Annons:
Etikettallmänt
Läst 878 ggr
[Vandringen Med Wolf]
12/14/14, 4:08 PM

Julen, barnens högtid ?

Sitter och tänker tillbaka på den tiden man var barn och hur man tyckte Julen var spännande och stor.Nu som vuxen och gammal tant bryr jag mig inte särskilt i den,firar lite enkelt med mor och far.Bara lite symboliska paket innehållande mest ätbart för alla har vi saker så att köpa en massa bara för att slutade vi med för många år sedan.

Är det inte mycket barnens högtid,jag menar det är ju dom som är mest förtjusta i det här med glitter,Tomtar,granar  och paket.

Visst finns självklart vuxna som är jultokiga också men mest verkar den vara för barnen på nåt vis.

Har man barn blir det ju ett helt annat firande speciellt om dom är små och hemma boende då hör det ju till och för dom vuxna blir det roligt att pyssla runt för att sen se alla tindrande ögon som med spänd förväntan väntar på Tomten.

Hur tycker ni,är det mer barnens högtid eller är ni stormförtjusta i Julfirandet oavsett ni har barn eller inte i eran närhet ?

Annons:
[Vandringen Med Wolf]
12/14/14, 4:10 PM
#1

Jag svarar annat eftersom jag firar Hednisk Jul men lite gott att äta och dricka,umgås och bara njuta det tycker jag om med Julen oavsett den är Hednisk eller inte 🙂

Att bara göra det mysigt det räcker långt för mig då är vi alla nöjda och belåtna i det här huset 😎

[NeferNefer]
12/14/14, 5:14 PM
#2

Jag plockar inte fram något julpynt i år, men julklappar ska vi ha. Jag har älskat julen mycket förr om åren, nu är jag mest bara trött.

Men julmusik älskar jag året om, det är så stämningsfullt!

[Bettanbop]
12/14/14, 5:30 PM
#3

Jag är ganska förtjust i Julen, inte överdrivet utan lite lagom.

I år ska vi inte ha någon Julgran, men lite piff med tomtar och lyktor ska det vara. Stjärnor el ljusstakar i fönsterna.

[Vandringen Med Wolf]
12/14/14, 5:39 PM
#4

Nefer vi brukar tänka lika i mycket du och jag men här går vi alldeles isär för fy jag avskyr denna skrälliga julmusik,ha ha ha jag stänger av allt jag har bara för att slippa undan men lik förbannat sjunger nån idiot  där ute på gator och torg och jag blir skogstokig  på den där i min smak otäcka musiken 😂

[NeferNefer]
12/14/14, 6:26 PM
#5

VMW: ja, all julmusik älskar jag inte. Jag älskar Gläns över sjö och strand och de där. Inte skrälliga saker. Den här är en stor favorit, jag ryser verkligen av välbehag …

Tarotstollan
12/14/14, 7:02 PM
#6

Jag älskar allt med julen, musiken, pyntet, dofterna, godis och en del av maten.
Däremot föredrar jag att fira jul utan barn, avskyr deras skrik och gap om allt som de "bara skall ha"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sol69]
12/15/14, 9:27 AM
#7

Julen är ju barnens dag. eller en familjedag. Men det finns många ensamma personer som inte alls år bra på julen och dem lider jag med enormt. De som inte har någon familj att fira med,

svartaugglan
12/19/14, 12:58 PM
#8

Jag blir meddragen på familjejul, egentligen vill jag bara vara hemma och njuta av livet. Men ni vet hur det blir…

[Mellma]
12/19/14, 6:57 PM
#9

Julfirande, Mors eller Fars dag, you name it,  har ju blivit ena ritkiga kommersiella jippon tycker jag. Det är sån hysteri hela tiden hur vi ska fylla våra liv med en massa mat och saker hela tiden. 🤪

Visst är julen till för barnen men på en rimlig nivå. Är själv inget julfreak men ändå så fick julen en helt annan innebörd sedan jag fick barn själv. Tidigare brydde jag mig inte så mycket. Trivdes bäst med att jobba på julafton förr.

NiklasTyreso
12/19/14, 7:52 PM
#10

Nu för tiden firar jag Jul för att fira att ljuset änligen vänder åter, höstens dödskraft fortlöper inte utan det finns hopp om nytt liv och ny kraft!

Upp till toppen
Annons: