Annons:
Etiketthealing
Läst 3260 ggr
[Bettanbop]
2015-02-23 12:57

Be för andra, sända energi mot andras vilja !

Bildresultat för bön

Kan man tycka är en självklarhet att man inte gör, men hur det än är så  finns dom som gör, med eller utan en annan människas medgivande.  Nu tänker jag på dem som av olika anledningar anser sig ha rätten att omvända dom som inte följer just deras tro, och det finns många olika religiösa grupper som ägnar sig åt det här.

Istället för att ge kärlek och be för kärlek, sänder man negativt i andras väg, om man satt sig för att nu ska jag minsann se till att….

Att be från hjärtat för en annan människa med tillåtelse är en sak men man ber inte bakom andras rygg och man sänder absolut inte negativa energier i andras väg även om dom nu skulle vara omedvetna. Även om man tycker att någon tänker helt fel och vill hjälpa den komma på bättre tankar, så besitter ingen av oss  den minsta  rätten att skapa en energi som inte hör hemma i en annan människas vardag.

Nu är jag en som har ett starkt beskydd, och städar bort negativa energier och sänder ut dem i universum så det förvandlas till ljus. Men det jag vill belysa är hur viktigt det är att man vet vad det är man har att göra med men tyvärr är det många som idag inte har den kunskapen och kontrollen om sånt här, om det kommer i deras väg.

Det krävs många år av träning för att få säkerhet, och minsta lilla negativa tanke mot en person som i sin tur kanske är svag kan man istället skapa rena kaoset och miss rikta energier som inte alls hör hemma hos en annan persons liv.

Man får vara väldigt försiktig i vad det är man sänder till andra, för alla har inte kunskapen eller guider som är så pass starka att dom inte släpper igenom onödigt trams som inte hör hemma hos dem, alla har inte upprättat det samarbetet med sina vägledare att dom kan stå emot både små och stora attacker och det blir istället den lilla människan som blir lidande för hon inte vet hur man stoppar och skapa beskydd mot negativa attacker.

Att be för varandra, att sända goda energier och tankar är vackert, men det är också väldigt lätt hänt att man kan ha den minsta lilla negativa tanke om en person och/eller avsikten att göra om andra. Då ger man sig ut på väldigt farliga vatten. och just i den här frågan finns en stor okunskap bland andliga grupper och människor. Inte alla, för många kan verkligen sin sak och har full kontroll på vad det är dom ägnar sig åt.

Det är samma sak med healing, man sänder inte den utan tillåtelse heller och aldrig med det minsta negativa i sinnet för det skapar bara onödig oro hos andra. Att få tillåtelse att ge healing, be för nån eller sända olika goda energier är en sak, dock gör man inte det här utan en annan människas tillåtelse.

Vi är alla bara människor som kan bli irriterade, vi kan bli ledsna på varandra, vi kan bli förbannade och det är just såna gånger vi ska vara väldigt varsam med om vi ska sända för där är det så lätt att föra in negativt och skapa onödig oro hos andra.

Är vi däremot i balans, utan någon form av motstånd mot en annan människa så faller det sig helt naturligt att det är positivt som når fram i alla lägen.

Det här är en viktig grundtanke i allt andligt arbete oavsett var vi befinner oss, i ett tempel, i en urskog så ska man ha medvetenheten  att inte miss rikta energier för vi har ingen rätt att sända skräp i en annan människas väg.

Var försiktig med vad du sänder i andras väg, sänd bara det goda, be bara för det högsta goda med positivt i ditt sinne. Det är bara att gå till sig själv i tanken,s kulle du vilja att andra sänder negativt i din väg ? det tror jag inte, så ansvar i sitt andliga utövande är A och O och på så vis för vi fram dom goda krafterna, dom som ska ha fullt utrymme i våra liv.

Annons:
[Bettanbop]
2015-02-23 17:53
#1

Får jag fråga VARFÖR min artikel är anmäld???? 

Jag som var så noga med att inte trampa någon på tårna 🤔 Vill ni erkänna och förklara???

vinden är min mor
2015-02-24 08:22
#2

Det här är något jag funderar på ibland.

Jag har också fått lära mej att man inte får heala utan tillstånd.

Men när min syster var nyopererad tänkte jag inte på det och sände  healing till henne och sms dagen därpå att jag skickat healing.

Hon tackade och sa att hon blivit mycket bättre på kvällen.

Likadant när jag healar djur,  jag har aldrig bett om lov först men de brukar bli väldigt tacksamma.

Varför ska man inte heala eller be för någon av kärlek?

Jag har aldrig fått något bra svar, hoppas du har något!

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Sol69]
2015-02-24 09:56
#3

När jag läste artikeln kom jag först att tänka på det onda ögat.. och att det finns de som kan ställa till med mycket negativt när de sänder tanker om en annan person av avundsjuka och svartsjuka.. och att vi måste lära oss att bygga upp ett skydd emot det… För att inte påverkas av andras negativa tankemönster…

När det gäller positiva tankar.. Så sänder man ju ut kärlek i tankeform… Nu skickar jag aldrig healing till helt okända personer utan bara till dem som jag känner.. Och Om vi tex tar vår kära Bettan så har jag och hon en överenskommelse om att jag får lov att sända healing till hennes arm när jag har tid och ork.. Så jag frågar inte varje gång.. Utan hon vet att det kommer när jag har möjlighet..

När det gäller andra vänner så kan jag sända ut tanken om att jag önskar att det ska bli bättre och att de kan ta emot den positiva känslan om de känner sig redo för det. Låter den hänga som i luften och ber deras guide att godkänna den och ta emot den om de vill det.. Så att jag inte sänder och de inte är redo för det.. Utan jag ger dem möjlighet att ta emot om de vill det..

Jag har en speciell kontakt med en väns guide som jag känner väldigt väl och dennes guide kan komma till mig och be mig om hjälp och stöd.. Då har jag som sagt låtit energi bubblor hänga i luften tills denne velat plocka ned dem själv.. Då har jag lixom gått runt problemet med att fråga om lov innan… Nöden har ingen lag sägs det ju och det jag erbjudit i det fallet är ren och skär omtanke och kärlek,,, som jag hängt i luften.. Men då har vi en speciell relation och jag är medveten om att jag hade fått sänt healing om jag kontaktat personen. Men av en privat anledning kan jag ej fråga personen…

Denna kommentar har tagits bort.
[Bettanbop]
2015-02-24 11:26
#5

Så bra ni svarar😃 Fick du svar på dina funderingar Vinden?

vinden är min mor
2015-02-24 12:07
#6

Ja det fick jag verkligen !

Tack så mycket!

Jag har faktiskt inte tänkt på att man kan reagera olika på healing,

för mej har det varit en kärleks handlig som jag i ärlighetens namn kanske har handskats lite vårdslöst med.

Kanske därför som en häst jag har med fysiska och psykiska besvär har ragerat med ilska på healing

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
[Sol69]
2015-02-24 12:39
#7

Jag brukar tänka så att jag sänder inte healing till någon som inte är medveten om att den får det. men jag kan sända en kärleksfull tanke och fråga om den är villig att ta emot den.. För då kan den med hjälp av sina guider ta emot den när det är rätt tid.. Bubblor att plocka ned av energi..

Men sen finns det undantag. Som med Bettan och då är det efter att vi kommit överens om att jag sänder när jag har tid.. Hon är medveten om att jag gör det. Men vet inte exakt när det sker. Men då tar hon emot det. och det är godkänt.. Nu blir det ju mest på kvällarna.. och då vet jag hon inte brukar vara ute på galej och så.. Men vet också att hennes guider skulle låta energin vänta om det inte var rätt tid att ta emot…

[Bettanbop]
2015-02-24 12:56
#8

Va! jag som aaaaltid är ute på galej 😂nott 😉

Jag är ju inte sån som regerar starkt på healingen, så som Wolf gör. Då hade vi nog fått rikta  in oss mer inom snävare tidsramar. Jag sänder ju till som också. Sen har jag ju en överenskommelse med mina föräldrar också att sända när jag har tid och ork.

[Sol69]
2015-02-24 13:24
#9

Ha ha Bettan vi kanske ska ta kvasten och åka ut på lite galej tillsammans.. 😂

Jo men då har har man ju en överenskommelse om en det.. och då är det ju inom ramarna..

Upp till toppen
Annons: