Annons:
Etiketternaturenläkande-kraft
Läst 1779 ggr
[Bettanbop]
3/4/15, 11:57 AM

Fullmåne 5/3

 På torsdags kväll kl 19:06 blir månen full 14°50 i Jungfruns tecken

Då befinner sig solen i Fiskarna och månen exakt mitt emot på andra sidan av zodiaken i Jungfruns tecken. Varje fullmåne är en fullbordan av den cykel som påbörjades vid nymånen. Den uppmärksamma kanske minns att månen blev ny den 19/2 de sista skälvande minuterna i Vattumannen gled strax därefter in i Fiskarnas sfär.

Det är så oerhört intressanta skeenden på gång i kosmos och Fiskarnas tema sammanlänkar nymånen 19/2, torsdagens fullmåne och även nymånen den 20/3 som samtidigt utgör en del av solförmörkelsen och vårdagjämningen början av det astrologiska nyåret.

Nu lyser månen upp det praktiska, rörliga, jordtecknet Jungfrun som står för våra dagliga rutiner och vanor, dieten, hälsan och behovet av ordning. Solen i Fiskarna däremot synliggör våra andliga behov och mål, drömmar och visioner. Att även Kiron och Neptunus är med i bilden stärker vårt andliga medvetande, gudsmedvetandet och vår önskan att helas.

Inom den vediska traditionen rekommenderar man fasta vid både ny och fullmåne för att stärka kroppen och bibehålla hälsan.

Vi kan alla dra fördel av Jungfruenergin och ställa saker till rätta i våra liv. Jungfrun är medicinskt förknippat med magen och matsmältningssystemet och nu är det en utmärkt tid för att påbörja en detox, renings eller fastekur, träna eller på annat sätt förbättra din hälsa.

Fullmånenatten är hinnan mellan världarna tunn. Gör fullmånritual eller meditera. Här bjuder kosmos inte på något motstånd och det är lättare att göra ett andligt genombrott, få meddelanden och liknande.

Nu kanske du väljer att göra en make over, uppdatera garderoben, gå till frisören, hudterapeuten och varför inte planera inför Beach 2015?  Det är bästa tiden på året att starta en diet och lyckas!

Även ditt hem kanske behöver ses över?  Jungfrun skapar ordning och tiden mellan fullmånen 5/3 och nymånen 20/3 är ytterst lämpad för bokföring, sortering, städning, rengöring mm.

Källa: Damernasvärld

Annons:
[Sol69]
3/4/15, 9:02 PM
#1

Tack Bettan.. Hur påverkas ni av fullmånen? Eller påverkas ni inte alls??

Jag vet inte men jag är extremt trött just nu. kan de vara månen. 😃

[NeferNefer]
3/4/15, 9:11 PM
#2

Jag kan inte sova. 🤦‍♂️

[Våren]
3/6/15, 5:40 PM
#3

Jag brukar påverkas av fullmånen, men faktiskt inte denna gång. tittade bara på månen och såg att den var hel,och inte mer än det.
Antagligen hade jag ej behov av den? konstigt…

Upp till toppen
Annons: