Annons:
Etiketterdjurensläkande-kraft
Läst 880 ggr
Mandra
2016-01-24 07:44

Ett litet prov på djurens läkande förmåga :)

Ser att ni har en rubrik som heter Djurens Läkande kraft.
Tänkte berätta en liten historia runt detta. :)
Jag jobbar mycket med djur (en del jobbar främst med örter, andra med mineraler, jag jobbar mest med djurenergier). Man kan ju jobba med djurs energier på många olika sätt; med kraftdjursenergier, ha döda eller levande djur som hjälpare osv - men den här historien handlar om mer "handgriplig" hjälp.

På 90-talet var jag mycket ute på Grinda, ö i Stockholms skärgård. Där samarbetade jag mycket med tre myrdrottningar, de lärde mig en hel del om andliga frågor och en av dem fungerade också som min personliga coach. Ett ord jag uppfunnit själv och det betecknar en hjälpande vars huvuduppgift är att se till att man tar hand om sig själv (nog så viktigt). 

Till saken hör också att jag under större delen av 90-talet också hade stora problem med naglarna på mina stortår. Naglarna började helt plötsligt att växa rakt ner - istället för ut åt sidorna - de växte alltså rakt ner i köttet. det här var väldigt besvärligt och det bildades ofta inflammationer och jag hade svårt att ha skor på mig.

Nåväl, det var en vacker sommardag och jag satt och samtalade med min personliga coach (alltså en levande myrdrottning). Vi talade om ditten och datten, men helt plötsligt frågade hon:
- Hur mår du egentligen?
- Ja det är väl bra - lite inflammerad i en tå bara.
Hon svarar:
- Ok, jag skickar lite hjälp!

Jag trodde ju det rörde sig om hjälp på den själsliga nivån förstås - men icke då.
Efter ett par minuter kom en ensam myra gåendes (en arbetare) - den klättrade raskt upp på min onda tå.
Sen började den suga i sig allt var och slutade inte förrän det var helt rent!

Ni kan ju förstå att jag blev helt paff - men också tacksam och förundrad över hur detta kunde vara möjligt. :)

Annons:
[Lummer]
2016-01-26 01:35
#1

Vilken fin berättelse. Min är inte lika exotisk. Jag har en kattpojk här som är väldigt speciell. Han flyttade hit själv mycket bestämt och ex matte lät han vara kvar. Många ggr har vi undrat om han är som han ska, särskilt när han kan sitta en timme och stirra in i högtalarn eller när han kommer gående över golv eller gräsmatta och liksom fryser till mitt i ett steg och blir stående blickstill en lång stund, okontaktbar sen skakar han på huvudet och går vidare…. Har flera ggr trott han fått en stroke. Men han är en healing katt. När jag har överdrivet ont ska han bara trampa o massera just där och sedan lägga sig på stället i fråga vilket kan medföra obekväm ställning för mig och eller andnöd. En gång när jag lagt mig raklång på mage på golvet för att mitt bäcken höll på att döda mig så springer han fram och börjar trampa precis där det känns som jävligast och länge håller han på. Efter lång stund upptäcker min man scenariot och börjar filma. Kommer inte ihåg hur lång filmen blev men den blev lång och har numera förolyckats i ett dator haveri. Flera år senare får vi reda på att just där har jag en 2cm cysta som svullnar o beter sig. Det riktigt stålar energi om han när han håller på och han är så koncentrerad inte alls som när han bara är gos nödig. Känns väldigt bra gör det

vinden är min mor
2016-01-27 08:19
#2

Härligt att höra era berättelser!❤️ Djur är fantastiska och den kärleken de kan visa oss människor är otrolig. Jag har själv suttit i skogen mellan några myrstackar och upplevt en stark kommunikation mellan stackarna. Tror myror byggt upp samhällen lite som vi människor fast utan att skada moder jord.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mandra
2016-01-27 09:19
#3

Tack för berättelsen om katten. :)

Myror ja. EN mysrstack fungerar som en jättelik hjärna där varje myra utgör en hjärncell. Alla celler är medvetna om varandra och vet vad de andra cellerna gör (och tänker) - det är därför som myror är i stånd att arbeta så synkroniserat.

När det gäller kommunikation mellan myrstackar, så förekommer det ja. Dom har sagt mig att det funkar lite som den gamla ponnyexpressen i Amerika, när det sker över stora avstånd. (Antar att det gäller själsligt/mentalt - inte rent fysiskt). Så om en myrstack vill skicka ett mess från en myrstack i Skåne till en i Norrland så sker det etappvis. Man skickar till en myra på lagom avstånd (vet inte hur långt det är), sen skickar den myran messet vidare till nästa osv, tills messet når fram.

Har själv varit med om detta när min myrcoach på Grinda skickade mig ett mess till Hälsingland. Messet kom till annan myrdrottning, vars stack befann sig ca 300-400 meter ifrån mig. Hon skickade då ut en myra att hämta mig (myrdrottningar rör sig inte utanför stacken). Jag såg en myra komma gåendes mot mig med bestämda steg. Stannade framför mig och meddelade att myrdrottningen ville mig något. Så jag gick upp till denna myrdrottning som sa att hon hade ett mess från min myrcoach på Grinda. Sen sa hon messet, som var mycket relevant och begripligt (bara för mig inte för denna andra myrdrottning). :)

vinden är min mor
2016-01-27 09:30
#4

Wow helt otroligt! Vet du Mandra, du är en väldigt intressant Persson !👍🏻 Har märkt att alla myror vet när någon har sett en hotbild som behöver tas om hand. Tex en människa som tänker dra upp lite ogräs i rabatten i närheten av deras stack.🐜

☀️Mörker är bara brist på ljus

NiklasTyreso
2016-01-28 21:29
#5

En av mina vita ormar har hjälpt mig få kontakt med ett par av mina förmödrar som gick bort första halvan av 1900-talet.

Magi-cat
2016-03-24 11:09
#6

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: