Annons:
Etikettandligt
Läst 1010 ggr
[Sol69]
1/23/15, 9:42 AM

Motgångar ger styrka??

Fick bara en liten fundering.. Varför är det så att ofta så har de som utvecklar sig andligt haft ett tufft liv på ena eller andra sättet.. Måste kan ha det ena efter det andra bakslaget för att utvecklas andligt 🤔

När man läser alla bittra öden som andra har gått igenom så blir man häpen om hur grymt livet kan vara. Men det ju faktiskt så att för varje motgång man går igen ger en ny styrka och kraft och när man rensat ut det ur bagaget så känns det lättare och varje lärdom har ju faktiskt oftast något positivt med sig även om själva händelsen inte kan bli positiv i sig, 

Ta en sån enkel sak som att du har haft en tuff uppväxt och blivit mobbad i skolan. Även om det är ett helvete som du har genomlevt. Så har du ju lärt dig hur en som blir mobbad känner det och hur mycket det kan påverka en även efteråt.. Och du har ju lärt dig hur du inte vill att andra ska bete sig emot någon.. 🙂

Om du är lite driven kanske du agerar medvetet för att andra inte ska råka ut för samma sak.. För det finns ju faktiskt de som hittar sig själva och styrka energi nog för att gå ut på skolorna och berätta om sina upplevelser och på så sätt försöka hjälpa andra att inte råka lika illa ut.. 

Tror det viktigaste är att man inte känner sig ensam om att ha upplevt jobbiga saker i livet och att man får lov att ventilera det och vända och driva lite på det så att man bearbetar och kan gå vidare i livet förhoppningsvis med en lärdom som ger styrka och kraft och utvecklar en till en godhjärtad och empatisk person. ❤️

Annons:
[Lovisaan]
1/23/15, 10:30 AM
#1

En bra fråga sol. när man börjar att utvecklas andligt, så börjar man att lära känna sig själv.
Det är som man börjar ta av sig dom skal man har byggt på. för varje lager som man tar av, så blottas dom minnena fram.som börjar bearbetas, som man annars kanske inte ha reflekterat över på samma sätt.

Maikailoa
1/23/15, 11:56 AM
#2

Man måste nog ha motgångar för att kunna utvecklas över huvud taget.

[Sacred Wolf]2
1/23/15, 12:00 PM
#3

Kanonfråga vännen och super du tar upp det här ❤️

Bara igår ställde jag Wolf mot väggen i just den här frågan eftersom vi ser att många lider nu för tiden,jag låg på om att en person mår fruktansvärt illa hur tusan kan anden växa av det? jag påpekade också att om personen går över i det tillståndet hur mår hen då på andra sidan.

Han svarade mig som så att oavsett hur vi går över så stärks anden av erfarenheterna,jo visst var mitt svar det där har vi ju pratat om i alla år så nope nöjde mig inte alls med det lilla svaret utan krävde mer och så här sa han då,inget nytt svar under solen det heller Sol 😃den fick jag  allt till va men nä allvarligt nu 😉

Som andlig tar vi lätt på oss svåra uppgifter och på andra sidan där vi är i harmoni med allt är det väldigt lätt att ta på sig svåra utmaningar,även som ande är vi väldigt intensiva med att vilja lära och klara av saker och ting och så klart allt verkar så mycket mer enkelt när vi slår oss ner med våra guider och gör våran livsplan så därför tar många av oss andliga på oss svåra uppgifter just för vi vill utvecklas andligt så mycket det bara går medan en person som kanske inte valt djupet utan nåt helt annat kan göra andra val med andra svårigheter.

Det är tydligen så att för varje smärta,ångest eller tvivel expanderar anden och utvecklas medan vi med våra fysiska sinnen känner oss nere och tryckta av ångesten.

Ångest är vår egen andes sätt att tala om nu är något fel och genom smärtan vi känner expanderar anden samtidigt som vi ska bli medvetna om att fortsätter vi i samma spår kan vi fysiskt gå under där kroppen kan få fysiska åkommor i takt med att vi har ångest.Så ångesten är andens signal till oss att göra förändring,det kan vara arbete,skola,vänner,familj men oavsett vad för svårt vi har i våra liv är det en indikation om att förändra beteenden,situationer och mönster.

Om vi tar ditt exempel om mobbing i skolan så innebär ju det en fruktansvärd smärta för dom utsatta,en del använder sig sen av egen erfarenhet för att hjälpa andra i liknande situation så där gjordes förändring och man tar sitt eget lidande för att hjälpa andra och vilka om några kan verkligen sätta sig in i en mobbad persons situation,jo den som erfarit och där kan man läsa hur många skolor man vill inom psykologin men endast den med egen erfarenhet kan verkligen förstå och känna med andra mobboffer det kan inte en person göra som bara läst sig till för han eller hon har inte upplevt känslan,känt smärtan.Vist belästa kan förstå men omöjligt sätta sig in i känslan hur det verkligen känns och är.

Så varje motgång oavsett vad det är så expanderar anden samt att den genom inre smärta säger gör nu förändring till det bättre,byta jobb,skola,lämna vänner som är elaka men allt det där är inte det lättaste om det rör ens egen familj men fortfarande växer anden och en dag när man kommit förbi det jobbigaste ser man till sin förvåning att man verkligen gick starkare ur än man gick i.

Genom dåligt mående kan mycket gott komma ur,vi kan hjälpa andra i fysisk form medan vi fortfarande befinner oss här men det finns även dom som sen planerar att bli guider åt en fysisk person så då behöver dom erfarenheten av hur livet känns i alla möjliga lägen för en guide utan livserfarenhet kan omöjligt bistå den fysiska om denne inte själv upplevt och känner känslan med den som man guidar.

Det där är bara ett litet skrap på ytan som Wolf och jag gjorde och det är skitsvårt när man är mitt uppe i allt elände att både se en ljusning och förstå att man ur det där kommer starkare,stabilare men med erfarenhet och med distans till vad som än gjort ont får man en inre styrka och många står förvånade med orden,jag trodde aldrig jag skulle känna mig starkare än innan jag gick in i det där.

Utveckling för anden hela vägen både med och motgång gör att vi växer och vår ande slutar ju aldrig att utvecklas inte ens den dagen vi går över på andra sidan.🌺

[Bettanbop]
1/23/15, 1:41 PM
#4

👍

Upp till toppen
Annons: