Annons:
Etikettandligt
Läst 1330 ggr
[Sol69]
2015-01-16 11:45

Universum vet vad som är bäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tänkt på en sak..🙂

Ibland är det svårt att se vad som är bäst för en själv.. Man är så fångad av situationen och ens egna tankar och dess banor att man inte ser klart.. Man har svårt att se det objektivt och vad som är bäst för en själv i det långa loppet för ens liv och ens andlig utveckling.. 

Man strävar efter det man tror är rätt och riktigt i ens liv. Men när man kommer fram till målet så inser man att man har strävat dit för att man måste få en insikt och att det faktiskt inte är det som du har trott är det bästa för dig själv och det som du strävat efter som är det som manifesterar sig framåt för dig..

Utan livet tar en annan inriktning än du från början trott. För universum och dess krafter har en annan tanke med ditt liv än vad du själv klarar av att se innan du har nått ditt mål.

Men när du väl är framme så inser du att även om det har varit jobbigt och tufft så är det något var ett nödvändigt ont för att du ska se klart och komma vidare i din andliga utveckling och kunna släppa dina spärrar och gå vidare..

Annons:
[Sacred Wolf]2
2015-01-16 12:11
#1

Kloka ord Solen ❤️och så sant så sant.Men väl vid målet ser man att det trots alla hinder och gupp går en röd tråd genom allt 🌺

[Sol69]
2015-01-16 12:13
#2

För att kunna släppa taget och klippa band måste du ibland gå på en nitlott för att kunna se sanningen i vitögat och gå vidare.. och uppskatta det som komma skall..

vinden är min mor
2015-02-13 07:55
#3

Stämmer bra med mina egna funderingar!

Även de människor man träffat som har gett en lite dåliga erfarenheter är ju faktiskt av värde om man blickar bakåt.

Ibland upptäcker man något hos sej själv som man vill förändra och ibland får man bara observera hur man reagerar på det någon annan säger eller gör.

ibland förstår man inte varför livet tar en med på sådana irrfärdar men visst kan man se en röd tråd i efterhand.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Sol69]
2015-02-13 21:29
#4

Du lär dig alltid något av alla du möter på din väg och även om en händelse är jobbig och tuff har du oftast i det långa loppet lärt dig något som är bra och nyttigt för dig.. Men kan vara svårt att se själv när man är mitt uppe i det..

[NeferNefer]
2015-02-13 21:36
#5

Först nu börjar jag se den röda tråden i mitt liv. Nu börjar jag förstå.

[Sol69]
2015-02-13 21:43
#6

Jo det kan ta tid att se den röda tråden. Mycket av min röda tråd kom när jag läste nionde insikten.. Men var ett tag sen ska nog läsa den igen.. för den ger mig alltid nya insikter… Underbar bok…

Annons:
Upp till toppen
Annons: