Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1477 ggr
Cahira
2014-12-06 07:51

OT Nyårslöfte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det december och jag måste fråga, hur många här lade nyårslöften, och har ni hållit det? 😎

Jag kan stolt säga att jag har hållit mitt löfte. Jag lovade mig själv att en gång för alla INTE ge upp att lära mig rita, hur skämmigt pinsamt dålig jag än är så skulle jag träna, bli bättre och äntligen lära mig rita.

Löftet var att inte ge upp, sedan kvittade det hur långt jag hunnit eller hur mycket jag gjort. Och jag har inte gett upp! Sitter och ritar nu på min nyinköpta ritplatta i tidig julklapp i mig själv som belöning (och för att jag om några dagar varit här i två år!) och det är SÅ kul! 

Jag hade det extremt jobbigt i början. Kände mig svinigt värdelös och hade sådan press på mig själv. Sedan hände nåt häftigt. När jag väl ville ge upp så såg jag något som jag kunde förbättra på nytt sätt jag inte kunnat förut. Jippi level två! 🥳

Och nu sitter jag och ritar från en helt ny vinkel något jag aldrig ritat förr och det blir fel och jag suddar hur ofta som helst - men jag har askul! Det är så härligt att som vänsterhänt inte längre smeta ut det jag gör, eller sudda så pappret går sönder i princip. 

Detta är grundskissen, jag lägger upp hur det går allt eftersom. Jag kommer jobba på detta föl tills jag tycker han är klar. 😍 Jag har gått över från att försöka rita realistiskt till att rita mer cartoon, för det är så himla gulligt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Bettanbop]
2014-12-06 12:54
#1

Vist är det kul att rita 🙂 Det där fölet blir fint, hoppas vi får se det färdida resultatet sedan 👍

Jag brukar inte ge nyårslöften för jag kan inte hålla dem ändå. Men jag brukar lova att jag ska försöka  med olika saker 🙂

[Vandringen Med Wolf]
2014-12-06 12:57
#2

Meeen så sött fölet är,ska bli roligt att se när det är färdigt 🌺

Löften,har ett stående löfte varje år och det lyckas jag alltid hålla.Mitt löfte är att inte ge några nyårslöften som jag inte kan hålla men det håller löftet jag i alla fall 😎

[Sol69]
2014-12-06 13:18
#3

Nyårslöften de ge ger jag inte.. för löften är till för att hållas.. och inte att leka med vid nyåret

Cahira
2014-12-06 19:11
#4

Jag brukade lova "Jag ska inte börja röka i år heller" men 2011 lovade jag att spara ihop pengar till en hund - vilket jag gjorde, och nu för 2014 lovade jag att inte ge upp på att rita. Och grejen med detta löfte är att även om jag tog paus för att ha tid med valpen (frodo) så gav jag aldrig upp! Ibland ligger löftet i hur man lägger det. Om jag hade sagt "Jag måste rita något varje månad" så skulle jag inte klara det. Men att inte ge upp höll mig motiverad. Jag har inte blivit en världsmästare på långa vägar, men jag har lärt mig mycket om mig själv på vägen!

Jag har slutat förvänta mig att jag ska klara av att rita fotorealistiska detaljer och vågar leka mer barnsligt. Jag vågar ha kul, jag vågar testa nya saker. Jag har lärt mig hur jag får dimention i det jag gör och hur jag fångar grundformerna för att sedan arbeta fram något ur det. Jag är så stolt över mig själv för att jag vågade avlägga detta löfte - och inte ge upp!! 

Det är som att lära sig gå. Vi gav inte upp, bara att resa sig igen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: