Annons:
Etikettshamanism
Läst 3112 ggr
fridelfina
2015-02-01 21:21

Kontakt på andra sidan?

Är det nån här som har kontakt på andra sidan? Jag kallar mig inte medial, dock är jag väldigt receptiv när det gäller andras känslor och energier. Har själv aldrig haft nån kontakt från andra sidan på något sätt. Men nu är jag fundersam, kanske det beror på omständigheterna men…. jag har mist en mycket nära person och har vid ett par tillfällen den senaste tiden känt det som att jag blivit luggad eller petad på huvudet, brukar de göra så? Det här låter kanske helcrazy… och kanske det bara är vad jag vill, ha en kontakt med min kära släkting som rycktes bort under så drastiska omständigheter….

😭

 
 

Annons:
[Bettanbop]
2015-02-01 21:47
#1

Hej fridelfina 👋

Ja då vi har kontakt med andra sidan här inne 🙂 så du är välkommen med din fråga. Bra att du vågar fråga för det är inte alla som törs, bra av dig 👍

Det kan mycket väl vara din närstående som luggar dig för att tala om att hen är där med dig. Hen vill nog bara säga att du är älskad och ihåg kommen av hen..

Om du sätter dig i lugn och ro och slappnar av så mycket du kan. Så börjar du prata med hen i dina tankar. Ställ en kort fråga för att testa och vänta på svar. Svaret kommer som en tanke i ditt huvud.

fridelfina
2015-02-01 22:00
#2

Det var väl det jag tänkte, att ni har, schamaner bygger väl en del av sin praktik på den andra sidan? Tack för ditt svar! Då får jag ta vara på stunden nästa "luggning"!

 
 

[Bettanbop]
2015-02-02 14:54
#3

Nu är jag ju ingen Schaman men har kontakt ändå 😉 Du skulle nog kunna få mer och längre svar av andra här inne, men det är inte så svårt egentligen att få kontakt.

Berätta gärna sen om du lyckades få någe svar 👍

fridelfina
2015-02-02 16:16
#4

Så är det nog, men ditt svar är gott nog även om du inte titulerar dig schaman! Tack för ditt engagemang Bettan!

 
 

[Sol69]
2015-02-02 20:06
#5

Hoppas du lyckas få kontakt 🙂

[Shaman Wolf]
2015-02-03 06:47
#6

fridelfina välkommen hit till oss 🌺

Det stämmer bra vi shamaner lever dygnets alla timmar med det här och du låter inte alls helcrazy på nåt vis det du berättar,tvärtom.Beklagar din sorg men dom finns med oss om än inte i sin vanliga fysiska form.

Kan bara instämma med ovanstående att det är besök och det här med kommunikation är väldigt individuellt hur vi kommunicerar men även individuellt från andra sidan hur dom kommunicerar med oss.

För en del sker det telepatiskt,andra med ren klar fysisk hörsel,det kan vara bilder,dofter,vidröring som du skriver om så det finns många olika sätt att kommunicera med varandra på.

Ett tips jag brukar ge är att alltid gå på första känslan,vad var din första känsla när du kände du blev petad på i huvudet,vem var det som dök upp allra först i ditt sinne? där har du svaret på vem för det är så enkelt att det absolut första som kommer till oss det är den känslan,inre synen,doften,bilder vi ska lyssna till.

Det ligger mycket träning i att våga lita på det man får till sig men jag brukar ge det enklaste råd man kan få till dom som vill lära sig det här och det är att alltid lyssna till det absolut första som kommer till oss både i personer och i ord som kan strömma till oss,information helt enkelt.

Att inte göra om det som kommer här och nu för då förlorar vi lätt fokus om våra egna sinnen och logiken lägger sig i.Bara slappna av och låta allt flöda naturligt utan egen påverkan i tankar eller ord då kommer man rätt.Nu är det så klart en träningssak att våga lita på det man får till sig men egentligen är det här inte svårt bara man vågar sig fram och lita på vad det är man hör,ser,känner och får till sig ❤️

Annons:
fridelfina
2015-02-03 22:12
#7

Tack Sol och ShamanWolf! Jag får ta det som det kommer och förlita mig på att min känsla är sann, vad den än registrerar!

 
 

agneta-43
2015-02-04 20:02
#8

Beklagar din förlust Fridelfina 💜 Vilken kontakt, bli luggad, men det är ju då tydligt att den vill visa sin närvaro:-) I helgen berättade jag för Sol om en natt då jag vaknade och tittade på min sambo. Oftast ligger jag med ryggen mot han, men plötsligt hörde jag hur någon drog ett djupt andetag bakom mig :-? Sedan både hörde och kände jag hur luften blåste ur munnen med ett bestämt och jämnt tryck, jag kände även hur håret flyttades av luften som träffade min nacke. Jag blev inte rädd eller orolig utan låg kvar, nöp mig i armen för att försäkra mig om att jag var vaken och somnade efter ett tag om igen :-) Jag tror som så att det var min mamma och det var kul att lyfta det med Sol för när jag berättat för henne så sa hon med att tanken på min mamma kom fram :-) Blir nyfiken på att få höra mer av vad du kan få uppleva 😊💜

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2015-02-04 20:48
#9

Din mamma tycker ju om att prata med mig Agneta 😃Hon har ju varit med oss flera gånger 🤔

Önskar jag kunde ta med er till Agnetas goa spökhus och se vad ni andra får till er 😎

[brinker]
2015-02-09 19:08
#10

Jag är inget medium, jag personligen kan inte ta kontakt med folk från andra sidan men jag vet 100%igt att de kan ta kontakt med mig. Fråga mig inte hur.

Men jag vet i alla fall med 100% säkerhet att jag varit kontakt med 1 från andra sidan men den personen tar kontakt med mig.

Upp till toppen
Annons: