Annons:
Etikettallmänt
Läst 699 ggr
zeretki
2016-01-28 14:34

Vad anser ni om "tvillingflammor"/själsfränder?

Jag läser en del om detta med "tvillingsjälar" och "själsfränder". Undrar lite vad ni tycker och tänker om det?
Hur vet man om en person är det? Varifrån kommer konceptet från början? Existerar det i gamla kulturer och religioner, eller är det ett modernt koncept?

Annons:
[NeferNefer]
2016-01-28 14:41
#1

Själsfränder sätter jag i samband med själsgrupper, som reinkarneras och utvecklas tillsammans och som hör ihop från tidernas begynnelse. Det är min syn på saken. 🙂

zeretki
2016-01-28 15:01
#2

#1 Är det någon skillnad på själsfränder och tvillingflammor? Vad är en själsgrupp?

[NeferNefer]
2016-01-28 15:07
#3

Tvillingflammor vet jag inget om.

Själsgrupper är grupper av själar som hör ihop, som jag skrev i #1.

zeretki
2016-01-28 15:25
#4

#3 Läste på den här sidan: http://twinflamesecret.com/

Jag är helt nybörjare på allt detta, så jag vill veta allt. :)  Jag förstod vad du skrev, men förstår inte vad en själsgrupp är. Kan du förklara mer? Var har du lärt dig om detta?

[NeferNefer]
2016-01-28 16:37
#5

Okej, tack för länken. Tvillingflammor är inget som har intresserat mig än, för mig känns det som något som någon har hittat på och så har det blivit poppis att prata om såna, men det är möjligt att det kommer att intressera mig längre fram och då kollar jag in din länk 👍

Vad gäller själsgrupper föreslår jag att du mediterar på begreppet, gör en trumresa eller frågar din guide. Jag kan nämligen inte förklara bättre än vad jag redan har gjort.

Jag hoppas också att fler svarar på dina frågor och delar med sig av sina egna tankar och erfarenheter 🙂

zeretki
2016-01-28 18:05
#6

#5 Det som här kallas för "twin flames" är det som jag har trott att "soul mates" är.