Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1059 ggr
[Heike]
4/26/15, 7:19 PM

God Söndag Kväll

God Afton Vinkar

Hoppas ni haft en skön och fin helg och snart har vi Valborg här och sen kan våren ta vid på allvar.Såg nere i Malmö där har dom sommar enligt smhi-is karta så nu är det på gång mot varmare tider.

Ha en fortsatt fin Söndag på er Blomma

Annons:
[Sol69]
4/26/15, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God kväll på dig kära Heike och alla andra också…

Jo då det börjar synas i naturen att det är vår.. Alla träd är snart utslagna och det börjar att bli grönt och fint ute,, Man kan njuta av en vår promenad.. Men fasligt vad det blåste kallt vid vattnet idag..

Men snart kan vi ta och njuta av värme och sommar och getingarna som jagar oss… ☀️Mua.. Alla utan mig och Heike för vi springer all världens väg för de små rackarna.. 😮

Men ni andra hoppas jag inte störs av de små bestarna för de är väl bara efter oss två samlas vid oss som är rädda för dem… 😂

Önskar er alla en underbar kväll 🤗

[Heike]
4/27/15, 9:47 AM
#2

Ja du Sol vi lär få motion i sommar 😃så inget ont som inte har gott med sig 😎

Men vilka tjusiga bilder du har att dela med dig av,det är verkligen vackert där i Motala och kring Vättern 👍

vinden är min mor
4/27/15, 10:29 AM
#3

Jag är allergisk mot getingar och borde väl egentligen  vara rädd för dem.

Men om man är lugn och bara sänder kärlek brukar de vara så snälla så.

Däremot om man får hög puls och viftar och skriker kan de bli mycket agresesiva.

Men det är lätt att säga om man är orädd.

Kommer det en mus så rusar min puls i höjden och jag skriker så där fruktanssvärda  höga toner vilket får alla möss att rusa mot mig.

Min gamla katt var ute i stallet och tog en mus i vintras. sedan jagade han mej med den levande  musen i stallet och ut på logen. Herbert var jätte stolt och ville visa sitt byte medans jag sprang runt och skrek.

Min man sprang efter katten och ropade stanna Herbert.

Det var en riktig cirkus😃. tur att vi inte har så mycket grannar…

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Heike]
4/27/15, 10:48 AM
#4

Ha ha ha vilken skön syn Vinden 😂ungefär så där som man kan se i tecknade filmer 😂

Dom är verkligen så stolta över sina byten och tack och lov är mina innekatter även om jag inte är det minsta rädd för möss men ha in dom i huset nä tack 😃

Föräldrarnas förra katt Kia kom ofta hem med fåglar,råttor,möss och det var ju bara att ta reda på dom inomhus men ibland hade hon satt i sig råttan,fågeln eller musen och sen spydde hon upp allt på nån av mattorna till mors förtret 😂

Tog reda på en mus i förrgår på väg ner i jordkällarens trapp,där brukar jag hitta döda möss ibland så jag satte mig ner en stund med honom och fokuserade på ett fritt och bra liv på andra sidan sen fick den lille sötnosen återgå till Moder Jord 🌺

Upp till toppen
Annons: