Annons:
Etikettallmänt
Läst 2466 ggr
[Bettanbop]
2/18/15, 5:22 PM

Sååå tråkigt!

Har suttit och kollat runt på en del forum men jösses vad dålig aktivitet det är överallt, kan folk ha tröttnat på forumen tro för det verkar segt på många håll.

En del ställen har sajtvärdarna gett upp och antingen bara slutat eller lämnat ifrån sig sajten.

Kan det vara som så att antingen har folk ledsnat på forumen eller helt enkelt går in i dolda grupper och skriver? Jag är ju med i dolda grupper och märker att man blir lite bekväm med det och glömmer de öppna forumen.

Trist att se så många forum tappar fart men samtidigt förstår jag också och då speciellt andliga forum där det kan gå ganska vasst till många gånger. Kan vara det som gör att folk drar sig för att skriva av flera orsaker.

Men tråkigt att se att på vissa håll har ingen ens satt en liten kråka på flera veckor, varken värdar,medarbetare eller medlemmar.

Kan vi vara där nu att människor överlag är forum less? eller helt sonika smyger undan i dolda grupper Funderar

Kolla runt får ni se det är många som ligger så gott som helt nere.

Annons:
TjockaBerta
2/18/15, 5:34 PM
#1

Klart att aktiviteten gå ner om folk sitter och skriver i dolda forum. Sen är det inte så kul för oss som inte får vara med utan harvar på med ett tröttare och tröttare iFokus . Dels är aktiviteten mycket låg och dessutom känner man sig exkluderad. Hemliga klubben liksom. Vad gör ni i dessa dolda grupper som inte tål att visas för samtliga medlemmar?

>>>Malum domesticum<<<

[Bettanbop]
2/18/15, 5:44 PM
#2

Ja vad gör vi i dessa dolda grupper….. egentligen inget annat än det vi gör i öppna forumet. Vi diskuterar och berättar mycket som kan lika väl vara synliga. Men även sådant som man inte vill lägga ut öppet.

Men vi blir nog lite bekväma, så tänkte om vi kunde locka fram alla doldisar i olika forum och få fart igen.

[[Mån Quinna]]
2/18/15, 6:20 PM
#3

Hallå Tjocka Berta 🙂

Vet du det finns stunder som man faktiskt inte kan dela med sig av i öppna forum och vet du för några år sedan ledde just dolda grupper och forum över dom öppna men det var då det och jag har faktiskt ingen koll just nu hur i fokus ser ut i den frågan 😃

Men för att kvala in i dold grupp krävs att vi moderatorer ser och godkänner för en grupp och det minsta lilla negativa som kan påverka den gruppen så åker man ut,hårt men sant men så ligger det till 🙂

[Bettanbop]
2/18/15, 7:46 PM
#4

Hihi ja vi har ju en Quinna som kan bli på dålig humör ibland 😃 men go är hon 🙂 

Men Berta skriv gärna här och ställ frågor eller berätta vad du har för erfarenheter eller vad du vill nästan så kommer vi ut ur "garderoben" mer än gärna.

[Sol69]
2/18/15, 9:05 PM
#5

Jag kan bara tala för mig personligen.. Även om jag nu haft en låg aktivitet pga annat  tagit upp min tid och energi.. Privatlivet har inte tillåtit att jag sitter jämt vid datorn,,, Men det som är personligt brukar jag skriva i det dolda då det är av mera privat karaktär.. Det som är mera allmänt brukar jag skriva mera öppet…

Tarotstollan
2/18/15, 9:58 PM
#6

Ja, det är så tråkigt att det skall vara så lite fart inne på sajterna. Det verkar också vara väldigt svårt att få igång medlemmarna att skriva själva eller svara på det man lägger ut.
Hur många sajter har dolda grupper? Finns det några som inte har det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sol69]
2/18/15, 10:02 PM
#7

Har ingen aning om hur många dolda sajter det finns.. Men jag är mest här inne.. Fast ska jag vara ärlig hinner jag knappt med det just nu.. Privatlivet tar mesta tiden.. men hoppas på lugn snart.. och lite tid,,,, 😃

Tarotstollan
2/18/15, 10:18 PM
#8

Ja, det är väl så att många med mig sitter ensamma och andra har fullt upp med familjer, skolor och arbeten. Så det kanske blir så då, att de som inte har så mycket omkring sig kanske sitter här vid datorn mycket och undrar var alla är!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Triccia
2/18/15, 10:27 PM
#9

Kan hålla med om att det är lite dålig aktivitet överlag på iFokus. Som jag upplever det har de flesta sajterna samlingstrådar som är rätt tråkiga för oss nykomlingar… Ofta innebär det trådar med +-100 inlägg där de flesta som skriver redan verkar känna varandra efter ett antal år ihop här på forumet… När någon ny medlem skriver en fråga i en ny tråd hänvisas denne direkt till sökfunktionen då frågan redan tagits upp ett antal gånger förut (= de gamla medlemmarna är inte speciellt intresserade av nya medlemmar med "gamla frågor"… ).

Jag brukar själv inte hänga just HÄR, kikar in ibland bara så det är inte kritik mot er.. bara vad jag upplevt hittills i största allmänhet.

Nån dold sajt har jag hittills inte varit på… Skulle ju va intressant att se hur det ser ut ;)

Säg OCH istället för MEN... :)

Tarotstollan
2/18/15, 10:35 PM
#10

#9. Kan nog vara så som du säger! Jag gjorde ju precis tvärtom innan jag blev medlem, jag satt och läste varenda tråd och inlägg på den sajten jag var intresserad av. På det sättet kunde jag hoppa direkt in i tråden! Jag presenterade mig inte eller någonting!😃😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Triccia
2/18/15, 10:56 PM
#11

#10. Sköning du är :). Sett dig lite här och där och att du bara hoppade in som ny tycker jag är störtskönt!

Innan jag blev medlem här hade jag i flera år googlat frågor som intresserat mig och hamnade ofta här på iFokus. Jag är en person som ofta läser och lyssnar mer än vad jag pratar och skriver och tyvärr måste jag säga att iFokus inte alltid främjar personer som mig.. Och faktum är att jag ser det lite som en utmaning att lägga ut lite kommentarer och trådar här och där, för min egen skull (och andras skull ).. ;)

Säg OCH istället för MEN... :)

Tarotstollan
2/18/15, 11:16 PM
#12

#11. 😃Ja, men det var bara på en sajt jag gjorde så!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Triccia
2/18/15, 11:23 PM
#13

#12 Haha, jag gillar dig och din handlingsförmåga ändå!

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
Triccia
2/18/15, 11:25 PM
#14

Jag är ju lite feg trots att jag är anonym här.

Säg OCH istället för MEN... :)

Tarotstollan
2/19/15, 12:06 AM
#15

Kan nog också bero på vilken sajt det är, denna är ju en som vi diskuterar ett ämne på.
Det är nog svårare att komma in på en sajt om det diskuteras många ämnen om olika saker på samma sajt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2/19/15, 10:08 AM
#16

Kommer ihåg första gången jag logga in på iFokus,, Det var på denna sajt med andra Medarbetare och värd.. Men det kändes som jag trängde mig på dem. Så jag logga ut och skrev inget alls.. 🤫

Nästa gång jag halkade in var det på ett bananskal.. och då hamnade jag en del inne på tarot och på ön. Men jag drogs till för jag tyckte att de svarade så trevligt i trådarna… 😃 Men godmorgontråden tog ett tag innan jag vågade tränga mig på i.. skrev lixom in mig på sajtern först.. 😉

Sen Efter ett tag puttade en gammal iFokus medlem på mig,,, En viss klok kvinna om att hon tyckte att vi skulle starta om denna sajt tillsammans.. Så sagt och gjort vi drog in Agneta i iden och sen började vi… 😎 Sen dess har vi utökat admin med några till.. 

Det med att man hänvisar medlemmar till gamla trådar och att de ska läsa dem Är något som jag reagerade starkt emot.. tycker att det är oförskämt att inte ta sig tiden att skriva något själv samtidigt. 😕Så skulle jag drista mig till att inte ha en trevlig ton och försöka förklara vad jag tror fräs åt mig då 😡😂

Nya medlemmar blir vi själaglada när vi ser att de kommer och att de skriver.. Ser vi sen att de är aktiva och ger en bra stämning ifrån sig så kommer det kanske en liten överraskning som är positiv,,, 😃

Men sen går de ju i perioder och ibland har man annat som tar tiden,, och  man hinner inte med… Och har nya medlemmar förslag så tar vi gärna emot dem.. 😎

[Lovisaan]
2/19/15, 10:52 AM
#17

Om man tittar hur många som har klickat på inlägget,så blir man blir förvånad. (inte enbart detta inlägg) utan det är ganska likvärdigt på andra forum.(som jag är på iaf). 

Verkar vara många som läser,men betydligt färre som gör ett avtryck. jag får väl också skärpa till mig.

[Bettanbop]
2/19/15, 12:00 PM
#18

Va ni är goa och härliga, jag sitter bara här och leeer och myser av att ni är så goa 🤗

Jag började min iFokus bana inne på Healing iFokus. Började med att bara läsa vad andra skrev och kände mig för lite. Sen rullade det bara på, fick nya vänner som fick in mig på olika grupper.

Denna kommentar har tagits bort.
[Sol69]
2/19/15, 1:14 PM
#20

# 19 Inte illa menat 🙂Nu blir jag förbryllad över ditt inlägg och den tonen du använder.. Men är kanske att du skriver och man inte hör rösten och tonläget.. Men tycker att du låter arg när jag läser det… och hugger på Både MQ och Bettan 🤔

Nu kan jag bara svara för mig själv.. Men just nu är jag inte mycket aktiv alls på sajten.. För mitt privatliv tar den mesta tiden.. Hoppas att det blir lugnare snart… 😃 Men när jag är aktiv skriver jag både i öppna och även i dolda för att vissa saker är av mera privat karaktär och det vill jag inte att vem som helst ska kunna läsa. 🙂

Annons:
[Bettanbop]
2/19/15, 1:16 PM
#21

Ojdå! det var inte meningen att du skulle uppfatta det som nedlåtande, för det var absolut inte tanken.  I båda inläggen har ser du att vi lagt in positiva smilisar som förstärkning till vår positiva känsla.

Du uppfattade syftet med min tråd korrekt om hur vi kan få igång aktiviteten på inte bara detta forum utan ett flertal här på iFokus.

Det du uppfattade som att jag backar upp #3 så var det mer tänkt som ett internt skämt mellan mig och henne.

Det är just såna här lite negativa frågeställningar och  meningar som gör att man drar sig tillbaka och grupperna blir tysta. Det går att vara positiv och trevlig även om man vill ifrågasätta något, då blir det en lättare stämning och roligare att svar.

Personligen lyser jag upp var gång det kommer in någon med en öppen fråga.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: