Off topic

Lussade ni som barn ?

2014-12-13 09:50 #0 av: [Vandringen Med Wolf]

Det tror jag dom flesta av oss har gjort och jag minns så bra hur tanterna ringde hem till mamma och beklagade sig över oss oförskämda Lucior som sjöng: Sankta Lucia skänk mig en tia inte en femma för det har jag hemma Gapskrattar

Ha ha ha man måste skratta för oj som det rörde upp mors bekanta och hem kom man och fick höra att så där går man inte runt i gårdarna och tigger pengar inte,mor var sååååå upprörd.Vilka enastående skitungar vi var men far han bara skrattade och tyckte det var kul medan mor skämdes ögonen ur sig Gapskrattar

Men mestadels skötte vi oss ju förstås men det där det var tydligen en riktig skam för min mor och jag kan än i dag skämmas över våra tilltag Gapskrattarför så här i efterhand känns det faktiskt pinsamt GeneradSkrattar

Har ni några roliga minnen med er från ert lussande som barn ?

Anmäl
2014-12-13 09:59 #1 av: botakt

Hade luciatåg i skolan i mellanstadiet :)
Jag var tomte alla gånger! Först på morgonen i kyrkan för dagis och hela skolan, sen till en fabrik och lussa för personalen på 2 våningar där. :) på kvällen var deg för föräldrar.
Nu på senare år har jag varit med i luciatåg och lussat utanför äldreboenden till de gamlas stora lycka! :)

Anmäl
2014-12-13 11:19 #2 av: [Bettanbop]

Vi Lussade i skolan och för mamma och pappa Skrattar Jag och lillsyrran fixade frukost och överraskade med frukost på sängen åt mamma och pappa medans vi Lussade.

Anmäl
2014-12-13 21:26 #3 av: [Sol69]

Lussade i skolan och på fritids men aldrig privat vad jag kan komma ihåg..

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.