Rökelser

Rökelser

2015-10-17 01:58 #0 av: [Galahad+Perceval=trueheart]

Jag har funderat mycket på det här med rökelser, dom jag använder mäst själv är lavendel, myrrha, frankensin (stavning?). Polo santo samt några med olika blandningar tex en som heter protection och någon som heter fiery dream. Men min tanke är att jag vill ha era råd om de bästa rökelserna för följande egenskaper.
Rena auran
Rena hemmet
Beskydda aura och hemmet
Dra till sig kärlek och vänner
Heala relationer
Ni får gärna rekommendera stenar för följande användning.

Inga stenar eller rökelser som povärkar kundalinikraften

Anmäl
2015-10-17 21:37 #1 av: NiklasTyreso

Om ni ändå tipsar om rökelser så undrar jag vart man får tag på ett bra fyrfat (att tända rökelse på) som inte kostar multum.

Anmäl
2015-10-20 22:03 #2 av: Pysslan

De här har jag handlat från några gånger. Jag tycker att de har en hel del bra saker till helt okej priser.

http://www.harmoniqahalsobutik.se/

Anmäl
2015-10-22 22:19 #3 av: NiklasTyreso

Tack för länken!

Efter att ha läst om deras rökelsefat kommer jag nog att använda ett eget keramikfat med sand i. Då kan jag se till att symboliken betyder något med min föreställningsvärld.

Anmäl
2015-10-25 18:53 #4 av: [Bettanbop]

Jag funderar på om annan salvia också funkar eller om den det måste vara den vita.

Anmäl
2015-11-04 22:31 #5 av: Cahira

Jag använder rökelser som läker min själ, är därför jag köper dom så jag känner vad som funkar bäst för mig själv. :) Sandal wood är min favorit. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2015-11-05 08:31 #6 av: fridelfina

Har för mig att det "måste" vara den vita... Men kolla på Häxor ifokus, har för mig att frågan varit på tapeten tidigare där :-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.