Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 809 ggr
[Vandringen Med Wolf]
12/13/14, 9:50 AM

Lussade ni som barn ?

Det tror jag dom flesta av oss har gjort och jag minns så bra hur tanterna ringde hem till mamma och beklagade sig över oss oförskämda Lucior som sjöng: Sankta Lucia skänk mig en tia inte en femma för det har jag hemma 😂

Ha ha ha man måste skratta för oj som det rörde upp mors bekanta och hem kom man och fick höra att så där går man inte runt i gårdarna och tigger pengar inte,mor var sååååå upprörd.Vilka enastående skitungar vi var men far han bara skrattade och tyckte det var kul medan mor skämdes ögonen ur sig 😂

Men mestadels skötte vi oss ju förstås men det där det var tydligen en riktig skam för min mor och jag kan än i dag skämmas över våra tilltag 😂för så här i efterhand känns det faktiskt pinsamt ☺️😃

Har ni några roliga minnen med er från ert lussande som barn ?

Annons:
botakt
12/13/14, 9:59 AM
#1

Hade luciatåg i skolan i mellanstadiet :) Jag var tomte alla gånger! Först på morgonen i kyrkan för dagis och hela skolan, sen till en fabrik och lussa för personalen på 2 våningar där. :) på kvällen var deg för föräldrar. Nu på senare år har jag varit med i luciatåg och lussat utanför äldreboenden till de gamlas stora lycka! :)

[Bettanbop]
12/13/14, 11:19 AM
#2

Vi Lussade i skolan och för mamma och pappa 😃 Jag och lillsyrran fixade frukost och överraskade med frukost på sängen åt mamma och pappa medans vi Lussade.

[Sol69]
12/13/14, 9:26 PM
#3

Lussade i skolan och på fritids men aldrig privat vad jag kan komma ihåg..

Upp till toppen
Annons: