Annons:
Etiketteränglarväsen
Läst 1091 ggr
Mandra
1/25/16, 12:49 PM

Enkät om skadliga väsen

Hoppas att det är ok att sätta in denna enkät. Annars får Admin ta bort den!

Här kommer en liten enkät som jag skulle bli glad om så många som möjligt svarar på. Observera då att ni följer de definitioner som står i enkäten - även om ni har andra normalt. Annars blir enkäten helt missvisande.
https://sv.surveymonkey.com/r/WZRRXBK

Annons:
NO61
1/25/16, 6:44 PM
#1

ursäkta,

men jag tycker inte att din enkät täcker det som behövs 🙂 

den är lite tunn så mer detaljerat, tack 🙂

Loris M
1/25/16, 7:21 PM
#2

Mandra,

Kan du inte berätta vad enkäten handlar om och vad det ska användas till?

Mandra
1/25/16, 7:49 PM
#3

Jag har fått veta att om man svarar ifrån mobil, så hoppar frågorna omkring i oordning - så det är bäst att svara från dator.

Och:

Om man svarar NEJ på fråga 2, så behöver man inte svara på fler frågor (står i enkäten, men det blev kanske lite otydligt).

Mandra
1/25/16, 7:52 PM
#4

#1 av: NO61

ursäkta,

men jag tycker inte att din enkät täcker det som behövs Glad 

den är lite tunn så mer detaljerat, tack Glad

Ja den är lite tunn. Beror på att det inte går att göra så mkt mer detaljerat utan att det kostar pengar. Men det finns ju möjlighet att skriva något själv efter varje fråga (i princip). Och på sista frågan kan man göra mkt egna tillägg - men det är ingen som utnyttjat den möjligheten hittills. :)

Mandra
1/25/16, 8:00 PM
#5

Loris M

Det handlar om om och på vilket sätt tror eller inte tror på skadliga väsen. :)

Ska inte användas till något särskilt - bara jag som är nyfiken. Jag jobbar mkt med skadliga väsen och är väl mest nyfiken på att se om åsikterna har ändrats något på den här punkten jämfört med för t ex 10 - 15 år sedan.

Redan nu ser jag att de har det. Men jag klumpade mig lite. enkäten sitter uppe på 3 forum, 1 här och två på Facebook. 2 av dessa forum är för människor intresserade av shamanism och ett för mera allmänt intresserade. jag borde ha skilt dem åt för nu ser jag inte vilket forum som svarar vad och det var dumt.

Folk som sysslar med shamanism anser i mkt högre grad att skadliga väsen existerar, än människor med andra andliga inriktningar. Så hade jag skilt dem åt, så hade jag kunnat skilja detta åt.

Svaren får nog ses som mer typiska för de som praktiserar shamanism, än för andra.

Men jag redovisar tendenserna när lite fler svarat. :)

Loris M
1/25/16, 8:09 PM
#6

#5

Tack för att du förklarar. 🙂Håller med, jag upplever också att inom shamanism pratar man mera om och tror på skadliga väsen. De som är bara allmänt intresserade av andlighet (upplever jag) tenderar oftare att förneka att skadliga väsen skulle finnas överhuvudtaget. 

Det ska blir intressant att se resultatet.

Annons:
NO61
1/26/16, 5:42 AM
#7

 4 tack då förstår jag :-)

vinden är min mor
1/26/16, 10:08 AM
#8

Mandra!

Din enkät får mig att fundera vidare på det här med skadliga väsen.

Vad kan man göra om man märker att någon blir mer och mer influerad av mörker.

När en människa går från ljus till mer och mer mörker pga svart magi och mörka guider.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mandra
1/26/16, 10:27 AM
#9

För det första: Man måste försöka tala med personen - vilket oftast är väldigt svårt - eftersom påverkan från det skadliga ofta gör det omöjligt.
Inte desto mindre får man försöka - om det finns någon öppning för det.
Jag jobbar under en viss Lag som gör det omöjligt för mig att göra något mot/med någon utan att den personen, i sitt vakna vardagsmedvetande (duger inte med själens/Andens medgivande) medgivande.
Så egentligen kan man inte göra något förrän personen är med på det!

För det andra: Om man får tillstånd så ska man veta att när det gäller det du frågar om står oftast ett ganska eller mycket kraftfullt skadligt väsen och de är inte att leka med. Sen kan den här kopplingen mellan personen se väldigt olika ut, så det är svårt att ge något generellt råd.

Om man får tillstånd kan man ändå försöka med en slags rening som kommer ifrån Eldens Lära - renar runt om personen (inte inuti), så det hjälper mot saker utanför personen, men inte sånt som är placerade inuti. Men det är i varje fall något man alltid kan prova (om man har tillstånd).

Kan hämta den senare idag och sätta upp den.

zeretki
1/26/16, 1:47 PM
#10

Jag svarade på enkäten. Anser mig inte tillhöra någon speciell tro eller grupp, men är intresserad av shamanska metoder och synsätt. :)

vinden är min mor
1/27/16, 8:12 AM
#11

Tack så mycket för ditt svar Mandra! Som du säger så är det svårt att prata med någon som står under mörka väsens influenser. Vet du vad som händer när någon som blir en värd för skadliga väsen går över till andra sidan? Blir anden fri eller hamnar den i mörker där? Underbart att höra om ditt ljusarbete Mandra.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mandra
1/27/16, 9:25 AM
#12

Vad jag vet idag (har erfarenhet av) så blir man av med ALLA sorters skadliga väsen när man går bort (men det kan finnas undantag som jag inte känner till).
MEN om man blir kvar, s k jordbunden, så kan man bli attackerad igen - dvs som "spöke". Vissa typer av skadliga väsen, som inte är särskilt intelligenta - attackerar döda jordbundna människor och besätter dem, för då får de tillträde till den människans intelligens. Och också till personens känslor.
Man blir alltså inte jordbunden för att man har väsen på sig - utan för att man "fastnat" i någon känsla totalt (kan faktiskt vara både positiva och negativa, även om de negativa fallen är fler).

vinden är min mor
1/27/16, 9:36 AM
#13

Aha , men vad skönt att höra att andens liv på andra sidan ändå blir utan de skadliga väsen den råkat ut för. Tack så mycket för ditt svar!🌷

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mandra
1/29/16, 3:45 AM
#15

Jag stänger enkäten i morgon, lördag, fm. Så om någon mer vill svara får ni passa på. :)

Mandra
1/30/16, 2:16 PM
#16

Jag har nu stängt denna enkät och återkommer med en redovisning så fort jag hinner. Tack till er som medverkat. :)

Upp till toppen
Annons: