Off topic

Tv avgiften höjs

2015-04-02 15:07 #0 av: [Sol69]

Nu nu tycker jag att det är nog...Ledsen Inte nog med att vi ska betala för att få kanalerna nu ska de höja tv avgiften mera.. FunderarTycker att den borde gå i graven istället.. Men det kanske är jag som tänker fel?? FunderarMen för mig är det en utgift som det känn som om jag betalar dubbelt för.... Även att jag är ärlig och verkligen betalar den,,,, Glad

http://www.expressen.se/nyheter/radio-och-tv-avgiften-hojs-i-sommar/

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2015-04-02 15:10 #1 av: VildaVittra

Ska SVT lägga ner så våra barn och ungdomar enbart ska titta på amerikanska serier då? Har vi inte påverkats tillräckligt av det landet? För antalet program från andra länder än USA på de övriga kanalerna kan man ju lätt räkna på en hand (tänk på att många av de svenska serierna där är koncept köpta från USA).

Själv har jag ingen tv, men har inget emot avgiften i sig. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-04-02 15:15 #2 av: tlover

Mig spelar det ingen roll, räkningen kommer säkert ändå att komma då det inte passar Skrattar

Själv ser jag mest på SVT's kanaler och program så jag tycker absolut inte att dom ska lägga ner (hemska tanke lägga ner dom bästa kanalerna Förskräckt).

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2015-04-02 15:15 #3 av: [Heike]

Skulle det inte göras om det här med att betala avgiften,har ingen tv jag heller men man undrar ju om det blir så att avgiften blir obligatorisk varelse man har en dumburk eller ej Ledseninte för jag går under för det men störande är det ju i alla fall om det blir så.

Anmäl
2015-04-02 15:27 #4 av: white lady

Avgiften kommer snart på skattsedeln Skrattar

Anmäl
2015-04-02 16:22 #5 av: Tjohalia83

Jag tycker snarare att den skulle sänkas. Betalar TV-avgift men tittar så gott som aldrig på public service kanalerna. Jag tycker att ett bra alternativ skulle kunna vara, som det talats om, att lägga den på skatten men då procentuellt precis som vanlig skatt.

Anmäl
2015-04-02 16:46 #6 av: VildaVittra

#5 Fast det drabbar ju oss som inte ens har en tv eller radio.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-04-02 16:50 #7 av: Tjohalia83

#6 Spelar det egentligen någon roll om man har TV och aldrig tittar på kanalerna det gäller, eller om man inte tittar på TV överhuvudtaget? Det som jag tycker är viktigt är att vi har en källa till nyheter och granskning som är helt obunden av politiska agendor.

Anmäl
2015-04-02 21:16 #8 av: white lady

6  Fast många tittar ju på svt play på datorn.

Anmäl
2015-04-03 12:19 #9 av: Maikailoa

Det är bra om ni slutar titta på TV.

Ett redskap för att programmera folket. Om ni slutar ska ni se att ni, efter ett tag, ser världen på ett nytt sätt.

Anmäl
2015-04-03 13:52 #10 av: [Heike]

Det är för "innehavet" av tv så även om man har men inte ser slipper man liksom inte undan och där finns ett bekymmer för det finns dom som inte ens har en television eller radio i sin ägo,inte ens en dator.

Svårt det där att få stil och rättvisa på, vem vet kanske tv pejling är framtidens yrke Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.