Annons:
Etikettandligt
Läst 763 ggr
[Sol69]
6/11/15, 10:51 PM

Vilka hjälpmedel använder ni i ert andliga arbete?

Sitter och tänker på att det faktiskt finns ett antal sätt att förtydliga den andliga kontakten,, Och att vi han ha många olika sätt att göra det på..

Själv så använder jag mest min tarotlek för att förtydliga. Har hänt att jag har gått runt med några stenar när jag har känt att jag behövt lite extra stöd. Eller lagt mig ned och försökt att meditera. Ja Ulf jag tänker på det men det blir för sällan. 😃Men oftast går jag bara ut i naturen och promenerar för att känna hur energin strömmar till.. Har märkt att det är lätt att öppna upp sig av bara farten när man pratar om andar och sånt… Fast det är ju inte alltid som andra märker av det heller. Igår letade en vän efter en borttappad sak.. och jag svarade att har du letat i lådan i hallen och vist låg det där, Men personen i fråga vet ej om att jag är medial.. 🤫Så ibland så kommer det bara naturligt..

Använder ni några hjälpmedel eller hur fungerar ni?

Annons:
Kayenta
6/12/15, 6:03 AM
#1

Förr om åren var jag och min guide roade av olika redskap men ingen av oss har haft behovet av att använda dom  utan det var mer ett nöje vi hade för oss.

Idag har vi båda tröttnat på det där för det ger liksom inget och ett redskap är inte andligt utan enbart till för att fokusera på,redskapet i sig upprättar inte kommunikation det gör vi själva men dom kan vara användbara just som ett fokuserande för många medan jag och min guide använde dom för nöjes skull använder många sig av dom för att lättare kunna fokusera på det som ska utföras.

Redskapen i sig har ingen kraft men visst hade vi en hel del kul genom åren med dom där fast idag har dom gjort sitt och vi har tröttnat båda två  helt enkelt och hittar på annat skoj istället.

Samma gäller för trumman och efter närmare 30 års praktiserande av shamanism hänger den enbart på väggen  och behövs inte för att komma i trance eller göra resor för där är det bara att köra på eftersom  trumman  också enbart är ett fokus och har inte en andlig kraft i sig så shamanismen den är ett minne blott,vi går vidare med annat.Ut med gammalt och in med nytt.

Det är mycket inom det här jag helt har vänt ryggen till och har inget behov utav varken redskap,tidigare liv,rökelser,kristaller,healing,pendlar,kort  eller annat uppfunnet av oss människor för andevärlden finns omkring oss konstant med eller utan allt det där som bara krånglar till deras enkelhet och för mig är det absolut viktigaste den närhet och rena  kontakt jag har med min kära  guide,allt annat blir bara överflödigt och andra sidan finns konstant mitt ibland oss  varelse vi använder hjälpmedel eller ej.

En enkelt ren andlighet där allt bara är utan en massa onödigt  kringekrångel 🙂

[Sol69]
6/12/15, 8:26 AM
#2

Alla hjälpmedel är ett sätt att förtydliga budskapet. Självklart så behöver man inte använda dem. Men de kan vara en trygghet när man utvecklar sig.

Kayenta
6/12/15, 9:17 AM
#3

Många kan också fastna i en falsk trygghet om att redskapen i sig är det andliga,en del skiljer inte på det där mellan att vara ett fokuserande och att vara kommunikation.Under många mediumutbildningar används en del redskap bla genom psykometri men målet är att helt förlita sig på sig själv och andra sidan  inte redskapet.

Tar vi just psykometrin som exempel så är ju tanken att känna in föremål men det är inte föremålet i sig man känner in utan man kopplar upp sig på den länk som befinner sig på andra sidan och som blir kommunikationen.Tar vi exempel nummer två med en fysisk levande person så är den personen man känner in inte föremålet,dock är det fortfarande länken på andra sidan som förmedlar budkskap samt information.Guider,änglar,nära och kära spelar ingen roll.Dom som redan känner personen det är dom som för fram information.

Många tränar sig också med att lägga föremål i ett kuvert,låda eller annat just för att visa på att det inte har just med redskapet,saker att göra och det där är en kanonbra träning inför att jobba på distans bland annat.När en person är riktigt säker kan den få antingen en bild på ett redskap eller något som tillhört en viss person,eller så får den bara veta att intill mig ligger just nu det och det och på den enkla vägen kan massor komma fram och man behöver inte hålla i utan genom länken på andra sidan förmedlas det som ska förmedlas.

Det är intressant och mycket jobb med det där,samma med andliga redskap när väl säkerheten sitter då behöver man inget mer än länken från andevärlden och det som man strävar efter under olika utbildningar,att lita helt på sig samt på andra sidan.

Det här är roliga övningar om än ganska jobbiga speciellt innan en person fått in rätta knycken som Melker sa så finns en osäkerhet men bara den där enkla lilla öppningen som helt plötsligt kommer över oss med ett aha  då kan det flyta på och det med besked.Sen sitter det där i ryggen och en helt ny värld öppnas för våra ögon🙂

Upp till toppen
Annons: