Annons:
Etikettandligt
Läst 977 ggr
[Bettanbop]
2/22/15, 10:44 PM

Att be.... Till vem...

Vissa grupper säger att vist kan du be till vem du vill, medans andra grupper säger att det endast är Gud man får be till. Vissa grupper säger att allt är andligt medans andra säger att bara de som tror på den riktig Guden är andlig.

Vem är den riktiga Guden då??? Då säger alla att vår Gud är den riktiga Guden!!! Men hur vet man det??? Jo för det står i boken!!!! Jo oavsett vad boken kallas så är alla övertygade om att det är en helig skrift och skriven av Gud ursprungligen.

Så om jag skulle säga att jag inte tillhör någon grupp men tror på Gud. Är jag då helt ute och cyklar?  Om jag dessutom skulle säga att jag tror på Änglar, blir jag då en hedning? Måste man verkligen tillhöra någon grupp? Nej säger jag, men helt okej om man vill göra det.

Även om man tillhör en grupp så måste vi kunna visa hänsyn och respekt för varandra. Eller hur…… 

Om någon säger till mig att jag inte får be till Änglarna för att det är fel. Hur ska jag ta det? hur bör jag reagera?

Om jag säger till denna någon att jovisst får man be till Änglarna, det går jätte bra. Hur bör då denna någon ta det och reagera?

Bör vi börja hacka och kalla varandra olika saker? Nej säger jag, för var hamnar vi då…… Jo utanför det vi alla vill ha och uppnå oavsett vad vi tror på. Vi vill ha fred, lugn och harmoni….. Eller hur…..

Jag är glad för "din" din skull, att du har hittat din väg i din tro och känner dig övertygad i att den är sann för dig. 

Hoppas "du" kan vara glad för min skull att jag har hittat min väg i min tro och känner mig övertygad i att den är sann för mig. Även om vi inte tror exakt lika.

Tittar man ut i världen på alla konflikter som finns överallt. Vad beror dom på? Jo det beror på att vi tror olika och har olika uppfattningar hur man skall göra och inte klarar av att acceptera att det är okej att tycka olika.

Tänk om vi kunde hålla sams och kanske kunna hjälpa varandra med våra kunskaper inom olika ämnen i våra olika grupper.

Medans jag har tittat och sökt i många olika grupper så har jag upptäckt att alla har saker som jag håller med om och saker jag inte håller med om, men vad gör det. Så känner nog de flesta.

Jag hittade en grupp till slut och den passar mig alldeles utmärkt. Den har inget gruppnamn men jag kallar den min tro, och den består av mig.  

(källa: Bettanbop)

Annons:
Zeffe
2/22/15, 10:56 PM
#1

Väldigt bra skrivet och jag håller med till 110%! 🌺

Andorr
2/22/15, 10:59 PM
#2

Följer (Är alldeles för trött för att kunna formulera en text om detta intressanta ämne.)

[Sol69]
2/23/15, 6:58 PM
#3

Ja ven ska man ber till.. Tror att det måste få lov att vara personligt vad man väljer att kalla det.. Det är ju så att vi alla har olika andlig bakgrund.. Bara för att jag är indiansk i min tro betyder det inte att den tron är den rätta och att alla andra måste tänka som mig. Det är ju faktisk så att vi alla är olika och om vi inte var olika så skulle det ju se väldigt tråkigt ut.. och tänk om vi alla skulle tänka lika då skulle ju ingen ha något allt säga alls för alla  tänker ju lika om allt..

Upp till toppen
Annons: