Annons:
Etikettläkekonst
Läst 1482 ggr
[Raphael777]
3/4/16, 8:28 PM

Lurad och mår dåligt

Hej. Jag anlitade nyligen en shaman. Han är ganska känd och har många klienter så jag antog att han skulle vara duktig och att jag skulle börja må bättre efter hans helande på mig. Men jag hade väldigt fel angående deta. Jag pratade med honom dag ett om vad mina problem var och vad jag behövde för hjälp. Han skrev ner allt och vi pratade i 40minuter om olika saker. Han började med healingen så fort som vi la på luren. Men jag började genast må sämre. Ont i hela kroppen. Illamående. Extrem ångest och mina fobier blev starkare. Jag vart sjuk. Jätte trött och såmnade tidigt. Men jag vacknade också väldigt tidigt. Jag tänkte att det var övergående pga att han renade mig men det var inte övergående 3dagen kände jag att något var riktigt konstigt när jag hela tiden såg en svart paner slås mot en man i rustning. Och jag såg deta hela dagen vilket gav mig extra stress. Dagen efter deta började jag känna änu konstigare saker i min närhet. Rummet jag bor i är kallt. Och känns väldigt obehagligt. Jag vacknar på mårnarna av ljud i badrumet. Jag mår dåligt i själen och känner mig orolig. Efter 7 dagar så skulle jag ringa honom igen för att han skulle säga vad han fått fram. Men sanningen är att han sa en del saker som skulle kunna stäma. Men vissa saker stämde inte alls. Han bäskrev till och med fel personlighets typ. Jag har aldrig blivit våldtagen inte häller sexuellt utnytjad som han sa att jag hade. Han sa även att jag gillar att sminka mig. Jag kan säga att det finns inget längre från sanningen. Naturlogt ska det vara. Han sa även en massa andra knasiga saker som han sa att jag måste göra för att mina själsfrigment ska vilja stanna kvar i min kropp. Jag känner mig inte bättre idag och jag har onte på flera ställen i kroppen. Jag känner mig inte som mig själv. Och jag känner att det är något som är väldigt fel med mig och min lägenhet. Vad är det som har hännt här igentligen och hur ska jag göra för att rätta till felet som tycks ha blivit?

Annons:
Joggan
3/4/16, 9:13 PM
#1

Jag undra om han ville hjälpa dig på distans? Jag tro ju personligt att det bara fungera om man åtminstone har någonting personligt från klienten typ hår, saliv, kläder, foto eller liknade. Jag kan tänka mig att du har kanske någonting med dig som reagera negativt att du anlitade någon annan som skulle hjälpa dig och ställa till dem besvär nu. Vad tror du själv? Har du haft paranormala upplevelser innan du sökte hjälp?

[Raphael777]
3/4/16, 9:17 PM
#2

Jo jag har haft paranormala problem. Men de vart ju så mycket värre efter att han hjälpte mig. Jag har haft problem med onda andar/demoner och hemska fysiska besver pga deta. Jag räknade dock inte med att det skulle bli änu värre efter att jag sökt hjälp

Joggan
3/4/16, 9:24 PM
#3

Det brukar ju händer så där när man söka hjälp i början. Jag skulle rekommendera dig att du börja kanske skydda dig lite och speciellt under natten! Körde du anden i glaset? Spanien?

http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/water-the-basic-remedy/

[Raphael777]
3/4/16, 9:37 PM
#4

Nej jag har aldrig hållit på med några *destruktiva* andliga lekar. Jag ber alltid om beskydd inan jag gör andligt arbete och jag gör aldrig något drastiskt. Det ör möjligt att jag gjorde några häxkonster i mina yngre tånor. Men det borde väl inte göra någon efekt först i vuxen ålder i så fall.. så det är antingen någon ond människa som gör deta mot mig eller så är det bara så att jag råkade ut för deta i alla fall. Man vet ju inte alltid varför vissa saker händer

Joggan
3/4/16, 9:42 PM
#5

Okej ..kanske jag fråga så där…har du försökt att komma i kontakt med andar/demoner genom "Anden i Glaset"  eller liknade? Ha du en koppling till Spanien?

[Raphael777]
3/4/16, 10:09 PM
#6

Jo jag har kallat på demoner i mina unga år. Men det är typ 15år sedan. Jag har inga koplingar till spanien personligen. Jag känner dock till en del spanska ritualer.

Annons:
Mandra
3/5/16, 4:49 AM
#7

Jag ska försöka svara lite på det där, men först skulle jag vilja svara på Joggans första svar.
Shamansk healing på distans fungerar utmärkt utan att man har någon sak, ett foto eller hårtoss från klienten. När jag var nybörjare använde jag detta, men upptäckte snart att det var överflödigt. Det är inte denna "sak" som "kopplar" mellan shaman och klient utan en slags osynliga trådar som existerar i andra världen (själstrådar/kraftväven) som kopplar ihop allting levande i hela Skapelsen. Det är alltså dessa som shamanen använder sig av för att "nå" klienten. Att man kan behöva t ex ett foto, som nybörjare, har mest att göra med att ens egen osäkerhet.
Det går t o m att "koppla" till rätt person utan att veta personens namn (hjälpandarna vet alltid vem som menas och "kopplar" rätt).
Jag jobbar alltid på distans, utan "hjälpmedel" och har gjort det tusentals gånger och det fungerar utmärkt. :)
Så det är inte detta som är problemet (om inte shamanen är oskicklig).

Mandra
3/5/16, 5:02 AM
#8

Sen till dig Raphael777.
Det är ofta så att man mår sämre direkt efter en healing och hur länge det sitter i varierar. Men, trots det, så känns det som om något är fel här.
Det du beskriver låter som om skadliga saker dragits dit på något sätt.
När man avlägsnar skadliga saker/väsen kan det uppstå ett motstånd - men nu var det väl inte det hen gjorde? Om jag uppfattar saken rätt så hämtade hen en själsdel.
Vilket INTE borde ge vissa av de symptom du beskriver, såsom kyla i rummet, att du ser bilder och hör saker. Borde inte förekomma vid en själsdelshämtning. Som jag sa, kan skadliga väsen göra motstånd mot att man försöker ta bort dem - men det yttrar sig inte på detta sätt. De gör motstånd för att de känner sig hotade på något sätt och en vanlig enkel själsdelshämtning hör inte till något som de känner sig hotade av (har ivf aldrig sett detta själv). Inte heller är det troligt att om du har, sen tidigare, skadliga väsen, i och/eller runt dig - att de skulle reagera på detta sätt.
Hade du haft den typen av skadligt runt dig innan healingen, hade du upplevt dessa fenomen innan också. Skadliga väsen är ganska förutsägbara - de uppför sig på samma sätt hela tiden om de är av samma sort (dvs ett visst skadligt väsen uppför sig på ett visst sätt, ett annat på ett annat sätt - de har alltid ett visst beteendemönster).
Så för mig känns det helt klart som om något har dragits dit av healingen.
Tror den här shamanen överhuvudtaget på skadliga väsen (alla gör inte det)? Talade ni något om detta?

Mandra
3/5/16, 5:11 AM
#9

Jag kan berätta lite om hur jag jobbar.
Jag börjar ALLTID med att ta reda på om det finns några skadliga väsen inblandade. Det är alltså obligatoriskt för alla mina nya klienter. Och det gör jag av den anledningen att om där finns skadliga väsen inblandade så är de alltid i vägen för all annan healing.
Så finns sådana, tar jag bort dem det första jag gör. Sen sätter jag upp skydd åt klienten. Först därefter anser jag att man kan börja med annan healing.
När det gäller själsdelshämtningar: Man kan må rejält dåligt av att hämta en själsdel. Man mår sämre ju större den är och också sämre ju längre den har varit borta. OCH man kan också må rejält dåligt om själsdelen är skadad!
Men, detta sista kan man motverka genom att heala själsdelen INNAN man sätter tillbaks den. (Om den är väldigt ung, barn, kan man också förmå den att växa upp till vuxen ålder, innan man sätter tillbaks den, vilket också underlättar - det är alltid jobbigt att få tillbaks en bit som kanske inte är mer än tre år, känns väldigt knepigt).
Och - du talar om att hen sagt att det kan ta tid innan du/din själ och kropp accepterar den nya själsbiten. Ja, det kan det - MEN man BÖR ALDRIG sätta tillbaks en själsdel innan både den och du själv är redo. Du och själsdelen ska alltså acceptera varandra INNAN själsdelen sätts tillbaks! På så sätt eliminerar man den risken.

Joggan
3/5/16, 10:12 AM
#10

@ Raphael777 …Berätta gärna hur man kommer på spanska ritualer, kanske du kan ger en eller två exempel vilken typ av ritualer?

@Mandra  Jag återkommer sen med healing på distans vad jag personligt menar med det.

Mandra
3/5/16, 10:24 AM
#11

Ja gör det, så kanske jag förstår lite bättre. :)

Joggan
3/5/16, 12:14 PM
#12

Okej …först och främst menar jag om jag skriva "tror" att jag inte vet och därmed att jag ha aldrig upplevt sådana händelser.
Det betyder ju inte att det är inte möjligt.
I min uppfattning är healing på distans att man ha utan tvekan den förmågan att stoppa på distans en dödsprocess,
med andra ord om t.ex. en klient ligga i sjukhuset och ha enligt läkaren
bara några veckor kvar att leva och att man kan utan utflykt stoppa processen och klienten blir friskt igen.
Det fungera det ju utmärkt att ta verkan genom en shamanskt resa utan tvivel
men att bota helt ha jag inte varit med om.
Enligt min läran kan man bara påverka en andligt process genom en resa
i sammanhang med healing, och visst kan man också extrahera en mentalt implantat genom detta
men en implantat som sitta på riktigt i kroppen sådana som man extrahera och är
sen synligt för alla går efter min uppfattning inte utan att vara i direkt kontakt med klienten.
I hoodoo och voodoo använda man ju dockor för att bota folk på distans, säkert fungera det ju också men de har också personliga saker som är kopplad till klienten typ saliv, hår osv.
Som sagt.. jag ha aldrig varit med om att detta har sådana effekter och letade till en stopp i processen!
Bara mitt syn!

Ett annan bra exempel är ju den "Boxtest" man kan ju försöka att få rätta information genom en test.
Jag ha här en box med ett föremål i den.
Jag tror inte att man få ta reda på det genom en shamansk resa vad som befinner i den. ..alltså jag menar ingen omskrivning om vilken föremål det handla om mera en klart bild. (typ..en bil, en ring, en suddgummi osv..)
Jag tror att man kan om man är bra genom en shamansk resa svara på form, material, och färg utan avvikelse och då är man ju bra eller?
Jag föredrar att åka dit och öppna boxen!

[Raphael777]
3/5/16, 2:43 PM
#13

Den spanska ritual som jag kan och känner till är mer som en exorsism eller liknande. Man har 2st fat och ett glass. Glasset fyller man med kallt vatten. Man lägger det på ett av fatten upp och ner utan att spilla ut vattnet. Sedan sätter man deta på klientens huvud och så slår man på glasset 3 gånger innan man säger en ramsa eller bön av eget tycke och sedan 3 gånger till efter sedan tar man den andra skolen och lägger över där man slagit med handen så demonen inte klmmer ut den väggen. Sedan går man ut i skogen och häller ut vattnet. #Mandara jag upplevde inte de här problemen innan nej och han var van vid onda andar ju men han lätt sina djur ta hand om sådana saker sa han. Det var mer att det känndes som att han förstörde mer en att han fixade problemet. Precis det handlade om både extraktion och själsbitar. Men då jag tex fortfarande har onte i huvudet ochbi magen och ryggen (vilket var de igentliga problemen jag gick dit för) så har ju facktiskt inget blivit bättre utan bara sämre….

Annons:
Mandra
3/5/16, 2:45 PM
#14

Det här senare du nämner är ingenting som shamaner sysslar med överhuvudtaget. Utan medium. Shamaner söker inte bevis på det sättet, utan låter resultatet tala för sig själv. Vi har inget behov av att bevisa sådana saker.
När det gäller fysiska implantat har du också rätt (troligen, har aldrig prövat).
Men säkert bortåt 90% av de implantat man stöter på hos folk är gjorda av själslig materia. Och dessa går utmärkt att ta bort på avstånd.
Och för att du aldrig varit med om shamansk bot på avstånd betyder ju inte alls att det inte går. Det är att dra för stora växlar på det du själv upplevt.
Jag har varit med om fullständig bot massvis med gånger - inte bara på mig själv (det vore knappast signifikant) utan på mängder med klienter.
Så jag tycker det är väldigt missvisande att säga till folk att det inte går. Det går utmärkt!

Joggan
3/5/16, 3:52 PM
#15

@Mandra …kolla vad jag skev "Jag tro ju personligt att det bara fungera om man åtminstone har någonting personligt från klienten typ hår, saliv, kläder, foto eller liknade." Jag skev ju inte att det inte går överhuvudtaget….bara vad jag tror! ..eller hur?

Mandra
3/5/16, 4:41 PM
#16

Joggan: Ok. :)

Mandra
3/5/16, 4:44 PM
#17

#13 av: Raphael777
Ja lite konstigt. Känns ju ändå som det dragits dit något skräp. Hum.
Att låta hjälpandarna ta hand om de skadliga väsendena är inte fel. snarare bra, för det är mindre risk för en själv. Så det är nog inte där felet ligger.
Men, det går inte att avgöra säkert vad som skett utan att titta efter.

Joggan
3/5/16, 4:52 PM
#18

@Mandra ..  vet du om du säga att det går och att du kan göra det på det sätt och vis ..Okej! men du kan väl inte neka att det finns många då ute som ta bra betald och lura folk och ha ingen aning als..eller hur?

@Raphael777  Vilken slags demoner (namn) ha du ropad för 15 år sedan? Tror du inte att det finns en koppling till alla dina besvär?

Mandra
3/5/16, 4:54 PM
#19

Joggan: Finns det säkert. Både de som lurar folk och de som är dåliga och de som är både ock. :)

[Raphael777]
3/5/16, 6:07 PM
#20

Det är möjligt att det har en koppling men det låter lite skumt när jag började få besver för först 4år sedan. Borde inte de börjat den dagen jag då gjorde ritualen? Jag ropade på satan tror jag. Jag gjorde en ritual för att öppna undergjordens 9 portar. Så jag kallade nog på flera demoner. Det är inget jag mins närmare. Nej förstår att ni behöver kolla. Jag känner mig bara lite osäker och lurad på shamaner för stunden. Men jag ska ta tag i saken.

Annons:
Joggan
3/5/16, 6:18 PM
#21

@Raphael777  ..jag skulle rekommendera att du kolla upp om du ha en stark resonans mot kristlig artefakter eftersom du ropa satan och vissa demoner.

En enkelt test med vissa bön, vigvatten och hur du reagera när du går t.ex i kyrkan. I denna situation när du mår konstig skulle du ber högt psalm 140, 91 och 23 och kolla vad som händer med dig och utanför dig,  det spelar ju ingen roll vad du tror på bara vad det som händer utanför dig om du testa det.  Allt är ju också lite kulturbunden. Sådana test ta ju inte mycket tid och är värd att kolla upp.

Post skriptum

Nej det hända ofta så att det kommer flera år senare och inte  den dagen där man gjorde ritualen p.g.a. man ska inte fatta denna sammanhang.

Litteraturtipsen är Ed och Lorraine Warren "The Demonologist"

[Raphael777]
3/5/16, 9:34 PM
#22

Hmm jag har inga kristliga ting i mitt hem. Jag har slängt mina 4biblar och kristna tillhörigheter. Jag tror inte på religion och inte häller på bibeln eller dess inehåll. Tyvär är jag inte en av dom som gör saker som jag inte tror på. Jag blir arg av innehållet i bibeln och över alla religioner då de är så kvinnoförnedrande och har en ond gud. Jag är dock alergisk mot silver även om det är nikelfrit men det har ju inget med demoner att göra.

Joggan
3/5/16, 9:43 PM
#23

Jag sa ju att det ingen betydelse vad du tror eller vilken religion du ha mera vad som händer med energin rund omkring dig. Tycker du med andra ord att det är inte värd att testa?

[Raphael777]
3/5/16, 9:47 PM
#24

Om det funkar, varför skulle jag vilja reta upp energin mer? Jag är inte kapabel till att ta hand om en destruktiv demon. Men om du menar att den försvinner kan jag testa annars tänker jag inte göra det.

Joggan
3/5/16, 10:01 PM
#25

Jag tror ju inte att det försvinner genom det men det kunde identifiera vilken sorts entitet det handla om…

[Raphael777]
3/5/16, 10:39 PM
#26

Jaha det är så du menar. Ja vi får se. Jag tror inte det är en kristen entitet. Inte om shamanen drog dit den eller drog dit en till.

Joggan
3/5/16, 10:44 PM
#27

Ifall så gäller den en assyriskt eller sumeriskt entitet (gamla testamente Jews")

Annons:
[Raphael777]
3/5/16, 10:53 PM
#28

Updateras

[Raphael777]
3/5/16, 10:57 PM
#29

En judisk demon?

Joggan
3/5/16, 11:15 PM
#30

Kanske!? det var bara ett exempel…det gamla testamentet ha ju också sitt ursprung och det var ju dem Judarna som ha skrivit den.. eller hur?

Efter min uppfattning är ju demonerna bevingade onda väsen ur vinden.

Joggan
3/5/16, 11:27 PM
#31

Vet du ..en gång i kyrkan ..behövs ingen mässan bara sitta då 10 min och en gång i kontakt med vigvatten och högt uttalande bön/psalmer (140, 91, 23) utan att du må jätte konstig eller tuppa av räcker som bevis att det är inte demonic!

Nästa steg när du kan utesluta en demoniskt påverkan kunde vara att testa med gjutjärn medan du ha verk någonstans i kroppen att sätta på den ställe …försvinna verket så stå du under trolldom/witchcraft och tyder på en annan entitet.

Mandra
3/6/16, 12:13 AM
#32

Är nog enklare att be en annan shaman att titta efter. En som också kan ta bort skadliga väsen. :)

Joggan
3/6/16, 8:58 AM
#33

@[Raphael777]  Jag kommer på en annan fråga ..när du ropade de demoner gav du ett blodoffer till dem ? …och ha du  upplevt att någon slags objekt som var tyngre en 500 gr har flyttat sig av sig själv eller har leviterat  eller flög upp i luften ?

Mandra
3/6/16, 9:12 AM
#34

Personen i fråga är inte kvar längre.

Annons:
Joggan
3/6/16, 9:14 AM
#35

Okej.. varför det?

Mandra
3/6/16, 9:42 AM
#36

Ingen aning. Bara upptäckte det. :)

Joggan
3/6/16, 10:56 AM
#37

Spärrat? ..kanske ämnet var alldeles för mörkt igen…

Mandra
3/6/16, 10:57 AM
#38

tror jag inte…finns ingen Sajtvärd här :)

Joggan
3/6/16, 11:50 AM
#39

Okej…åtminstone hittade jag den spanska ritual som kommer från Puerto Rico efter den tredje minut börja det…

http://www.dailymotion.com/video/x2blvy3_a-haunting-s04e11-casa-de-los-muertos_tv

Magi-cat
3/6/16, 8:03 PM
#40

Personen är inte spärrad utan har själv lämnat iFokus.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: