametisten som jag har i väskan ligger alla andra stenar i skåpet. Har inte renat de sedan den första gången när de var precis nyinköpta. 

Jag får väl tolka det som att jag inte behöver dem just nu.

ixtab
11/28/16, 1:14 AM
#5

Jag har sysslat med stenar i 40 år. Helt tagen av dem.

Sysslar med dem i vardagen. Healar med dem. Älskar dem.

🌺

Live long and prosper

Tarotstollan
11/28/16, 6:54 PM
#6

Jag har nästan alltid en sten hängande runt halsen dagligen, vilken det blir beror på vilken jag får tag i först. Någon gång väljer jag den jag vill ha.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[NeferNefer]
5/20/17, 12:47 PM
#7

Bergskristallen är traditionellt shamanens sten. Den ger skydd och healing och hjälper dig att öppna upp din andlighet. Lägger du den under kudden hjälper den dig att få klara drömmar 👋

Loris M
5/21/17, 8:45 AM
#8

#7 Bra att veta. Har inte använt mina stenar på ett tag och bersgkristtallen har jag.

[NeferNefer]
5/21/17, 8:48 AM
#9

❤️Bär den på dig, om möjligt.

[NeferNefer]
8/23/17, 6:23 PM
#10

Putt putt. Jag funderar på att fästa några små kristaller vid min trumma på något sätt.

Loris M
8/23/17, 7:39 PM
#11

Just nu har jag stenar lite utsprida i hemmet (rosenkvarts) för skydd och några har jag i väskan med mig - ametist,  spektrolit och bergskristall .  Vet inte varför just de här tre men det känns rätt.

[NeferNefer]
8/23/17, 7:41 PM
#12

Känns det rätt, då är det rätt 👍

[NeferNefer]
8/25/17, 11:29 AM
#13

För närvarande är jag mycket förtjust i bärnsten. Jag bär ett armband med jättevackra bärnstenar i dygnet runt. 😍

Annons:
Magi-cat
8/25/17, 11:35 AM
#14

Åh, jag älskar bärnsten med, har alltid gjort….😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
8/25/17, 11:37 AM
#15

😍Bärnsten är sååå magiskt!

vinden är min mor
8/25/17, 1:04 PM
#16

Jag älskar också bärnsten!

tyvärr har mina bärnstens örhängen gått sönder där de borrats igenom.

är det sådana där små stenar i armbandet nefer eller är det som berlocker?

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
8/25/17, 1:06 PM
#17

Det är små stenar, Vinden, och de är så klara att de nästan ser självlysande ut 😍De är monterade in i armbandet och inte genomborrade, så jag hoppas de håller länge 👍

vinden är min mor
8/25/17, 1:11 PM
#18

Det är nog mycket bättre än hur mina örhängen var gjorda!

Hoppas du får njuta av dem länge.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
8/25/17, 1:12 PM
#19

Tack tack 😃

Magi-cat
6/22/19, 9:39 PM
#20

😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
6/22/19, 10:07 PM
#21

Oj, oj, oj. Tre år senare och jag har fortfarande inte kommit igång med att använda mina stenar mer än det jag beskriver ovan. ☺️

Tarotstollan
6/22/19, 10:11 PM
#22

Härlig gammal tråd!
Jag har min Bergskristall och min Alruna på mig idag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: