Annons:
Etikettkraftdjur
Läst 1744 ggr
Cahira
2015-01-22 23:41

Kraftdjur som dvalar?

Är det någon här som har kraftdjur som dvalar på vintern? Igelkottar, björnar, sköldpaddor, mfl.

Hur mår ni på vintern, märker ni av det?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Bettanbop]
2015-01-23 06:35
#1

Jaa faktiskt . . nu när du säger det så är det nog så. Har inte tänkt på det förut.

[Sol69]
2015-01-23 09:46
#2

Min tanke blir bara att har du ett kraftdjur som sover på vinterhalvåret. Så har du säkert ett annat som är med dig och ger dig stöd. Jag tror att du de kraftdjuren som du har behov av att ha med dig för stunden, För vi har ju olika behov vid olika tillfällen.

[Sacred Wolf]2
2015-01-23 11:26
#3

Cahira vännen får jag fråga❤️,menar du nu fysiska djur som kan finnas i vår närhet och är krafdjur som sen slår följe med oss från andra sidan när dom går över eller menar du djuren som redan är i andeform ?

Dom djur som är i andeform behöver inte den vilan utan är konstant vid full vigör och "tjänstgör" precis som en guide som finns konstant vid vår sida dygnets alla timmar.

Däremot kan vi ha ett kraftdjur i fysisk form,jag hade ett som sen gick över och slog följe från andra sidan och där beroende på vilket djur vi har att göra med kan gå i dvala men aldrig ett djur i andeform eftersom dom behoven inte finns i deras värld 🌺

Cahira
2015-01-23 17:30
#4

Många djur har visat sig vid min sida och jag vet att sköldpadda är en av dom som påverkar mig starkast, och jag är alltid SÅ trött på vintern att jag vill dvala själv. Oavsett hur mycket sol jag får, motion jag motionerar, träning jag tränar, tillskott jag äter, mat jag äter.. 

Jag vet inte helt om det är ett kraftdjur eller något annat men någon koppling har jag och jag har sån stark vilja att gå i dvala.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

NiklasTyreso
2015-01-23 21:32
#5

Jag blir också tröttare på vintern, men det blir lite bättre av att vara ute en stund varje dag.

Halva mitt liv har jag levt med ormar som dvalar (american cornsnakes), men det har nog inte påverkat min vintertrötthet i någon riktning.

Det som fungerar för mig är att anpassa mig och leva efter årstiderna. På vintern går jag och lägger mig tidigt (diciplin) och sköter sömnen även på helgerna. 

Vintern blir även en tid för lugn och introspektion, meditation och bön. Jag har lämnat julstressen bakom mig men upprätthåller traditionerna och den sociala samvaron. 

Det är mäktigt att uppleva den extrema stillheten i naturen dagarna innan vintern kommer (hösten är dödens tid) eller att möta en gnistrande januari sol vid en helig plats (när man kan känna antydan att livet vänder åter).

Vintern är död (från det jag behöver lämna bakom mig) och återuppståndelse till det som jag fyller livet med som gör mig levande. 

Ormen ses ofta som en symbol för återfödelse genom att den ömsar skin, men ormens dvalande aspekt och koppling till årstiderna borde även tas med i tolkningen.

Upp till toppen
Annons: