Annons:
Etikettallmänt
Läst 731 ggr
Kayenta
2015-07-01 07:49

Lite God Morgon Tankar

God Morgon den 1 Juli 🙂

Tankarna poppade upp när jag fann en bekant som inte bor alls långt ifrån mig om hur det kan bli att man på distans sitter och umgås.Förr träffades man och hade aktiviteter både inomhus och utomhus men idag både umgås man och har aktiviteter via nätet.

Min bekant som hoppade med på forum  vi kom på oss själva med att vad håller vi på med.vi kan bara ta en liten promenad så är vi hemma hos varandra men vad gjorde vi jo vi satt i pm efter pm 😮

Vi möts inte i några trådar eftersom vi deltar på helt olika intresseforum men pm-a ja det gjorde vi så det stod härliga till ända tills hon sa att men du vi kan ju nästan bara öppna fönstret och vinka åt varandra 😃och där kom vi på oss att men vad fasen sitta vid datorn när vi kan gå ut i skog och mark,ta med hennes hundar och snacka mellan fyra ögon som vi alltid tidigare gjort men nu plötsligt hamnade vi vid datorerna😮.Det blev liksom sjukt och korkat till sist så då möttes vi IRL istället och kom fram till att hur lätt hänt det är att fastna vid en dator varelse man har avsikten eller inte.

Minns också för många herrans år sedan,telefonen är ju inte bättre den heller om man tänker efter.På den tiden hade jag inte nätet och inte min kollega heller men vilka satt i telefon timme efter timme fast vi bodde två minuters gångväg från varandra 😂Alldeles tok kom vi på oss själva med så vi kom överens om att endast ringa och höra om den andre var hemma,baka lite och träffas på riktigt och umgås istället för att sitta i luren och samma där vi kunde i stort bara öppna våra fönster och vinka åt varandra.

Det här får mig att fundera,vad händer,är det nutidens sätt att umgås utan att ha direkt kontakt,kommer det att se ut så här framöver och hur osocialt är väl inte det och än värre hur många kanske blir osociala på kuppen när man glömmer bort att umgås på plats med varandra?

Skrämmande utveckling får man säga och visst absolut om man har varandra på distans och stora avstånd så har det självklart en fördel att kunna få kontakt men tänk förr då hur dom kajkade land och rike runt för att hälsa på både släkt och vänner.

Minns min mormor och morfar tog moped många långa mil för att träffa och umgås med min farmor och farfar,ett telefonsamtal och sen var dom iväg.Kaxigt av gamlingar att dra iväg så där på mopeder bara för dom ville träffas och umgås.

Då fanns ju även tåg och buss men inte i lika bra utsträckning som det gör idag,nu går det betydligt fler turer samt att vi har ett hyfsat inrikesflyg också som jag ofta nyttjar när avstånden är stora så visst kan vi mötas IRL men så lätt hänt det är att man fastnar vid en dator.

Det här får mig att fundera ska jag sluta med forum? nja inte helt men nog kan jag allt pallra mig iväg rent fysiskt för att möta vänner och bekanta istället för att använda mig av datorn.

Nu är det sommar och då sker det naturligt att man inte är lika aktiv,jag kommer att ha mycket framför mig ett par månader så jag lär vara väldigt inaktiv men ändå oavsett årstid så kan jag förflytta mig land och rike runt istället för att fastna med näsan i en dator och det är nåt vi alla kan göra för tänk så mycket mer man får ut om man träffas personligen än via en skärm med text🌺

Med dom morgontankarna önskar jag er alla en underbar dag och en fortsatt fin sommar,ut och njut,träffa både vänner och släkten,ta vara på den tid vi har för tiden den är oss alla bara till låns även om vi möts på andra sidan borde vi ta mer vara på den korta tid vi har här tillsammans i gemenskap ❤️

Annons:
[Bettanbop]
2015-07-02 12:27
#1

Vilken fin morgon fundering 😃

Jag kom på här om morgonen att jag skulle bjuda in till kaffeknytis med diverse tarot kort som samtalsämne.

Upp till toppen
Annons: