Annons:
Etikettmagi
Läst 4397 ggr
[Vandringen Med Wolf]
12/7/14, 6:48 AM

Spegel Magi

Magi ligger mig varmt om hjärtat och den utövas på så många olika sätt.Först i vuxen ålder har jag kunnat förstå varför jag under hela min uppväxt haft jobbigt med speglar.Dessa är ofta om inte alltid en portal till andra världar och just att andra sidan är en spegelvänd värld mot vår fungerar speglar bra att använda.Men som med allt ska det användas förnuftigt men det behöver jag inte påminna er här inne om för det vet ni ju alla redan.

Magi genom spegel kan utföras på många sätt och tyvärr finns även sätt att lägga förbannelser över folk vilket man sällan ska använda sig av utan som med allt magisk arbete komma ihåg det vi sänder ut kommer trefalt tillbaka till oss.

Som yngre innan jag förstod att andevärlden kunde manifestera sig via speglar kunde jag aldrig förstå varför jag varje natt täckte över dom innan jag somnade.

Hade aldrig någon rädsla tvärtom men kunde uppleva det jobbigt med den trafik som fanns så det blev badlakan lite överallt i rummet för att få sova ifred.

Ett enkelt sätt att använda spegelmagi är om du vill se dina guider eller anhöriga och då går du tillväga så här.

Sätt dig i ett rum där du vet att du får vara ifred.Släck belysning och ha ett stearinljus bakom dig på ett bord där du sitter framför spegeln som bör visa åtminstone halva din överkropp men ändå bättre om spegeln är så stor att hela du syns.

Be om ljusets beskydd och slå en magisk cirkel innan du sätter igång där du utför åkallan för dom du vill ska vara delaktiga under din seans och tacka alla fyra väderstrecken och ber om beskydd.Åkalla gärna ljusets änglar,guider och Gudinnor för ett starkt beskydd.

Sitt ner,meditera om du behöver men viktigast är avslappningen att bara vara i stunden men når man den bäst med meditation så meditera gärna en stund.Slut dina ögon och andas lugnt så puls och hela kroppen kommer i ett viloläge.

När du nått avslappnat tillstånd öpnna ögonen och se i spegeln där kan då olika skuggor formas,hela gestalter och mönster.Mönster kan du använda som spådom genom att ställa olika frågor och sen tolka mönstret.Du kan se ansikten,skepnader,väsen av alla dess slag från universums olika dimensioner.

Det kan ofta verka skrämmande med mörka skuggor men har du beskydd behver du aldrig oroa dig och faktum är att även ljusets invånare kommer då och då som mörka skuggor och betyder inte alltid det är den mörka sidan som är närvarande.

Har du tur kan du även uppfatta din egen aura,om du sitter med ett levande ljus bakom dig på ett bord då får ljuset tag i auran och på så vis lyser upp den.Du kanske rent av uppfattar dina egna aurafärger.

Ser du auran passa på att se om den innehåller mörkare fläckar eller partier för där kan du behöva healing pga värk eller andra obalanser.

När du känner dig klar,tacka alla inblandade stäng din magiska cirkel och ett tips är att alltid använda samma spegel som du sen täcker över när du inte utför spegelmagi.Använd Salvia för att rena både din spegel och det rum du suttit i ifall negativa energier kunnat komma igenom och dom vill vi inte ha kvar.

Ha tålamod och stressa inte för det finns och det syns men vi själva kan låsa oss många gånger och därför är avslappnandet så viktigt för att vi ska se.

Blås ut ljuset,gräv ner det i Norr någonstans.Känner du för strö ut lite grovsalt kring ditt hus fyra hörn det ger bara mer beskydd och rening.Du kan även låta kristaller ligga framme både under arbetet med spegeln och efteråt,bergkristallen är toppen vid spegelmagi så även opal och citrin.

Det finns mycket att göra med speglar i magiskt arbete och det här var väldigt enkelt förklarat och bara en sak av många.Finns intresse skriver jag in mer men stannar där och hoppas ni andra har egna tips och erfarenheter om att använda spegelmagi eller annan form av magiskt arbete, dela gärna med er i så fall Kyss

Som med allt andligt och Magiskt arbete,ha alltid respekt och kunskap i vem och vad det är du åkallar.Se inget som en lek utan se allt med respekt och värdighet för andra sidan,väsen mf är som oss varelser med känslor och tankar.

Andlighet ska aldrig någonsin lekas med utan man bör ha kunskap i vad man ger sig in på så man inte får med sig väsen som sen kan ställa till oreda i ens liv.

Bildkälla.

Annons:
[Sol69]
12/7/14, 10:19 AM
#1

Tack. 🙂 Som vanligt så kommer man in och får läsa något oerhört spännande och givande.. 👍

[Bettanbop]
12/7/14, 3:17 PM
#2

Tack för en magisk speglande artikel 👍 intressant, jag har alltid gillat speglar men inte att spegla mig i, vet inte varför jag gillar speglar men så är det. Att ge mig på spegelmagi vet jag inte om jag vill. För att var så trygg och orädd för andevärden så är jag lättskrämd 🤪 konstigt 🤔

"Slå en cirkel" får du gärna berätta mer om 🙂

[Mellma]
12/12/14, 9:46 AM
#3

Jag hänger alltid en stor morgonrock över spegeln jag har på garderobsdörren i sovrummet, om jag inte använder den och speglar mig i.

Har aldrig testat spegelmagi någongång men har sett på tv ibland folk som gjort det.

vinden är min mor
1/30/15, 7:55 AM
#4

intressant!

Jag har läst att man ska kunna se sina tidigare ansikten från tidigare liv genom att stå framför en spegel med ett levande ljus. sedan tittar man med mjuka ögon in i sitt vänstra öga.

 efter en stund så ändrar ansiktet form, färg och man kan beta av ansikte efter ansikte.

Jag har testat och jag såg ialla fall några stycken innan barnen avbröt mej.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Mellma]
1/30/15, 1:42 PM
#5

# 4 Stämmer bra det! Det har jag också gjort och det är inte alltid man får fram så fina syner på sina gamla fejs inte 😉

[NeferNefer]
1/30/15, 3:55 PM
#6

Jag var livrädd för speglar som liten, och det hängde med i många år. Det började när vi hittade en jättefin gammal spegel i grovsoprummet, och jag hängde upp den i mitt rum. Efter det tyckte jag hela tiden att någon stod bakom ryggen på mig och tittade på mig i spegeln, och det spred sig till alla andra speglar också. Usch … Nu är jag inte rädd för speglar längre, även om jag då och då ser någon annan där. Det brukar numera vara någon jag känner på andra sidan som säger hej bara 😃

Annons:
[Shaman Wolf]
1/30/15, 4:41 PM
#7

Rädsla fanns aldrig hos mig men blev så innerligt trött på "spegeltrafiken" så bara att vackert  täcka över 😃

[Sol69]
1/30/15, 10:57 PM
#8

Hemma hos Agneta var det full aktivitet i hennes sons rum. Så jag sa till honom att täcka för spegeln och tror att det blev lugnare efter det. Så speglar kan användas till mycket inte bara göra sig fin i 😃

[Mellma]
1/31/15, 6:56 PM
#9

Jag kan också tycka att det ibland är skillnad på olika speglar. Vissa speglar bryr jag mig inte alls om överhuvudtaget, medan andra speglar kan vara skitjobbiga. Särskilt gamla speglar….

[NeferNefer]
5/20/17, 12:57 PM
#10

Intressant spegeltråd. Det händer också att shamaner använder speglar för att fånga in andar som ska hjälpas bort från en patient 👍

Upp till toppen
Annons: